  • 51. Data: 2022-11-24 10:58:30
    Temat: Re: Czego nie rozumiesz?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Nov 2022 21:02:14 +0100, _Master_ wrote:

    > Tak myślą zryte mózgi unijną propagandą.
    >
    > Do nie dawna jeszcze takim dobrem była globalizacja, optymalizacja i
    > rozbudowane łańcuchy dostaw.
    >
    > I co? Okazało się że dobrze by było mieć swoje wojsko, swoje leki, swoją
    > energię i swoją żywność.

    No coz - o swoją zywnosc Unia dba - widac mądrzy ludzie tam siedzą.
    Ja na razie widze, ze banany w promocji bywaja tansze niz ziemniaki,
    a przeciez bananow do zupy nie wloze.

    Wojska nikt nie negowal, prąd i tak mamy w wiekszosci wlasny, bo
    transport sie malo oplaca. Ale to, ze mozna sobie pomoc cenne jest.

    Wegiel ... Polska weglem stoi, a widzisz jak sie skonczylo.
    Leki ... i tak malo produkujemy, tylko jakies cuda w
    dystrybucji/doplatach wyskakują.

    Co i tak nie ma wiele wspolnego z euro.

    J.

  • 52. Data: 2022-11-24 10:59:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Nov 2022 20:57:33 +0100, _Master_ wrote:

    > Jeśli ma się w sercu dobro tego "gorszego" kraju tp TRZEBA ;--)

    Ale dlaczego trzeba?
    Inna waluta cos zmieni?

    J.

  • 53. Data: 2022-11-24 11:12:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Nov 2022 16:25:17 GMT, PiteR wrote:
    > in <news:1ub48pyzxxg0q$.eclt360rd2v6$.dlg@40tude.net>

    > Jeden ma 61 lat i srogi banan na twarzy. Kiedy wszyscy z teamu boją się
    > powrotu do ojczyzn on jest wyluzowany. Tu zarabia 2k, w każdej chwili
    > może wrócić. Emeryture z Anglii juz wypracował.
    > Piętami kopie się w dupę.

    Nie wiem jakie u nich zasady, ale u nas:
    -jak pracowal w Anglii, to polska emeryturka moze byc niewielka, czy
    wrecz zadna. Hm - żadna chyba byc nie moze, jest jakas minimalna,
    ale to chyba tez trzeba sobie w Polsce cos wypracowac.

    -jak Anglicy płacą emeryture od 60 lat, to moze wrocic do Polski i zyc
    jak emeryt. No prawie, bo powstaje kwestia ubezpieczenia zdrowotnego.
    Zalatwiac jako Anglik? :-)

    -przez kolejne 30 lat roznie moze byc z tą angielską emeryturą ...
    poki zdrowia starczy to chyba lepiej pracowac/inwestowac.

    > może już stoją

    Wielkim hurtem jeszcze nie. W koncu park narodowy, podobnie jak u nas
    :-)

    > no trudniejszy niż u nas

    Krajobraz pod Koszycami np taki
    https://goo.gl/maps/isffprCKFm3DUDz68

    Mowisz ze trudniej?
    No trudniej, bo trzeba sie przez Ukraine przebic :-)

    Trudniej to nam jest ich najechac ... ale czy w 68 nie dalismy rady?

    > mają armatę, podobno wyjechała na poligon się trenować.

    Niech pojedzie na Ukraine, to i Ukraincy potrenują :-)

    J.

  • 54. Data: 2022-11-24 13:04:59
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-24-listopada-2022 o 10:59, J.F pisze:
    > Ale dlaczego trzeba?
    > Inna waluta cos zmieni?

    Można tak jak to robi przecież PiS tu zamrozić tu usztywnić tu
    zablokować, czy choćby manipulować stopami kiedy trzeba to robić w
    Polsce a nie w owczym pędzie robić to samo co inne kraje.

  • 55. Data: 2022-11-24 14:03:59
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 24 listopada 2022 o 13:05:01 UTC+1 _Master_ napisał(a):
    > Można tak jak to robi przecież PiS tu zamrozić tu usztywnić tu
    > zablokować, czy choćby manipulować stopami kiedy trzeba to robić w
    > Polsce a nie w owczym pędzie robić to samo co inne kraje.

    Ciebie w ten sposób nie okradną, bo oszczędności nie masz, za to długi owszem - póki
    co
    jesteś przez tych złodziei chroniony, ale może się to skończyć.
    Ogólnie dyskusja jednego idioty z drugim przestaje być śmieszna, gdy jest jedynym
    aktywnym contentem na grupie :(

  • 56. Data: 2022-11-24 15:06:41
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 24 Nov 2022 13:04:59 +0100, w <637f5deb$0$470$65785112@news.neostrada.pl>,
    _Master_ <M...@...pl> napisał(-a):

    > Można tak jak to robi przecież PiS tu zamrozić tu usztywnić tu
    > zablokować, czy choćby manipulować stopami kiedy trzeba to robić w
    > Polsce a nie w owczym pędzie robić to samo co inne kraje.

    Ta, i efekty widoczne w ciągu 6 miesięcy pensje w Euro spadły o 20%, a
    minimalna wynosi mniej niż kilka lat temu, geniuszu inżynierii finansowej :D

  • 57. Data: 2022-11-24 15:07:44
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 24 Nov 2022 05:03:59 -0800 (PST), w
    <de40f5e8-ea41-4d2a-a445-c82e98a19ba5n@googlegroups.
    com>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Ciebie w ten sposób nie okradną, bo oszczędności nie masz, za to długi owszem -
    póki co
    > jesteś przez tych złodziei chroniony, ale może się to skończyć.

    Jak ma dług hipoteczny, to szczególnie chroniony nie jest.
    A nawet dostaje po dupie w należyty sposób, tylko deficyty intelektualne nie
    pozwalają mu się zorientować dlaczego.

  • 58. Data: 2022-11-24 20:17:03
    Temat: Re: Euro jest dla silnych gospodarek, nie dla Polski
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 23 lis 2022 o 04:06, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Można zweryfikować:

    > https://i.gremicdn.pl/image/free/10e6494170e340223d9
    1123c2f54dc70/?t=resize:fill:564:0,enlarge:1

    https://businessinsider.com.pl/firmy/bankructwa-sie-
    zaczely-inflacja-zabija-gastronomie/f0eznz8

    https://orestrukturyzacji.pl/2022/07/27/mozliwa-fala
    -bankructw-w-gastronomii
    lip 27, 2022

    https://www.money.pl/gospodarka/przez-drozyzne-upada
    ja-restauracje-po-wakacjach-pogrzeb-polskiej-gastron
    omii-6792104475753216a.html
    25.07.2022

    https://bielsko.biala.pl/aktualnosci/49703/smutny-ko
    niec-kultowej-restauracji-nowa-fala-bankructw-w-biel
    sku-bialej

    05.11.2022

    W innych krajach bary także bankrutują? Owszem... W innych krajach
    też jest inflacja, choć ze dwa razy mniejsza niż w Polsce....

    W innych okolicznoś_ciach bary także bankrutują? Owszem...
    Jedne bankrutują, inne zapełniają powstającą pustkę...

    Ogólnie chyba jednak nadmierna inflacja zabija gastronomię,
    nie buduje...

    Zagrożone mogą być: bary, fryz_jerzy itp. salony pięk_ności,
    siłownie i inne fit_ness kluby...

    Można zrezygnować z: kosztownych lekarstw, drogich czasopism,
    częstych wycieczek [niepersonalnych] i innych ,,zbytków''...

    Zbyt wysokie ceny mleka mogą ,,zachęcić'' do odchudzania, co
    w efekcie może położyć na łopatki kowbojów -- takoż z innymi
    ,,elementami'' żywnościowymi... Podniesienie kowbojów (itp.)
    z ruiny może być kosztowne i może trwać latami...

    -=-

    Przykładowo norweska gospodarka stoi tak słabo, że i o euro,
    i o wejściu do UE może co najwyżej pomarzyć... Ze Szwajcarią --
    podobnie...

    Polska przynajmniej jest w UE -- zawsze to coś!!!

    [nie dziwota -- polski PKB jest niewiele mniejszy od
    norweskiego PKB i wkrótce będzie większy od norweskiego...]

    -=-

    By było jasne -- nie jestem ani zwolennikiem, ani przeciwnikiem euro
    w Polsce, choć wolałbym przeliczenie po qrsie korzystniejszym niż
    obecny... Jedni chcą droższego euro, inni tańszego -- lecz wszyscy
    chcą korzystniejszego ;) qrsu niż obecny...

    [wszyscy szanują prawo -- lecz ,,ich'' prawo to ,,nasze'' lewo...]

    -=-

    Można też bankrutów wspierać dodrukiem -- jeszcze lepiej nakręcając
    inflację... Trzeba odwagi, by sugerować, że obniżanie inflacji
    prowadzi do wzras_tania bezrobocia...

    [Jaruzel trzymał się qrczowo władzy -- aż splajtował... czy Jaro, też
    qrczowo trzymający się władzy -- też splajtuje?... czy po ,,siedmiu''
    latach (pozornie) tłustych nastąpi kolejny ,,plan Balcerowicza''?...]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...

  • 59. Data: 2022-11-24 21:34:33
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1a4ddg7zjw97u.hlva36ocgfpf.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

> [...]
    > czy wrecz zadna. Hm - żadna chyba byc nie moze, jest jakas
    > minimalna, ale to chyba tez trzeba sobie w Polsce cos wypracowac.

    Dlaczego minimalna? Przepracowałem w Polsce 26 lat, w Angli 6 lat.
    To te 6 lat nie liczy się wcale?

    Do 10 lat nie dostaje się emerytury chyba żadnej.
    Za 10 lat jest minimalna 204 funty.

    > -jak Anglicy płacą emeryture od 60 lat,

    od 68 roku

    > Mowisz ze trudniej?
    > No trudniej, bo trzeba sie przez Ukraine przebic :-)
    >
    > Trudniej to nam jest ich najechac ... ale czy w 68 nie dalismy
    > rady?

    :>

    > Niech pojedzie na Ukraine, to i Ukraincy potrenują :-)

    taak :)

    --
    Piotrek

    #Jebać Katar

  • 60. Data: 2022-11-25 02:07:46
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-24-listopada-2022 o 14:03, Dawid Rutkowski pisze:
    > jesteś przez tych złodziei chroniony, ale może się to skończyć.

    Ty nie rozumiesz w jakim ustroju żyjesz. To jest socjalizm choćby nie
    wiem jaką farbą malowany.

    Tak się składa że oszczędności mam i na koncie i w nieruchomościach.

    Jedyny zasiłek którym mi państwo dało od 40 lat to 500+

    Nawet w strasznym czasie ;-) odkładam na konto 1500 zł.

    O co Ty bijesz pianę?