    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Co pożyczali frankowcy
    Date: Sun, 25 Jan 2015 18:45:15 +0100

    "Liwiusz" ma2dqp$dtl$...@n...news.atman.pl

    z >> Przecież to kryminał a przynajmniej umowa kredytowa musi być uznana za nieważną.

    > Dlaczego? Jakby frank potaniał z 3zł na 1zł, to z kredytu na 90 tysięcy
    > zł bank dostałby 30 tysięcy zł. Wtedy byś uznał, że masz dopłacić
    > różnicę, aby było uczciwie?

    A w razie nieprzyjęcia nadwyżki -- też uznałby to za kryminał?
    Co więcej -- frank taniał jakiś czas, lecz mimo tego nikt nie
    nazywał tego ,,procederu'' kryminałem.

    Należy tez uznać, że frank nie będzie stale taki drogi, lecz
    stanieje, czyli bank wcale nie skosi 90 zamiast 60. Już teraz
    gazety piszą o tym, że ujemny LIBOR zmniejsza ratę drastycznie.

    Więc jak? LIBOR ujemny i zarazem bez zmiany kursu franka?
    A może jeszcze inaczej -- gdy frank tanieje, tak ma być,
    ale gdy drożeje -- ta być mnie może...

    rynek: 3.3-->3.2-->3.1-->3.2-->3.3
    bank: 3.3-->3.2-->3.1-->3.1-->3.1

    Za słabo... Wstecznie poprawmy...

    rynek: 3.3-->3.2-->3.1-->3.2-->3.3
    bank: 3.1-->3.1-->3.1-->3.1-->3.1

    -=-

    IMO z bankami nie można wygrać inaczej, jak poprzez mądrą
    politykę i dobre wróżbiarstwo. Skoro waluty kursują (wielu
    uważa, iż celem kursowania jest drenaż kieszeni pospólstwa)
    IMO jedyną dobrą drogą (poza mądra polityką, na którą nie
    mamy wpływu) jest wzmocnienie wróżbiarstwa. IMO uwolnienie
    franka z więzów dołującego euro było do przewidzenia.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'