  • 1. Data: 2015-01-24 12:59:39
    Temat: Co pożyczali frankowcy
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    W kontekście poprzedniej dyskusji gdzie odpowiedź nie pała wprost (ohh,,
    specjaliści co wszystko wiedza nie wiedzieli...?)

    Było pytanie, czy banki rzeczywiscie działały na frankach, czy tez tak
    naprawde działały na złotówkach a z franka utworzyły sobie tylko cennik.

    Gdyby rzeczywiscie operowały na frankach, mógłbym uwierzyc w ich (banków)
    dobre intencje - wybrały walutę która wydawała się korzystna dla klienta.

    Gdyby jednak działały w złotówkach, to jasne jest ze wybrali walute na
    ktorej w dłuższej perspektywie zarobią (czyli stracą klienci).

    Ktos tu twierdził, zep rowizje od klientów w PLN i CHF były takie same...
    ROTFL... Na pewno nie dla banków...

    http://biznes.onet.pl/waluty/analizy/piec-pytan-do-b
    ankow-ktore-udzielaly-
    tzw-kredytow-frankowych/z6rrk

    http://biznes.onet.pl/wiadomosci/finanse/typowy-fran
    kowicz-nie-
    istnieje/8g9d1

  • 2. Data: 2015-01-24 13:21:43
    Temat: Re: Co pożyczali frankowcy
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    [...]

    > http://biznes.onet.pl/waluty/analizy/piec-pytan-do-b
> [...]

    To ja se też linka wrzucę
    http://samcik.blox.pl/2015/01/Na-tropie-Yeti-Czy-ban
    ki-udzielajace-kredytow.html

    KJ
    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 3. Data: 2015-01-24 14:26:26
    Od: S <a...@w...pl>

    http://wyborcza.pl/magazyn/1,143016,17302190,Wiedzie
    liscie.html#BoxGWImg

    Warte przemyślenia...

  • 4. Data: 2015-01-24 14:55:57
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-01-24 o 14:26, S pisze:
    > http://wyborcza.pl/magazyn/1,143016,17302190,Wiedzie
    liscie.html#BoxGWImg

    > Warte przemyślenia...

    W sumie wiedziałem że to jest banda złodziei. Do banku tylko jak muszę i
    z pustymi kieszeniami :-)
    Ale jak to czytam to mi się scyzoryk otwiera.
    Jak pazernym można być, jak wymyślać podstępne sztuczki żeby wydrzeć
    parę złotych i jak nieudolne jest państwo które na to pozwala biorąc
    tyle kasy za socjalistyczną opiekę.
    Cały ten nadzór bankowy powinien siedzieć w kryminale.

    Oni teraz łaskawie mogą wydłużyć okres, zawiesić spłatę... blablabla

    Do tej pory skłaniałem się przy opcji:
    "Przewalutowanie po kursie z przed uwolnienia kursu"

    Ale teraz PO KURSIE zaciągnięcia!!!
    Oczywiście dobrowolnie jak klient woli

    Tak radykalizacja poglądów. :-)
    Szuje jedne!!!

  • 5. Data: 2015-01-24 16:36:56
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > jak nieudolne jest państwo które na to pozwala biorąc tyle kasy za
    > socjalistyczną opiekę.

    dobry trop, ale czekam na wniosek

  • 6. Data: 2015-01-24 16:59:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    > http://samcik.blox.pl/2015/01/Na-tropie-Yeti-Czy-ban
    ki-udzielajace-kred
    > ytow.html

    Super.
    Jeden pisze jedno, drugi drugie, z bilansów można się tylko domyslać bo
    przeciez po co pokazać uczciwie jak jest...

    Robi sie coraz ciekawiej.

    Zobaczymy co powiedzą sady w kontekscie uczciwosci banków podczas
    podpisywania umów.

    Kwoty jakie banki musiałyby, jak podaje w/w artykuł są duze ale jestem
    spokojny - banki sie wyzywią :)

  • 7. Data: 2015-01-24 17:50:25
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik z ...@...pl ...

    > Oni teraz łaskawie mogą wydłużyć okres, zawiesić spłatę... blablabla

    Tez cię smieszą te propozycje...? :)

  • 8. Data: 2015-01-24 17:50:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik S a...@w...pl ...

    > http://wyborcza.pl/magazyn/1,143016,17302190,Wiedzie
    liscie.html#BoxGWImg

    Prezes jednego z polskich banków (anonimowo): - Pomysł, że ktoś ma zdolność
    kredytową na 200 tys. zł, ale jeśli zdecyduje się na franki, jego zdolność
    rośnie do równowartości 300 tys., to jest kryminał. Mówię to z pełnym
    przekonaniem: KRYMINAŁ. To absolutnie sprzeczne z zasadami uczciwej
    bankowości. Każdy, kto ustalał zasady udzielania takich kredytów, a
    skończył szkołę ekonomiczną albo choćby otarł się o zasady bankowości,
    musiał to wiedzieć.

    Cóż...

    I jeszcze:
    Wróćmy do systemu motywacji wymyślonego przez zarządy. Piotr: - Pośrednicy
    dostali wyższe prowizje, nawet 1 proc. wartości całego kredytu. Cieszyli
    się jak dzieci, bo zrozumieli, że będą bogaci.

    Ktos tu pisał, ze marze były takie same....

  • 9. Data: 2015-01-24 20:05:48
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-01-24 o 17:50, Budzik pisze:
    > Ktos tu pisał, ze marze były takie same....

    To jest właśnie nieprawdopodobne dla mnie... Jak to możliwe, że
    niektórzy są tak zacietrzewieni, iż nie widzą tego, do czego banki same
    już się przyznają od pewnego czasu.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2015-01-24 20:51:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 54c3a46d$0$10754$6...@n...neostrada.pl

    > W sumie wiedziałem że to jest banda złodziei.

    Bankom zawdzięczam przeżycie. :)
    Mnie zależy na dobrych relacjach z bankami.
    Zdechłbym (jak bakterie czy plankton) z głodu, gdyby nie banki.

    Ale w ciemno -- nie będę żadnego postępowania bankowego ani chwalił, ani ganił.
    IMO banki nie są winne wyborów w Grecji, a to właśnie Grecja jest sprawczynią
    dołowania euro, destabilizacji gospodarczej UE, dodruku euro, oderwania franka
    od euro... Kursowanie wielkich walut (euro, franka, dolara, funta) zazwyczaj
    prowadzi do drenażu kieszeni mas ludzkich.

    IMO lepiej uczynimy, śledząc sytuację i uprzedzając nagłe zmiany kursowania,
    tak aby uniknąć kolizji... Najazdy na banki niekoniecznie dadzą dobre efekty.
    Internet od lat wskazuje na niebezpieczeństwa związane z funkcjonowaniem
    banków centralnych i z kreowaniem pieniądza...

    IMO trzeba albo przebudować ,,prawo'' na prawo, albo nauczyć się korzystania
    z tego ,,prawa''.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'