  • 21. Data: 2012-05-11 11:29:00
    Temat: Re: Co najbardziej wkurza przy bankomacie
    Od: "yoss" <y...@s...wp.pl>

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości
    news:joijtv$7f8$2@node2.news.atman.pl...

    > Jak cos pojdzie zle to lepiej miec kwitek niz nie miec, nie uwazasz?

    Dokładnie, to się przydaje, a wyrzucam jak mi się wyszystko zgadza po
    przeliczeniu, a las sobie poradzi, małe drzewka jak sie rodzą to od razu
    chcą być papierówką ;-) one o tym marzą, pomijając fakt ze to dość liczna,
    aczkolwiek cicha branża gospodarki, chcesz ich wszystkich na bruk wyrzucić?

    yossarian

  • 22. Data: 2012-05-11 11:31:11
    Od: "yoss" <y...@s...wp.pl>

    Użytkownik "m" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Akurat dziesięcio/dwudziestozłotówki łatwo wymusić na bankomacie. Jak
    > poprosisz go żeby wypłacił Ci 80zł, nie da rady 50tkami. Jak ma - da 4
    > 20tki.
    >
    > Jak chcesz 10tki, prosisz o 30 - tylko czy zostały jeszcze żywe bankomaty
    > z 10tkami?

    Ostatnio baknomat PKO SA (ten z pingwinem) uszcześliwił mnie 10złotówkami, z
    tego co pamietam bankomaty PBSów tez mają 10tki

    yoss

  • 23. Data: 2012-05-11 11:32:40
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-05-11, neoniusz <n...@j...org> wrote:

    [...]

    > Jak cos pojdzie zle to lepiej miec kwitek niz nie miec, nie uwazasz?

    Pytanie czy nie jest tak, że "to co na kwitku" jest odzwierciedlone
    w systemie transakcyjnym?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 24. Data: 2012-05-11 11:46:59
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 11.05.2012 11:04, Imka pisze:

    > Czyli zależy od konkretnego egzemplarza bankomatu.
    > Ale nadal nie można zadefiniować z góry nominałów - raz da setkę, raz
    > dwie pięćdziesiątki, a kiedy indziej pięć dwudziestek.

    Jeżeli ma dany nominał, to poproszony o kwotę którą da się tylko takim
    nominałem wyrazić - wypłaci go.

    p. m.

  • 25. Data: 2012-05-11 11:47:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > On 2012-05-11, neoniusz<n...@j...org> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Pytanie czy nie jest tak, że "to co na kwitku" jest odzwierciedlone
    > w systemie transakcyjnym?

    Powinno być, ale przecież mówimy o sytuacji "jak coś pójdzie źle".

    Dwa przykłady:

    1. Zamiast wyplucia pieniędzy wypluło mi komunikat o awarii. Mając
    kwitek z takim samym komunikatem czuję się bezpieczniej, że nie będę
    musiał udowadniać, że nie jestem wielbłądem, jeśli w IB nagle okazałoby
    się, że do wypłaty nie doszło.

    2. Kiedyś bankomat zamiast 10zł wypłacił mi 20zł, na kwitku było 10zł. A
    co, gdyby sytuacja byłaby odwrotna? Chcę 100zł, dostaję 50zł, od razu z
    kwitka widzę jak zostało to zaksięgowane i wiem, czy mam się martwić,
    czy raczej nie.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2012-05-11 11:47:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-05-11 11:47, Liwiusz pisze:
> [...]
    > kwitek z takim samym komunikatem czuję się bezpieczniej, że nie będę
    > musiał udowadniać, że nie jestem wielbłądem, jeśli w IB nagle okazałoby

    *do wypłaty doszło.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2012-05-11 11:47:57
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 11.05.2012 11:01, AS pisze:
    > Jedyna rada jaką otrzymałem to udać się do najbliższego banku i
    > uprzejmie prosić o wymianę. Jako, że jeszcze dalej walczyłem z euronetem
    > w tej sprawie to na odczepne dostałem od nich gift w postaci kalendarza.

    Uprzejmie, bo ogólnie trzeba być uprzejmym, ale nawet nieuprzejmie - to
    jest psi obowiązek banku wymienić Ci ten banknot.

    p. m.

  • 28. Data: 2012-05-11 11:56:26
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 11 Maj, 09:11, Marek <f...@f...com> wrote:
    > Co was najbardziej wkurza przy korzystaniu z bankomatow gdy szybko
    > trzeba wyciągnąć gotowke:

    Menu z groszówkami - wchodzę w "Inna kwota" i tam muszę podać kwotę z
    dokładnością do dwóch zer po przecinku.

    GM

  • 29. Data: 2012-05-11 11:56:39
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-05-11, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > kwitek z takim samym komunikatem czuję się bezpieczniej, że nie będę
    > musiał udowadniać, że nie jestem wielbłądem, jeśli w IB nagle okazałoby

    Ale w takim wypadku (błąd transmisji, awaria bankomatu) dostajesz kwitek
    niezależnie od tego co wybrałeś. Czyż nie?

    > 2. Kiedyś bankomat zamiast 10zł wypłacił mi 20zł, na kwitku było 10zł.

    Ale w tym wypadku IMHO kwitek pokryje się z operacją w blokadach/na wyciągu.

    > A co, gdyby sytuacja byłaby odwrotna? Chcę 100zł, dostaję 50zł, od razu
    > z kwitka widzę jak zostało to zaksięgowane i wiem, czy mam się martwić,
    > czy raczej nie.

    Ale nadal masz to w takiej samej postaci "na wyciągu".
    Albo SMSem info można dostać (zależnie od banku).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 30. Data: 2012-05-11 12:01:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > On 2012-05-11, Liwiusz<l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Ale w takim wypadku (błąd transmisji, awaria bankomatu) dostajesz kwitek
    > niezależnie od tego co wybrałeś. Czyż nie?

    Nie wiem :)

    > Ale w tym wypadku IMHO kwitek pokryje się z operacją w blokadach/na wyciągu.

    To jest Twoje zdanie, które zapewne jest zwykle zgodne z prawdą. I
    wówczas kwitek ma 2 zalety:
    - od razu widać jak rzeczywiście bankomat to zaksięgował
    - nie musimy powyższego sprawdzać we własnym zakresie (czas)

    > Ale nadal masz to w takiej samej postaci "na wyciągu".

    A jeśli nie mam? Przypominam, że mówimy o sytuacji "jak coś pójdzie
    źle", a nie "jak być powinno".

    > Albo SMSem info można dostać (zależnie od banku).

    jw.
    SMS poinformuje mnie jak widzi to mój bank, a nie jaką kwotę wypisał
    bankomat na kwitku.

    --
    Liwiusz