  • 11. Data: 2020-11-25 20:27:35
    Temat: Re: Citi wymusza ...
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Pete <n...@n...com> writes:

    > Raczej dbają o własne pieniądze.

    To powiedz mi właściwie dlaczego inni jakoś nie mają z tym problemu
    (łącznie z google Pay)?
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 12. Data: 2020-11-25 21:54:59
    Temat: Re: Citi wymusza instalację aplikacji do autoryzacji płatności kartą w internecie - koniec sms
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    [..]

    > Co to jest "dla części transakcji"? Jaja sobie robią?
    >
    > I czy to chodzi o płatność z konta czy kartą?
    >
    > W ogóle co to jest - tydzień na to, żeby ludzie smartfony pokupowali?
    >
    > MJ

    Citi to w ogóle ustanawia klasę samą w sobie.
    Okazuje się, że nie można być jednocześnie zalogwanym w aplikacji i
    przeglądarce.
    O tym, że owego tokena nie można mieć na 2 urządzeniach to już nie
    wspomnę (zresztą prawdę mówiąc nie wiem w ilu bankach można).
    I jeszcze jedno. Token generuje po prostu 6 cyfr. Nigdzie nie jest
    wyświetlone jaką właściwie transakcję potwierdzasz. Jakoś ciężko mi jest
    się przekonać, że jest to bezpieczniejsze od SMS w którym szczegóły
    transakcji były.

    Ech.

    KJ

  • 13. Data: 2020-11-25 22:02:08
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 25.11.2020 o 21:54, Kamil Jońca pisze:

> [...]
    > wyświetlone jaką właściwie transakcję potwierdzasz. Jakoś ciężko mi jest
    > się przekonać, że jest to bezpieczniejsze od SMS w którym szczegóły

    O Jezu, wróciliśmy do zdrapek?

    MJ

  • 14. Data: 2020-11-25 22:05:28
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > O Jezu, wróciliśmy do zdrapek?

    Tak. Ale elektronicznych. :)

  • 15. Data: 2020-11-25 22:11:45
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> writes:

    > Tak. Ale elektronicznych. :)

    Teraz too jeszcze trochę inaczej działa. Jak testowo chciałem wejść w
    stare transakcje, to przeglądarka kazała potwierdzić w aplikacji,
    a w aplikacji wyskoczyło powiadomienie. Ale opis też był w rodzaju
    "Potwierdzenie operacji w citionline" - bez szczegółów.

    KJ

  • 16. Data: 2020-11-25 22:20:29
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

> [...]

    > a w aplikacji wyskoczyło powiadomienie. Ale opis też był w rodzaju
    > "Potwierdzenie operacji w citionline" - bez szczegółów.

    Jednak muszę odszczekać. Jak zleciłem przelew, to kazało mi potwierdzić
    w aplikacji,
    aplikacja kazała potwierdzić w citi tokenie,
    a przed wpisaniem hasła do tokena wyświetliły się szczegóły przelewu.
    Więc w sumie nie jest tak najgorzej (tylko po co te cyferki?).

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 17. Data: 2020-11-25 23:22:14
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    _Master_ <M...@...pl> writes:

    > Masz rację. Idiotą jest każdy kto myśli że apka na smartfonie dobrze
    > chroni nasze pieniądze.
    >
    > Na pewno nie lepiej niż SMS.

    Dla każdego, kto ma jakiekolwiek pojęcie o bezpieczeństwie
    informatycznym, jasne jest, że przynajmniej "nie na pewno".

    Natomiast problem pojawia się wtedy, gdy wystarczy przejąć kontrolę nad
    telefonem (obojętnie jak) i mamy dostęp do wszystkiego.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 18. Data: 2020-11-25 23:38:10
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    UE zrobiła ostatnio tyle szumu o dwuetapowe logowanie.
    A tu nagle jedna apka ma być bezpieczna?
    Żałosne.

    Ja robię przelew na blaszaku a potwierdzam smsem na telefonie bo myślę ;-)

  • 19. Data: 2020-11-25 23:40:03
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-11-25 o 22:20, Kamil Jońca pisze:
    > (tylko po co te cyferki?).

    Żeby uśpić Twoją czujność ;-)

  • 20. Data: 2020-11-26 02:11:29
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Kamil Jońca.
    On 25.11.2020 20:27 you wrote:

    > To powiedz mi właściwie dlaczego inni jakoś nie mają z tym problemu
    > (łącznie z google Pay)? KJ

    Bo mają gdzieś problemy właściciela telefonu jak straci kasę na skutek
    uruchomienia nieautoryzowanego oprogramowania.
    Będzie się bujał z bankiem a nie z Google.

    --
    Pete