  • 41. Data: 2020-11-27 13:17:16
    Temat: Re: Citi wymusza instalację aplikacji do autoryzacji płatności kartą w internecie - koniec sms
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2020-11-26 o 15:21, J.F. pisze:

    >Że shakować dwa różne urządzenia jest TRUDNO a większość włamań
    >odbywa się przez mózg użytkownika.

    Akurat telefon to chyba w miare latwo.

    Wystarczy Cie namowic do zainstalowania aplikacji.
    Sprawdzales np ile aplikacji ma u Ciebie prawo do SMS ?

    >PS. 20 lat pracuję z komputerami. Nie mam zainstalowanego żadnego
    >antywirusa w komputerze.
    >Win8.1

    Co w zasadzie dobrze swiadczy o Microsoft i Win8, ale czy dobrze
    swiadczy o Tobie ? :-P

    Tylko, ze jak pamietam takie wirusy, ktorym wystarczylo, ze komputer
    byl podlaczony do wspolnej sieci. To chyba jeszcze w czasach XP bylo.
    Te dziure zalatali, ale czy na pewno nie ma innych ?

    A te legendy krazace, ze wystarczy zlą strone w przegladarce otworzyc,
    czy z Flashem, albo plik w Wordzie, albo w Acrobacie.
    Albo odpowiednio spreparowane urzadzenie do USB wsadzic - tylko
    legendy ?

    Sam MS duzo uczynil, aby zycie bylo ... ciekawsze. Np autoodtwarzanie
    nosnikow danych, ostatnio ukrywanie rozszerzen, otwieranie na
    podstawie zawartosci itp.

    J.

  • 42. Data: 2020-11-27 13:34:11
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 27.11.2020 o 13:17, J.F. pisze:

    > Tylko, ze jak pamietam takie wirusy, ktorym wystarczylo, ze komputer byl
    > podlaczony do wspolnej sieci. To chyba jeszcze w czasach XP bylo.
    > Te dziure zalatali, ale czy na pewno nie ma innych ?

    Hehe, dawne dzieje. XP podłączone do sieci łapało wirusa najdalej po
    minucie.

    To wtedy wybuchł rozwój antywirusów...

    MJ

  • 43. Data: 2020-11-27 13:54:05
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-11-27 o 13:17, J.F. pisze:

    > Wystarczy Cie namowic do zainstalowania aplikacji.
    > Sprawdzales np ile aplikacji ma u Ciebie prawo do SMS ?

    Nie instaluję a już na pewno nie na telefonie do dzwonienia i
    podglądania konta bankowego.

  • 44. Data: 2020-11-27 13:56:28
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-11-27 o 13:17, J.F. pisze:
    > tylko legendy ?

    Dla mnie to tylko legendy.

    Ale jeśli nie są to legendy to posługiwanie się jednym urządzeniem z
    jedną bankową apką w czasach gdy UE grzmi żeby logowania były
    wieloetapowe to GŁUPOTA.

    Taki dysonansik ;-)

  • 45. Data: 2020-11-27 14:08:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Dla mnie to tylko legendy.

    Hm, macra w Wordzie/Office dzialaly, co tam potrafi Acrobat Reader to
    nie wiem dokladnie, Flasha wycofuja wlasnie pod haslem bezpieczenstwa.
    Autostart nosnikow na pewno dzialal, i dziala nadal, tylko moze juz
    nie jest domyslnie wlaczony.

    >Ale jeśli nie są to legendy to posługiwanie się jednym urządzeniem z
    >jedną bankową apką w czasach gdy UE grzmi żeby logowania były
    >wieloetapowe to GŁUPOTA.
    >Taki dysonansik ;-)

    I co - masz dwa telefony, jeden do banku, a drugi na wszelkie
    przydatne aplikacje smartfonowe ?

    I masz silne przekonanie, ze z jednego nie da sie wlamac na drugie ?
    :-)

    J.

  • 46. Data: 2020-11-27 14:15:56
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Michal Jankowski napisał(a) :

    > Hehe, dawne dzieje. XP podłączone do sieci łapało wirusa najdalej po
    > minucie.

    He he. Ciężko dociec jak szybko łapało. Bo instalowany XP z kablem
    podpiętym do sieci miał od razu wirusa przy pierwszym uruchomieniu :-D

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 47. Data: 2020-11-27 15:54:09
    Temat: Re: Citi wymusza ...
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Jest to juz jakis problem.

    Dla kryminalisty? Bez żartów.

    > Zakladajac, ze masz neostrade i przydzieli Ci inny numer, a nie ten
    > sam.

    Kryminalista może sobie kupić taką neostradę (jeśli chce zostawiać
    łatwe do namierzenia ślady). Albo 10 neostrad.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 48. Data: 2020-11-27 17:20:03
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-11-27 o 14:08, J.F. pisze:

    > I co - masz dwa telefony, jeden do banku, a drugi na wszelkie przydatne
    > aplikacje smartfonowe ?

    Hmmm przydatne są nawigacje. Reszta jest już w smartfonie. Nie instaluję
    gówna społecznościowego. TuneIn radio internetowe.
    To wszystko.

    > I masz silne przekonanie, ze z jednego nie da sie wlamac na drugie ? :-)

    Mam przekonanie podobnie jak dyrektywy UE że jest to DUŻO trudniejsze. ;-)

    Jest też opcja że UE się myli narzucając bezsensownie klientom
    upierdliwe logowania i taka apka jest MOCARNA ;-)

    PS. 5 minut bezczynności na koncie bankowym. Toż to czysty FASZYZM

  • 49. Data: 2020-11-27 17:43:25
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    PS. Właśnie odpaliłem apkę do mille. Jest tam 4 cyfrowy pin.

    Tylko że... przed podaniem pinu już otrzymałem przypomnienie o
    propozycji pożyczki która jest dla mnie specjalnie przygotowana. Rzuciła
    mi się w oczy bo to ta sama kwota którą oferował mi człowiek w placówce
    banku.

    Symptomatyczne. Przed uzyskaniem autoryzacji apka już uzyskała
    informację o kliencie.

    Cholera wie co jeszcze zrobi. Komu przekaże dane? Komu przeleje środki...

    Tak działa android. To jest system pisany przez gimbazę dla gimbazy.
    NIE JEST ON BEZPIECZNY.

  • 50. Data: 2020-12-01 07:31:52
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Użytkownik "Kamil Jońca" napisał w wiadomości grup

    > Tzn "sie nie uwaza" czy "banki odkryly, ze maja z tego wymuszania
    > wiecej roboty i wiecej niezadowolonych klientow" ?

    Wygląda na to, że wymuszanie zmian haseł powoduje, że większość ludzi
    zaczyna te hasła w prosty sposób 'generować" (dodając kolejne numerki,
    numer miesiąca, itp) co powoduje że są jednak łatwiejsze do zgadnięcia.

    KJ

    https://niebezpiecznik.pl/post/wymuszanie-zmiany-has
    el-nie-zawsze-korzystne-dla-bezpieczenstwa/
    https://sekurak.pl/czy-nalezy-wymuszac-okresowa-zmia
    ne-hasel-mamy-chyba-ostateczne-rozwiazanie-problemu/