  • Data: 2016-03-20 16:19:04
    Temat: Re: Ciekawe orzeczenie - bank ma oddać kasę
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2016-03-20 16:06, Marek wrote:
    > problem
    > nie
    > Kraje cywilizowane dawno z tym sobie poradziły stosując chargeback dla
    > transakcji nieautoryzowanych. I żadnych wyrafinowanych środków
    > technicznych do tego nie trzeba.

    One nie są *wyrafinowane*. To kawałek krzemu za $0.1 i kawałek
    wyświetlacza z klawiaturą za $0.5 + opakowanie za $1. Sprzedawane
    oczywiście za $100 ale to kwesia dania właściwej osobie po mordzie i
    rozkręcenia produkcji w chinach.

    > Więc jaki sens jest wyrażanie konkluzji utopijnych, co ostatnio się Ci
    > dość często zdarza :)?

    Zabawne. Dwa zdania wczesniej wyjasniłem że czasem warto budować
    świadomość. Natomiast ja jestem niepoprawnym pesymistą. Jedno drugiemu
    nie przeszkadza.

    > Dlatego prawo powinno chronić obywateli przed banksterami, bez względu
    > jak wyrafinowane technicznie metody stosują.

    Ale dlaczego nie powinna robić tego technologia? Kiedyś mój znajmy
    powiedział że jak by uszczelnić prawo to te dziesiątki tysięcy prawników
    musialo by kopać rowy bo nic innego nie potrafią. Dlatego prawo nigdy
    nie zostanie uszczelnione, nawet jesli istnieje oczywista możliwość
    techniczna. I to jest pesymizm ktory prezentuje. Ale jednocześnie niose
    kaganek oświaty mówiąc: da się inaczej. Nie dziw sie, pesymizm też buduje.