  • Data: 2016-03-20 19:28:55
    Temat: Re: Ciekawe orzeczenie - bank ma oddać kasę
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 20 Mar 2016, Sebastian Biały wrote:

    > Nie da się przedstawić alibi kiedy w gre wchodzi współczesny system
    > operacyjny z rodziny Windows. Da się przedstawić alibi kiedy kolega prawnik
    > widział mnie po wypadku trzeźwego. To *różne* sytuacje.
    >
    > Z punktu widzenia banku istnieje zasada domniemanego zarażenia malware. I
    > słusznie, klient nie ma jak udowodnić że malware nie było więc bank nie jest
    > nigdy stratny.

    To samo możesz powiedzieć o każdym innym systemie, który nie jest OS. A
    Twojego kolegi (czy to prawnik czy nie to akurat bez znaczenia) równie
    dobrze mogło nie być i wtedy wszystkie poszlaki świadczą przeciwko Tobie.

    > Da się. Transakcje da się wykonać wyłacznie kiedy robi to ktoś posiadający
    > fizyczny token. Możesz sobie kompromitować dowoli: obecność tokena (np.
    > wyświetlającego kwotę, konto i potwierdzającego pinem na jego własnej
    > klawiaturze) jest absolutnie nie do zlamania, choc należy wtedy zakładać
    > niedebilnośc inzynierów o co coraz trudniej. Mimo to można w sposob
    > absolutnie pewny powiązać obecność tokena, danych transakcji, upoważnionego
    > usera w jedność. Malware możesz mieć w dowolnej ilości, co najwyżej
    > transakcja nie zostanie zaakceptowana przez bank.

    Podany przez Ciebie przykład TPMa to tylko dodatkowa warstwa zabezpieczeń
    która rownie dobrze może być skompromitowana jak i OS, więc z tą
    "absolutną" pewnością to trochę pojechałeś. Nie mówiąc już o tym, że
    podobnie jak numer w totolotku można go "zgadnąć", chociaż w zależności od
    implementacji pewnie trochę więcej bitów jest do odgadnięcia.

    > Ależ są takie rozwiązania, TPM. Tylko że przygłupy bankowe jeszcze wiele
    > dziesięcioleci dzieli od zaczajenia co z tym można zrobić. Oni na razie
    > tworzą kolejny gówno warty portal bankowości opierający się o JavaScript i
    > studentów-programatorów kupowanych na rynku na kilogramy. "Więcej ikonek i
    > animacji, k..wa".

    Ja podałem przykład SGXa, Ty TPMa, jeden 8====o. To tylko różne
    implementacje sprzętowych DRMów, które stanowią dodatkowe zabezpieczenie,
    ale jeśli chodzi o absolutną pewność to dobrze wiesz, czego w życiu
    człowiek może być pewien.

    > Czekam na "dobra zmianę" ktora uniemozliwi zakładanie kont przelewami,
    > otwieranie kredytu smsami, realizowanie kasy kresokopia dowodu. Ale się nie
    > doczekam. Wyraźnie widać że nie ma nikt w tym interesu.

    Nie mam nic przeciwko kontom zakładanym na SMSa, mogą być nawet anonimowe
    dopóki tylko na takim koncie nie może powstać debet czy inne zobowiązanie
    po stronie klienta.