  • Data: 2016-03-20 20:56:47
    Temat: Re: Ciekawe orzeczenie - bank ma oddać kasę
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2016-03-20 20:32, Rafal Jankowski wrote:
    > Open Source. O każdym systemie, który nie jest open source możesz
    > powiedzieć, że nie wiadomo co robi i nie widzę powodu dla specjalnego
    > wyróżnienia Windowsa.

    Przecież to samo można powiedzieć o każdym systemie OpenSource! Wiesz co
    robi twoje Ubuntu kiedy instaluje setkę aktualizacji? Myslisz że miliny
    oczu sledzą? Milony ludzi sprawdza każdą linie kodu nastepnego programu
    do ściągania pornoli? Serio?

    > W polskim prawie nie ma nigdzie wprost napisane, że istnieje
    > jakiekolwiek domniemanie niewinności, chociaż winę trzeba udowodnić. Jak
    > poszlaki świadczą przeciwko Tobie to sąd może dać wiarę Twoim
    > tłumaczenim albo nie Jak nie da to te poszlaki stanowią właśnie "dowód"
    > i masz przechlapane.

    Bierzemy więc technologie i już nie muszę się przed nikim tłumaczyć. Na
    sasiedniej grupie "prawo" jest całe zbiegowisko ludzi których czas nie
    posiada ceny i z chęcia udowodnia sobie cokolwiek przed sądem. Ja nie
    mam czasu aby mnie jakieś bankowe debile miały czołgać udowadniając że
    ich dziadostwo to moja wina.

    > Jesteś fanatykiem.

    Nie. Jestem programista i elektronikiem. O maly włos również
    materiałoznawcą z dziedziny kryształów i okolic. Daje mi to pewne
    podstawy do wypowiadania się o tym i o owym.

    > Nie znam TPMów, nie będę się wypowiadał. Jest to
    > jednak zwykły kawałek krzemu realizujący jakieś funkcje kryptograficzne
    > pewnie podobne do np. HSMów albo SGXa i owszem, zwiększają one
    > bezpieczeństwo ale o ile ich model matematyczny może wyglądać bardzo
    > fajnie to zawsze są pewne słabości albo od takich trywialnych że wpinasz
    > się kabelkami pomiędzy scalak

    No właśnie. Nic nie wiedz o TPM. Czasy Januszy Kryptografii mineły
    bezpowrotnie.

    Tu możesz sobie zobaczyć te twoje kabelki na scalak:

    https://www.youtube.com/watch?v=rEUH1WGa2_0

    Koszt wyciągniecia jednego klucza z jednego ezemplarza TPM szacuje się
    na 1ml zł i bez gwarancji powodzenia z uwagi na złożone zabezpieczenia.
    *Egzemplarza* powtarzam, bo to ważne. Koszt produkcji scalaka jest
    pomijalny.

    > informacje. Może być tak, że klucz nigdynie opuszcza scalaka i niby to
    > nie da się go (w teorii) stamtąd wyskrobać, nie mówiąc już o przypadku
    > użycia go przez nieuprawnioną osobę (do tego pewnie była ta kamerka) i
    > inne cuda niewida.

    Ba, pomyśl co bedzie jak w taki token przypierd... meteoryt. To
    dyskwalifikuje tą technologię od razu. Back to javascript i dużo number
    of animacji. Niech zyje security by poverty!