  • Data: 2016-03-20 19:37:04
    Temat: Re: Ciekawe orzeczenie - bank ma oddać kasę
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 20 Mar 2016, Marek wrote:

    > Oczywiście, że jest. Nie rozumiem do czego pijesz.

    Jak rozumiem to do czego się odnosisz to definicja tego kto to jest
    płatnik i co to jest zlecenie (art 2 pkt 22 i 36). Tylko po pierwsze to
    nie zdejmuje z klienta obowiązku nieudostępniania danych autoryzacyjnych,
    bo po co wogóle byłby ten artykuł 42? Po drugie gdyby nawet było to takie
    "proste i logiczne" jak piszesz to użytkownik nie miałby dokładnie żadnego
    interesu w pilnowaniu dostępu do swojego konta, bo zawsze można zgłosić
    chargeback i wtedy całe to uzasadnienie wyroku powinno zawierać max. trzy
    zdania odnosząc się do tej właśnie części ustawy. Podobnie w sumie
    działają karty kredytowe, które z technicznego punktu widzenia nie mają
    właściwie żadnych zabezpieczeń tylko weź pod uwagę jakie są prowizje za
    ich korzystanie. To chyba coś ok 1-2% za transakcję karcianą. Nie wiem czy
    byśmy chcieli tyle płacić za przelewy.