    From: Poldek <p...@i...eu>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Chargeback to fikcja
    Date: Wed, 22 Jul 2020 13:18:36 +0200
    <5f1159af$0$524$65785112@news.neostrada.pl> <rermf4$853$1@gioia.aioe.org>
    <6...@g...com>

    W dniu 2020-07-17 o 21:42, witrak() pisze:

    > Masz na to jakiś dowód? Z faktu, że niektóre serwisy z niej nie korzystają nie
    wynika, że jej nie ma. O ile pamiętam ta sprawa była wałkowana na pbb parę lat temu w
    związku z subskrypcją jakiejś usługi internetowej, której użytkownik nie
    wypowiedział. I obciążenie przychodziło (nie jestem pewien, ale zdaje się, że na
    konto, bo to była debetówka) nawet po zastrzeżeniu karty. Być może dlatego, że taka
    jest zasada dla płatności cyklicznych...

    Jak już pisałem kilka razy, ale mogę napisać jeszcze kilka razy - mam
    taki dowód, że Spotify, Netflix, Apple i Kindle odłączyły mi usługi.
    Nie wznowiły usług także po aktywacji nowej karty.
    Usługi zostały wznowione po podaniu danych nowej karty: Imię, Nazwisko,
    numer karty, data ważności, CVV.
    A - i jeszcze Sony Playstation także.

    Dasz _potwierdzony_ przykład usługi cyklicznej, która nadal skutecznie
    pobiera pieniądze z karty po terminie jej ważności?

    > A serwisy, które wymieniasz mają to do siebie, że wolą pozbawić kogoś usługi, niż
    zatrudniać ludzi do załatwiania korespondencji z bankami, czego nie mogłyby uniknąć,
    gdyby z tej zasady korzystały (w końcu upomnienie i wstrzymanie usługi robi
    automat...), więc kalkulacja jest jasna.

    Obciążenie nieważnej karty, to jest wyłudzenie, a bank, który do tego
    dopuszcza zasługuje na odebranie zgody na prowadzenie działalności bankowej.