  • Data: 2020-07-29 19:37:11
    Temat: Re: Chargeback to fikcja
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Poldek <p...@i...eu> writes:

    > Po kilku miesiącach od utraty ważności starej
    > karty nowa karta została obciążona przez tamten serwis internetowy
    > opłatą za odnowienie subskrypcji. Zrobiłem reklamację w banku, a bank
    > odrzucił reklamację uzasadniając, że nie zastrzegłem karty - tej
    > nowej. Zaznaczył, że jeśli zrobię zastrzeżenie tej obecnie posiadanej
    > i ważnej karty, to wtedy mogą ew. rozpatrzyć reklamację jeszcze raz.

    Problem jest taki, że bez zastrzeżenia karty (numeru konta karty)
    sprzedawca może w nieskończoność* ponawiać obciążenia, i co ma bank
    z tym robić? Po zastrzeżeniu bank dokonuje automatycznie
    (też "w nieskończoność") chargebacku i tyle.

    Takie usługi najlepiej wyłączać u źródła.
    --
    Krzysztof Hałasa

    * no może mu się znudzi po jakimś czasie, np. mali sprzedawcy mogą mieć
    kłopoty (= kasa) z acquirerem w przypadku dużej liczby chargebacków.