    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 17 Jul 2020 12:42:48 -0700 (PDT)
    <5f1159af$0$524$65785112@news.neostrada.pl> <rermf4$853$1@gioia.aioe.org>
    Subject: Re: Chargeback to fikcja
    From: "witrak()" <w...@h...com>

    On Friday, July 17, 2020 at 10:11:19 AM UTC+2, Poldek wrote:

    > Nie istnieje taka zasada, a przynajmniej nie zna jej Spotify, Netflix,
    > Kindle i Apple.

    Masz na to jakiś dowód? Z faktu, że niektóre serwisy z niej nie korzystają nie
    wynika, że jej nie ma. O ile pamiętam ta sprawa była wałkowana na pbb parę lat temu w
    związku z subskrypcją jakiejś usługi internetowej, której użytkownik nie
    wypowiedział. I obciążenie przychodziło (nie jestem pewien, ale zdaje się, że na
    konto, bo to była debetówka) nawet po zastrzeżeniu karty. Być może dlatego, że taka
    jest zasada dla płatności cyklicznych...

    A serwisy, które wymieniasz mają to do siebie, że wolą pozbawić kogoś usługi, niż
    zatrudniać ludzi do załatwiania korespondencji z bankami, czego nie mogłyby uniknąć,
    gdyby z tej zasady korzystały (w końcu upomnienie i wstrzymanie usługi robi
    automat...), więc kalkulacja jest jasna.

    witrak()