eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiChargeback to fikcja › Re: Chargeback to fikcja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!usenet.goja.nl.eu.org!aioe.org!.POSTED.SW1EfyOR/bzq4OxmC7
    GVwA.user.gioia.aioe.org!not-for-mail
    From: Poldek <p...@i...eu>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Chargeback to fikcja
    Date: Thu, 16 Jul 2020 13:15:09 +0200
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Lines: 40
    Message-ID: <repcru$1q2q$1@gioia.aioe.org>
    References: <5f0eb9c5$0$552$65785112@news.neostrada.pl> <rend92$ddi$1@gioia.aioe.org>
    <reos5p$1rtn$1@gioia.aioe.org>
    <5f0ffe25$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
    <rep874$1gvm$1@gioia.aioe.org>
    <5f103263$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f103350$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: SW1EfyOR/bzq4OxmC7GVwA.user.gioia.aioe.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Complaints-To: a...@a...org
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Firefox/68.0 Thunderbird/68.10.0
    Content-Language: pl
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:652342
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2020-07-16 o 13:00, Liwiusz pisze:
    > W dniu 2020-07-16 o 12:56, Pete pisze:
    >
    >
    >> Wcale mu się nie dziwię. Skoro samodzielnie nie byłeś/jesteś w stanie
    >> wyłączyć subskrypcji lub wyjaśnić sprawy z serwisem, to bank nie chce
    >> rozpatrywać reklamacji co miesiąc/kwartał/rok dotyczącej tej samej
    >> karty.
    >
    > Inna sprawa, że chargeback to nie jest zwrot pieniędzy na każde żądanie,
    > tylko w przypadku, jeśli ktoś nie otrzymał towaru lub usługi, które były
    > zapłacone kartą. Z opisu Poldka wynika, że obciążenie karty było
    > słuszne, bo usługa była świadczona.
    >

    Obciążenie karty było niesłuszne, gdyż karta utraciła ważność kilka
    miesięcy wcześniej.

    Czy usługa była świadczona, tego nie wiadomo, bo nikt z niej nie
    próbował skorzystać. Ale to nie jest w ogóle istotne dla kwestii
    rozpatrywania reklamacji w banku. Bank się nie zajmuje tym, czy usługa
    była świadczona i czy klient był zadowolony. Bank ew. się zajmuje, czy
    obciążenie karty zostało dokonane prawidłowo, czy nieprawidłowo. Jeżeli
    posłużono się innym kodem CVV i datą ważności, to moim skromnym zdaniem
    obciążenie zostało dokonane nieprawidłowo. Można by to było rozstrzygnąć
    w pierwszej instancji, gdyby bank zajął się rozpatrzeniem reklamacji.
    Ale bank choć przyjął reklamację, to odmówił jej rozpatrzenia.

    Cały czas ponawiam pytanie - czy bank postępuje słusznie uzależniając
    ROZPATRZENIE reklamacji od tego, żebym najpierw zastrzegł kartę. OBECNą
    kartę.

    Bank nie rozpatrzył reklamacji odmownie. Bank odpisał, że nie będzie w
    ogóle rozpatrywał reklamacji jeśli najpierw nie dokonam zastrzeżenia
    karty. OBECNIE posiadanej i ważnej karty. Nie tej karty, której danymi
    się posłużono. Tamta karta bowiem jest już nieaktywna, nieważna od kilku
    miesięcy przed przedmiotowym obciążeniem.

    A ja wolałbym nie zastrzegać obecnie posiadanej karty, gdyż zapłaciłem
    roczną opłatę za kartę i z niej potrzebuję na bieżąco korzystać.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1