eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiChargeback to fikcja › Re: Chargeback to fikcja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!usenet.goja.nl.eu.org!aioe.org!.POSTED.SW1EfyOR/bzq4OxmC7
    GVwA.user.gioia.aioe.org!not-for-mail
    From: Poldek <p...@i...eu>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Chargeback to fikcja
    Date: Thu, 16 Jul 2020 08:30:16 +0200
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Lines: 37
    Message-ID: <reos5p$1rtn$1@gioia.aioe.org>
    References: <5f0eb9c5$0$552$65785112@news.neostrada.pl> <rend92$ddi$1@gioia.aioe.org>
    NNTP-Posting-Host: SW1EfyOR/bzq4OxmC7GVwA.user.gioia.aioe.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Complaints-To: a...@a...org
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Firefox/68.0 Thunderbird/68.10.0
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.9.2
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:652318
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2020-07-15 o 19:09, Alf/red/ pisze:
    > W dniu 15.07.2020 o 10:09, Zbynek Ltd. pisze:
    >> Skoro banki nie uznają tego:
    >
    > Bądź rzetelny, przeczytaj więcej niż lead.
    > Sprzedawcy mają cienko z biznesem, i biją się o każdy pieniądz: nie chcą
    > odwoływania, tylko forsują przełożenie usługi (lotu, wypoczynku) na
    > kiedy indziej. Twierdzą że usługa będzie kiedyś, więc zapłata dzisiaj
    > się należy.
    > Na przykład pierwszy:
    >> miał lecieć samolotem Ryanaira, ale nie poleciał ze względu na
    >> zamkniętą przestrzeń powietrzną. Złożył żądanie chargeback do Banku
    >> Millennium. Dwukrotnie spotkał się z odmową. Raz ze względu na to, że
    >> przewoźnik przekazał voucher za niezrealizowany lot.
    >
    > A sprawa "racji" nie jest jasna:
    >> Doktor Michał Mostowik, adwokat w kancelarii DLK Legal, zwraca uwagę,
    >> że obecnie nie da się obiektywnie odpowiedzieć na pytanie, czy
    >> chargebacki zgłaszane przez konsumentów są zasadne czy nie. A to
    >> dlatego, że cała procedura nie jest uregulowana w przepisach prawa
    >> powszechnie obowiązującego, lecz powstała dzięki wewnętrznym
    >> regulacjom organizacji kartowych.
    >

    Dawno temu w jakimś serwisie internetowym podałem dane mojej karty
    "wirtualnej", aby skorzystać z tego serwisu. Minęło X miesięcy i karta
    straciła ważność - minął termin ważności podany na karcie. Bank przysłał
    nową kartę z tym samym numerem karty, tym samym imieniem i nazwiskiem, z
    innym terminem ważności i innym kodem CVV. Nie aktywowałem tej karty od
    razu, lecz po przerwie między upływem terminu ważności starej karty. Po
    kilku miesiącach od utraty ważności starej karty nowa karta została
    obciążona przez tamten serwis internetowy opłatą za odnowienie
    subskrypcji. Zrobiłem reklamację w banku, a bank odrzucił reklamację
    uzasadniając, że nie zastrzegłem karty - tej nowej. Zaznaczył, że jeśli
    zrobię zastrzeżenie tej obecnie posiadanej i ważnej karty, to wtedy mogą
    ew. rozpatrzyć reklamację jeszcze raz. Bank ma rację, czy nie ma racji?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1