  • 1. Data: 2009-07-17 08:23:21
    Temat: Cetelem ray 0% w RTV EURo AGD na co uwazac
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Jak w temacie.
    Dzis bede widzial i podpisywal umowe na zakup na 30 rat 0% w powyzszej
    sieci. Jka sie dowiedzialem, bankiem obslugujacym raty , z ktorym
    podpisuje umowe jest cetelem Bank.
    Umowy jeszcze nei widzialem - zobacze dzis poznym popoludnmiem.

    Pytanie do osob majacych do czynienia z powyzszym zakupem.
    Na co uwazac?
    jakie zapisy nalezy zakwestionowac i zostana wtedy zmienione?
    Jakie kruczki nalezy wychwycic , zeby nie ponosic dodatkwoych kosztow
    poza samymi ratami.
    jakie problemy sa w trakcie splat? Slyszalem o zbyt poznym przysylaniu
    umowy z numerem konta do splat.

    W jakim przypadku lepiej calkiem zrezygnowac z akupu?

    mam bardzo duzo oporow przed cetelem i sygma - taki ebanki
    szczegolnego nadzoru....

  • 2. Data: 2009-07-17 09:20:18
    Temat: Re: Cetelem ray 0% w RTV EURo AGD na co uwazac
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    > Dzis bede widzial i podpisywal umowe na zakup na 30 rat 0% w
    > powyzszej
    > sieci. Jka sie dowiedzialem, bankiem obslugujacym raty , z ktorym
    > podpisuje umowe jest cetelem Bank.

    Cetelem ? Przeciez oni lubia pozyczac na 30%.
    Jaki jest upust przy placeniu gotowka ? :-)

    > Umowy jeszcze nei widzialem - zobacze dzis poznym popoludnmiem.

    Ja bym tam zaczal od EFR.

    J.

  • 3. Data: 2009-07-17 09:31:19
    Od: "Robert(felo)" <r...@g...com>

    On 17 Lip, 10:23, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    >
    > W jakim przypadku lepiej calkiem zrezygnowac z akupu?
    >
    > mam bardzo duzo oporow przed cetelem i sygma - taki ebanki

    Ja miałem tam raty, obyło się bez problemów, zadowolony jestem.
    Pewnie jak podopiszesz z nimi umowę, to za jakiś czas możesz się
    spodziewać karty kredytowej
    w skrzynce pocztowej.
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Kart-kredytowych-prz
    ybywa-ale-znacznie-wolniej-1975170.html
    W końcu sa liderem.
    Ogólnie do rat w cetelem, nie mam zastrzeżeń.

  • 4. Data: 2009-07-17 09:33:23
    Od: Jooseff <g...@g...com>

    Dnia 17-07-2009 o 10:23:21 krzysztofsf <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > podpisuje umowe jest cetelem Bank.
    > Umowy jeszcze nei widzialem - zobacze dzis poznym popoludnmiem.

    W Euro na raty 30x0% kupowałem już trzy razy.
    Kruczków nie ma. Za pierwszym razem Cetelem przysyła kredytówkę. Jeśli nie
    aktywujesz nie ma żadnych opłat. Po paru miesiącach miałem telefon z
    pytaniem dlaczego nie korzystam z dobrodziejstw cudownego mastercarda. Po
    udzieleniu wyjaśnienia, że karta z takimi opłatami mi nie jest potrzebna
    do szczęścia pani sie uchachała i grzecznie podziękowała.
    Co do samej umowy kredytowej - będą w sklepie starali się wcisnąć
    dobrowolne ubezpieczenie, przekonując że bez niego ciężko będzie o zgodę w
    Cetelemie. Po przypomnieniu, że jedną sprawę w sądzie już Euro przegrał i
    nakłonieniu kasjerki do złożenia wniosku bez ubezpieczenia wszystko poszło
    błyskawicznie. Nie jestem nękany telefonami, mailami etc.
    A tak abstrahując, często lepiej kupić w jakimś internetowym sklepie
    nawet na oprocentowane raty niż w Euro na 30x0%. Kupując telewizor różnica
    w cenie pomiędzy Euro najtańszym internetowym wynosiła 1700zł. (Euro 3999
    - Electro.pl 2258 z wysyłką)

    --
    Pozdrowienia,
    Jooseff

  • 5. Data: 2009-07-17 09:36:11
    Od: "Marcin K." <k...@g...com>

> [...]
    > jakie zapisy nalezy zakwestionowac i zostana wtedy zmienione?
    > Jakie kruczki nalezy wychwycic , zeby nie ponosic dodatkwoych kosztow

    "Obowiazkowe" ubezpieczenie. Typowy chwyt sprzedawcow. Kategorycznie
    odmawiaj.
    Bardzo prawdopodobne ze ten kredyt to tak naprawde karta kredytowa.
    Upewnij sie ze bezplatna w calym okresie umowy. Np w MediaMarkt karta
    GEMoney wydawana przy kredytach 0% jest bezplatna jesli tylko jej sie
    nie aktywuje. Ale po aktywowaniu pobieraja jakies kosmiczne oplaty.
    Poza ty dokladnie sprawdz kwote raty razy ich ilosc. Jesli wyjdzie
    wiecej niz cena sprzetu znaczy sie ze cos doliczyli. Dopytaj co i
    zrezygnuj bo na pewno nie jest to obowiazkowe.

    > jakie problemy sa w trakcie splat? Slyszalem o zbyt poznym przysylaniu
    > umowy z numerem konta do splat.

    W umowie (egzpemplarz jeden powiniens dostac od razu) powinienes miec
    numer rachunku i termin pierwszej raty i nawet jesli nie przysla
    druczkow to i tak mozesz wplacic rate.

    > W jakim przypadku lepiej calkiem zrezygnowac z akupu?

    Poszukaj wymarzonego sprzetu w jakims sklepie internetowym. moze sie
    okazac ze w super promocji na raty 0% jest on iles tam drozszy niz w
    necie. Policz czy bardziej ci sie oplaca kupic na te raty czy moze
    zaplacic np. karta

    > mam bardzo duzo oporow przed cetelem i sygma - taki ebanki
    > szczegolnego nadzoru....

    Ja mailem do czynienia jakis rok czy 2 lata temy z Sygma i KK Real.
    Zadnych problemow nie doswiadczylem ani z dodatkowymi kosztami czy
    rozwiazaniem umowy.

  • 6. Data: 2009-07-17 09:46:08
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    On 17 Lip, 11:36, "Marcin K." <k...@g...com> wrote:

> [...]
    > okazac ze w super promocji na raty 0% jest on iles tam drozszy niz w
    > necie. Policz czy bardziej ci sie oplaca kupic na te raty czy moze

    Kupuje za 3199 (raty 106 z groszem - 30 rat) ponizsze
    http://www.skapiec.pl/site/cat/17/comp/498390

    Boje sie ich jak ognia, ale nie mam na dzien dzisiejszy innej
    mozliwosci nabycia powyzszego.

    A jak w przypadku wypowiedzenia umowy o KK (wmuszeonej jako czesc
    umowy) ?

  • 7. Data: 2009-07-17 10:04:28
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    k...@w...pl pisze:

> [...]
    > mozliwosci nabycia powyzszego.
    >
    > A jak w przypadku wypowiedzenia umowy o KK (wmuszeonej jako czesc

    Zobacz czy nie ma zapisu o ratach 0% w przypadku sp?aty do 6mc a w
    przypadku przekroczenia op?ata manipulacyjna. Ja tak mai?em kupuja;c w
    RTV EURo AGD przez Cetelem.

  • 8. Data: 2009-07-17 11:49:31
    Od: "janzys" <janzys@WYTNIJ_TOwp.pl>

    przy podpisywaniu umowy uważaj, gdyż pracownik RTV EURo AGD a zarazem przedstawiciel
    Cetelem Bank SA nie ma zamiaru w ogóle poinformować Cię że ubezpieczenie produktu
    jest dobrowolne po prostu w umowie wpisuje już ubezpieczenie przedmiotu zakupu a ty
    jak chcesz możesz brać lub nie. Nadmieniam że mnie spotkała jeszcze inna rzecz a
    mianowicie zaproponowano mnie poprzez własny serwis RTV EURo AGD montaż kuchni -
    SERWIS w kwocie 109,- z ł i zaraz po podpisaniu umowy zaczęto mówić że serwisantowi
    muszę dodatkowo zapłacić m.i za kilometrówkę itd. (szkoda że nie było o tym rozmowy
    przed podpisaniem umowy). W związku z czym zrezygnowałem z tej dodatkowej usługi a
    pracownik zamiast anulować umowę i zawrzeć na kwotę bez tej usługi sporządził jedynie
    do niej aneks. Z tego wynika że ja wyłożyłem tą kwotę na serwis (czyli komórkę RTV
    EURo AGD) plus odsetki a podobno tą kwotę czyli 109,- zł - ale bez zapłaconych
    odsetek firma zwróci mnie przy końcu trwania umowy kredytowej. To miejsce miało w
    sklepie EURO-net Sp. z o.o. 02-273 Warszawa, ul. Muszkieterów 15 SKLEP FORDON 85-796
    Bydgoszcz, ul. Rejewskiego 3 . Co się tyczy zaś banku Ge Money mam same pozytywy dla
    jego przedstawicieli. Jan