  • 1. Data: 2009-07-17 07:22:53
    Temat: zawoalowany spam
    Od: pwz <g...@d...pl>

    Witam!
    Czy jako spam (w sensie ustawy, która tego zabrania) można uznać taką
    wiadomość (którą dostałem przed chwilą na skrzynkę)?
    "Szanowni Państwo,
    W związku z wymogami ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu
    usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144 z 9 września 2002 r., poz.
    1204), chciałabym uzyskać Pana/Pani zgodę na przesłanie informacji
    dotyczącej oferty finansowej [nazwa oferty - przyp. pwz] - nowej linii
    biznesowej [nazwa banku - przyp. pwz] Propozycja dotyczy kredytu
    gotówkowego do 130.000 PLN bez zabezpieczeń, a dla wybranych grup
    zawodowych (np. lekarze administracja publiczna, prawnicy) bez
    konieczności przedstawiania zaświadczeń o dochodach.
    Jeśli wyraża Pan/Pani zgodę na przesłanie informacji o ofercie db kredyt
    - uprzejmie proszę o e-mail zwrotny z informacją o wykonywanym zawodzie,
    stażu pracu oraz z nr telefonu. Przekonacie się Państwo jak szybko i
    komfortowo można załatwić formalności.
    Pozdrawiam
    Piotr Kaczmarek
    Doradca Klienta
    Tel.512 227 276
    P...@p...com.pl "

    No bo jak dla mnie, to mamy tu do czynienia z czynem nieuczciwej
    konkurencji, w myśl art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą
    elektroniczną... Ale może się mylę?
    pwz

  • 2. Data: 2009-07-17 07:27:18
    Temat: Re: zawoalowany spam
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 17 Jul 2009 09:22:53 +0200, pwz napisał(a):

    Zadałbym pytanie podobne: Czy twój post na pl.biznes banki jest spamem?

  • 3. Data: 2009-07-17 07:37:11
    Od: pwz <g...@d...pl>

    jureq pisze:
    > Dnia Fri, 17 Jul 2009 09:22:53 +0200, pwz napisał(a):

    > Zadałbym pytanie podobne: Czy twój post na pl.biznes banki jest spamem?

    Nie rozumiem twojej odpowiedzi. Co ma jedno do czynienia z drugim?
    Wyciąłem nazwę produktu i banku, niczego nie reklamuję, nie jestem
    pracownikiem żadnego banku ani instytucji z bankiem powiązanej
    biznesowo. Dostałem jedynie informację o przytoczonej treści, którą
    (wyciąwszy dane instytucji finansowej) zacytowałem pytając, czy jej
    treść wskazuje na czyn nieuczciwej konkurencji w myśl art. 10 ustawy...
    Zatem pytam ponownie i, skoro tego wymagasz, jak krowie na miedzy:
    wysyłając cytowany mail na moją skrzynkę człowiek złamał ustawę, czy jej
    nie złamał?
    pwz

  • 4. Data: 2009-07-17 08:57:48
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    --
    Użytkownik "pwz" <g...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > skoro tego wymagasz, jak krowie na miedzy: wysyłając cytowany mail na moją
    > skrzynkę człowiek złamał ustawę, czy jej nie złamał?

    A dlaczego twierdzisz ze to spam?
    Przysłali Tobie grzeczne zapytanie, wypadałoby udzielic odpowiedzi ze sie
    nie zgadzasz i tyle
    A nazwy banku nie wyciełes;))) To DB tam zostało;))
    Nie rozumiem Twojego oburzenia

    Krzysiek

  • 5. Data: 2009-07-17 09:12:19
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    W mailu jest wyrazona tresc oferty, wlasciwie zapytanie o jej przeslanie
    jest juz praktycznie bezcelowe i dodane "dla zapalenia glupa", wiec jest
    to zdecydowanie spam.

    Ps. a ten delimiter na poczatku wypowiedzi to po co?

    --

    eternity has no future

  • 7. Data: 2009-07-17 09:17:44
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "elmer radi radisson"
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> napisał w wiadomości

    > W mailu jest wyrazona tresc oferty, wlasciwie zapytanie o jej przeslanie
    > jest juz praktycznie bezcelowe i dodane "dla zapalenia glupa", wiec jest
    > to zdecydowanie spam.

    Mam do sprzedania kosiarke elektrycznzą za 100zł- chcesz ja kupić?

    Czy powyzsze pytanie uznasz za spam?

    Krzysiek

  • 8. Data: 2009-07-17 09:46:36
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    kris wrote:

    > Mam do sprzedania kosiarke elektrycznzą za 100zł- chcesz ja kupić?
    >
    > Czy powyzsze pytanie uznasz za spam?

    "1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej
    skierowanej do oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji
    elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej. (...)"

    Proponuje wyslanie mi go na maila, to sie przekonasz ;)

    I jeszcze kolejny cytat z wlasciwej ustawy:

    " 2. Informacja handlowa zawiera:

    2) wyraźny opis form działalności promocyjnej, w szczególności obniżek
    cen, nieodpłatnych świadczeń pieniężnych lub rzeczowych i innych
    korzyści związanych z promowanym towarem, usługą lub wizerunkiem, a
    także jednoznaczne określenie warunków niezbędnych do skorzystania z
    tych korzyści, o ile są one składnikiem oferty"

    Teraz sobie przeczytaj tresc tego co wrzucil autor watku
    i odpowiedz sobie sam, odpowiedz nie powinna byc naprawde
    trudna. Bo wypelnia to wlasciwie warunek w 100%.

    FUT: mordplik

    --

    eternity has no future

  • 9. Data: 2009-07-17 10:53:10
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    g> napisał w wiadomości

> [...]
    > elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej. (...)"
    >
    > Proponuje wyslanie mi go na maila, to sie przekonasz ;)

    ;))

    > Teraz sobie przeczytaj tresc tego co wrzucil autor watku
    > i odpowiedz sobie sam, odpowiedz nie powinna byc naprawde
    > trudna. Bo wypelnia to wlasciwie warunek w 100%.

    Tego taki pewny bym nie był.
    A z drugiej strony o co kruszyć kopie. Ktos zapytał czy może przedstawic
    oferte, i zaraz z tego afera robić- może jakieś odszkodowanie
    /zadośćuczynienie sie uda wygrać?;;)
    Normalnie przecież można odpisać" Dziekuje bardzo nioe jestem
    zaineteresowany" Po prostu/ po ludzku jak w reklamie jednego z banków.;)))

    Krzysiek

  • 10. Data: 2009-07-17 11:26:20
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    kris wrote:

    > Tego taki pewny bym nie był.

    Alez to widac jak na dloni.

    > A z drugiej strony o co kruszyć kopie. Ktos zapytał czy może przedstawic
    > oferte, i zaraz z tego afera robić- może jakieś odszkodowanie
    > /zadośćuczynienie sie uda wygrać?;;)

    O ustawe kruszyc kopie i o przemycanie po cwaniacku spamu pod
    plaszczykiem nie-spamu. Mozna? Jesli trzeba, to mozna, nagiecie
    prawa wystapilo.

    > Normalnie przecież można odpisać" Dziekuje bardzo nioe jestem
    > zaineteresowany" Po prostu/ po ludzku jak w reklamie jednego z banków.;)))

    Generalnie spamerom sie nie odpisuje, po co im jeszcze potwierdzac ze
    adres jest prawidlowy i ktos go czyta. A brak odpowiedzi tez jest
    brakiem khm, "zgody na przeslanie oferty".

    --

    eternity has no future