  • 1. Data: 2009-07-17 06:54:15
    Temat: Zapowiedz wynikow BRE
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    II kwartał - około minus 90 mln złotych brutto, kurczę nie myślałem że aż
    tyle będzie na minus...

  • 2. Data: 2009-07-17 07:38:28
    Temat: Re: Zapowiedz wynikow BRE
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 17 Jul 2009 08:54:15 +0200, MarekZ napisał(a):

    > II kwartał - około minus 90 mln złotych brutto, kurczę nie myślałem że
    > aż tyle będzie na minus...

    Hmmm ciekawe kto ich kupi?

    Xenocide

  • 3. Data: 2009-07-17 07:49:43
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "xbartx" <b...@h...net> wrote in message

    > Hmmm ciekawe kto ich kupi?

    a krążą jakieś pogłoski ? bo nic nie słyszałem...

    george

  • 4. Data: 2009-07-17 08:08:28
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 17 Jul 2009 09:49:43 +0200, george napisał(a):

    > a kr??? jakie? pog?oski ? bo nic nie s?ysza?em...
    >
    > george

    Ja nic nie wiem, tak sobie antycypuje ;)
    Generalnie sytuacja m&M wygląda nieciekawie, bo wyniki z kwartału na
    kwartał coraz gorsze, czarnego PRu od groma, klienci się mobilizują
    przeciw bankowi, system transakcyjny pada za dnia hłe hłe czy może być
    jeszcze gorzej?

    Xenocide

  • 5. Data: 2009-07-17 08:13:26
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > kwartał coraz gorsze, czarnego PRu od groma, klienci się mobilizują
    > przeciw bankowi, system transakcyjny pada za dnia hłe hłe czy może być

    Ten wynik jest skutkiem zawiązania ponad 400 mln rezerw: po około 200
    milionów na złe kredyty oraz na transakcje związane z derywatami.

    Ciekawsze są te złe kredyty w kontekście polityki mBanku kart za podpis. Nie
    wiemy niestety jak na razie czy te złe kredyty są w sektorze korporacyjnym
    BRE czy w sektorze detalicznym.

  • 6. Data: 2009-07-17 10:33:28
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    http://stooq.pl/n/?f=261028

  • 7. Data: 2009-07-17 11:00:06
    Od: "Mariusz" <e...@n...op.pl>

    "BRE Bank utworzył w II kwartale 2009 roku 85-100 mln zł rezerw na kredyt
    gotówkowy w mBanku - poinformował na konferencji prasowej Wiesław Thor,
    wiceprezes zarządu banku."

    85-100 mln czy coś koło tego? Jaka precyzja...

    ""Thor powiedział, że trzecim elementem, który wpłynął na wysokość rezerw,
    poza opcjami i kredytem gotówkowym, były kredyty na operacje leasingowe. "Tu
    rezerwy były znacznie mniejsze, mówimy o wielkościach dwucyfrowych" -
    powiedział.""

    10-99 czego? mln, tys.?

    Mariusz

  • 8. Data: 2009-07-17 11:13:35
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    [17-07-2009 13:11] BRE Bank utworzył 85-100 mln zł rezerw na kredyt
    gotówkowy w mBanku (opis2)
    17.7.Warszawa (PAP) - BRE Bank utworzył w II kwartale 2009 roku 85-100 mln
    zł rezerw na kredyt gotówkowy w mBanku. Na wysoki poziom rezerw w II
    kwartale wpływ też miały problemy w działalności leasingowej - poinformował
    na spotkaniu z dziennikarzami Wiesław Thor, wiceprezes zarządu banku.
    "85-100 mln zł rezerw to rezerwy na kredyt gotówkowy w mBanku" - powiedział
    wiceprezes.
    Poinformował, że produkt gotówkowy z kartą kredytową został wprowadzony na
    rynek półtora roku temu, ale został wycofany w maju.
    "Ten produkt został źle umiejscowiony na rynku. Dziś widać, że
    zdecydowaliśmy się na zbyt agresywną politykę skierowania produktu, który
    świetnie się sprzedaje w Multibanku, klientom zewnętrznym. Jak się okazało
    byli to klienci nierozpoznani, o gorszym profilu ryzyka" - powiedział.
    "To była kosztowna lekcja, ale wyciągnęliśmy wnioski" - dodał.
    W piątek rano BRE Bank podał, że skonsolidowany wynik brutto banku w drugim
    kwartale 2009 roku wyniósł blisko minus 90 mln zł.
    Wpływ na ten wynik miały rezerwy, które w II kwartale 2009 r. wyniosły ok.
    440 mln zł, z czego około połowę stanowiły odpisy na należności kredytowe od
    klientów posiadających zobowiązania z tytułu transakcji pochodnych.
    Wiceprezes wyjaśnił, że rezerwy były zawiązywane w trzech przypadkach. Po
    pierwsze, gdy pozycje pochodne były otwarte i trzeba było zweryfikować ich
    wartość godziwą. Po drugie, tworzono rezerwy na kredyty, które posłużyć
    miały na zamknięcie otwartych pozycji, a po trzecie, rezerwy na pozostałe
    kredyty klienta.
    Thor powiedział, że od trzeciego kwartału problem rezerw z tytułu opcji
    powinien się prawie rozwiązać.
    "Trzeci kwartał będzie ostatnim, gdzie widoczne będą rezerwy na transakcje
    opcyjne, ale poziom będzie znacznie mniejszy niż w drugim kwartale. W
    czwartym kwartale będą z trudem zauważalne" - powiedział wiceprezes.
    Dodał, że do końca roku będą jeszcze widoczne rezerwy na kredyt gotówkowy,
    ale w znacznie mniejszym stopniu niż w drugim kwartale.
    Thor powiedział, że trzecim elementem, który wpłynął na wysokość rezerw,
    poza opcjami i kredytem gotówkowym, były problemy w branży transportowej,
    które przełożyły się na operacje leasingowe.
    "Tu rezerwy były znacznie mniejsze, mówimy o wielkościach dwucyfrowych" -
    powiedział.
    BRE Bank poinformował też w piątek, że w pierwszym półroczu 2009 roku
    osiągnął pozytywny wynik brutto "dzięki wzrastającym z kwartału na kwartał
    dochodom oraz ścisłej dyscyplinie kosztowej". (PAP)
    pel/ epo/ jtt/

  • 9. Data: 2009-07-17 12:04:13
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 17 Lip, 13:13, "MarekZ" <b...@a...pl> wrote:

    A co to był za "produkt gotówkowy z kartą kredytową", bo chyba go
    przeoczyłem ? Chyba nie "karta za podpis " ?

  • 10. Data: 2009-07-17 12:09:59
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "szczurwa" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > A co to był za "produkt gotówkowy z kartą kredytową", bo chyba go
    > przeoczyłem ? Chyba nie "karta za podpis " ?

    Szczerze mówiąc nie mam pojęcia o co tu chodzi (może to być jakieś
    marketolenie), wydawało mi się, że w mBanku istniał po prostu normalny
    kredyt gotówkowy (nawet nie wiedziałem że jest wycofany z oferty), do
    którego być może dorzucali kartę. Czy to była oferta "na podpis" nie wiem,
    całkiem możliwe.

    W sumie kredyt gotówkowy to chyba najbardziej prymitywna forma finansowania
    i najdroższa dla klienta, może stąd taka wysoka szkodowość, że brały to
    osoby, które ogólnie miały słabe pojęcie w temacie, albo też w ogóle brały
    produkt z zamiarem jest niespłacania, więc koszt był im obojetny, a
    ważniejsza była dostępność.

    Może ktoś z mBanku zajrzy do wątku, mimo że nie dałem w jego tytule mBank.