  • Data: 2002-01-06 11:52:51
    Temat: Re: Centra Zapasowe ?
    Od: p...@9...acn.waw.pl (Marcin Piotrkiewicz) szukaj wiadomości tego autora

    In article <a17tn4$be5$5@okapi.ict.pwr.wroc.pl>, Roman Kubik wrote:

    >pytam z ciekawosci, bo wygladasz na kogos, kto sie na tym zna ;)
    >
    >dlaczego?
    >przeciez taniej by bylo miec dwa jednoczesnie dzialajace cc (kazde "male")
    >niz dwa duze, w tym jedno puste (ale czynsz trzeba placic, ogrzewac /
    >klimatyzowac, sprzet utrzymywac (zakurzony)).

    Jeśli ci padnie jedna lokalizacja, to jeśli nie chcesz obniżyć standardu
    obsługi, musisz z tego małego co zostało zrobić duże. A nie wiesz, która
    lokalizacja ci padnie, więc zasoby (powierzchnię biurową, sprzęt, etc.) musisz
    trzymać w obu. Czyli suma summarum koszty pewnie podobne. A problemów parę
    dochodzi. Takie rozwiązanie ma jedną zaletę. Praktycznie nie trzeba go
    uruchamiać.

    >mysle, ze TPSA jest w stanie 0-80{0,1} na PBXie rozdzielic na dwa budynki...

    Jest. Tyle, że nie na PBXie (dla centrali miejskiej a tym bardziej sieci
    inteligentnej są zarezerwowane inne skróty ;) Bank też może ten ruch
    podzielić tak, że będzie szło na dwie lokalizacje. Choć ja bym użył do
    tego celu raczej systemu teletransmisyjnego niż samego PBXa.

    >moze nawet sensownie byloby utrzymywac siec 3-5 "bardzo malych" cc?
    >wtedy zniszczenie jednego "prawie" nie odbijaloby sie na pracy calosci?
    >wtedy TPSA przekierowujac ruch teleofniczny na zasadzie numerow firmowych
    >(0-804 czy jakos tak) mogloby tez troche swoje lacza oszczedzac...

    Wystarczy zwykłe 080[01], ba można nawet trochę przyoszczędzić na kosztach
    rozmów, jeśliby rozmieścić te centra w różnych miastach. Ale pojawia się
    dużo innych problemów, które powodują, że takie rozwiązanie jest droższe.

    Pieta.