  • 71. Data: 2019-08-30 20:36:15
    Temat: Re: Bitfilar - alternatywa wobec PPK?
    Od: xbartx <x...@b...net>

    On 29/08/2019 14:27, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2019-08-28, xbartx <x...@b...net> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Dopóki ktoś nie policzy ile to bezsensownie wciąga prądu.

    Jestem górnikiem od jakiegoś czasu. Jest to bardzo fajne, ciekawe i
    rozwijające zajęcie i idzie na tym przyzwoicie zarobić. Owszem jak się
    nie jest rozeznanym w temacie komputerów (zarówno hardware jaki i
    software) do tego nie ma się rozeznania w światku krypto oraz ogólnie
    tego co się dzieje na świecie, to kopanie może być jak każda inna
    dziedzina - kompletnie bezsensowne. Jednak ja i znajomi górnicy nie
    narzekają.
    Jak ktoś kupuje koparkę za gruby hajs, bo jest akurat hossa na krypto,
    nie mając dostępu do taniego prądu i myśli, że zarobi to wiadomo jak to
    się skończy i potencjalnie wiadomo jak się skończy większość rzeczy za
    które się taki ktoś będzie brał.

    Co do bezsensowności prądu to jak każda rewolucja albo nowość na
    początku każdy się w głowę puka i pod nosem śmieje ale co zrobić tak
    zawsze było jest i będzie. Ja nikogo namawiać nie zamierzam, każdy ma
    swój rozum i swoje spojrzenia na rzeczywistość.

    Xenocide

  • 72. Data: 2019-08-30 23:13:10
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-08-30, xbartx <x...@b...net> wrote:

    [...]

> [...]
    > tego co się dzieje na świecie, to kopanie może być jak każda inna
    > dziedzina - kompletnie bezsensowne. Jednak ja i znajomi górnicy nie

    Górnicy węgla brunatnego, czy kamiennego też specjalnie nie narzekają,
    ale jednak naiwnie uważam, że ludzkość stać na mądrzejsze rozwiązania.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 73. Data: 2019-08-31 08:12:39
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski napisał(a) :

    > To marną to ma sprawność.
    > Rok ma 8766h - nawet przyjmując 1/2 na dzień/noc to wychodzi niecałe 23%.
    > Więc co, taki panel 1kW (hmm, a co to jest 1kWp?) daje kilowat tylko w południe?

    Realna moc wyprodukowana przez panel to 10% jego mocy nominalnej. W
    środkowej Polsce. I tyle w temacie.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 74. Data: 2019-08-31 09:26:30
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dlaczego?
    Co ma "daje pełną moc" do natężenia (strumienia) padającego światła?
    Panele są tak silnie kierunkowe?
    Znaczy będą produkować dookólne ;-)

    -----

  • 75. Data: 2019-08-31 09:50:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Dlaczego?
    >Co ma "daje pełną moc" do natężenia (strumienia) padającego światła?
    >Panele są tak silnie kierunkowe?

    Panel o powierzchni np 1m^2 ustawiony prostopadle - lapie swiatlo z
    wiazki o przekroju 1m^2.

    A jak go odchylisz o 60 stopni - to juz lapie tylko 0.5m^2 wiazki,
    reszta przelatuje obok.
    W dodatku rosną odbicia od powierzchni.

    Ba - jak masz kilka paneli obok siebie i kazdy obracany prostopadle do
    słonca - to jak stoja blisko, to beda sie zaslaniac ...

    J.

    -----

  • 76. Data: 2019-08-31 10:40:39
    Od: z <...@...pl>

    Napisz skąd / jaki masz ten prąd.
    Generalnie resztę jestem w stanie opanować ale prądu NIE.
    W mieszkaniu brutto mam po 65 groszy
    30 km dalej mam dwie taryfy i pewnie średnio 0,50 do uzyskania.
    Oczywiście minus koszty logistyczne.

    W obecnym czasie po zakupie powiedzmy używanej koparki za 6 tyś.
    6 x GTX1060 Wyjdę na zero?

    PS. Sam bitcoin ostatnio drogi. Tu można kopać CPU (takie dwie
    pieczenie). Da się coś zarobić?

  • 77. Data: 2019-08-31 11:49:28
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale ta wiązka nadal może być wystarczająca do wysycenia 100% mocy panela?

    -----

  • 78. Data: 2019-08-31 11:56:54
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Miałem kiedyś znajomego, co był hiper-piratem pracując w sądzie, oczywiście na
    tamtejszym sprzęcie i łączu.
    I znajomą, co zatrudniła się do popołudniowego sprzątania biur gdy tylko jej chłopak
    wyjechał do Stanówka, a telefony były drogie.
    Podobno w Iranie 7% zużycia krajowego zużycia prądu (równie taniego co paliwa) idzie
    na koparki, a szkoły i szpitale tam mają prąd
    zupełnie za darmo.
    A u nas: zatrudnisz nocnego ciecia, a on po zimie będzie pod kanciapę podjeżdżał
    merolem ;-)
    W sumie co za różnica, czy grzeje w budzie farelką czy koparką.

    -----

  • 79. Data: 2019-08-31 12:22:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Ale ta wiązka nadal może być wystarczająca do wysycenia 100% mocy
    >panela?

    Do nasycenia panelu to Sloncu jeszcze duzo brakuje.
    Przynajmniej w odlegosci Ziemi.

    J.

    -----

  • 80. Data: 2019-08-31 18:43:50
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-08-31, z <...@...pl> wrote:

    [...]

    > W obecnym czasie po zakupie powiedzmy używanej koparki za 6 tyś.
    > 6 x GTX1060 Wyjdę na zero?

    Kopać kartami można coś do czego nie ma ASICów. Tam gdzie są ASICe,
    to się po prostu nie opłaca (zbyt słaba wydajność / 1KWh)...

    Z prądem jest jeszcze taka kwestia, że kopanie BTC, czy trading BTC
    może być uznane za działalność gospodarczą, a wtedy np. prąd podpada
    pod taryfy firmowe. A te nie są limitowane urzędowymi taryfami.

    A z samym obracaniem BTC (jako przedsiębiorca - trader), to jest
    problem w przepisach dot. KPiR, wg. których niespecjalnie można
    udokumentować "koszty" w transakcji kupna/sprzedaży BTC (przynajmniej
    wg skarbówki).

    https://bitcoin.pl/prawo-i-podatki-cz-vii-dowod-ksie
    gowy-w-przypadku-podatnika-prowadzacego-dg-i-kpir-ob
    racajacego-kryptowalutami/

    Ratunkiem jest prowadzenie pełnej księgowości, które jest kosztowne.

    W 2019 roku zmieniono też przepisy podatkowe, BTC stało się oficjalnie
    opodatkowane "belkowym" (chyba, że prowadzisz działalność w tym zakresie),
    a co za tym idzie "zakupy" BTC z 2018 roku (które były "innym źródłem"),
    nie podchodzą pod zakupy w rozumieniu nowych przepisów, więc podatek
    naliczany powinien być od całości sprzedanych środków. Dopiero te krypto,
    które zakupiło się w 2019 można ująć w kosztach.

    Oczywiście jak masz mały dochód z krypto, to można sobie liczyć
    na "nie wykrycie", ale jak się za dochód z BTC będzie chciało kupić
    samochód, czy mieszkanie, to skarbówka już umie prześwietlić
    i podliczyć sobie zyski + kary za lata ubiegłe.

    > PS. Sam bitcoin ostatnio drogi. Tu można kopać CPU (takie dwie
    > pieczenie). Da się coś zarobić?

    ZTCW ani CPU, ani GPU nie pozwolą osiągnąć dobrego zysku na BTC.
    BTC to obecnie opłaca się tylko dedykowanymi układami, a i to
    przy założeniu, że nagle na rynek nie wejdzie jakiś mega gracz
    z farmą koparek gdzieś w Kongo, czy innym miejscu.

    Rozwiązaniem jest kopanie walut do których nie ma ASICów
    (ze względu na stosowane algorytmy) i konwersja ich do BTC.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com