  • 81. Data: 2019-08-31 22:29:30
    Temat: Re: Bitfilar - alternatywa wobec PPK?
    Od: z <...@...pl>

    > Kopać kartami można coś do czego nie ma ASICów. Tam gdzie są ASICe,
    > to się po prostu nie opłaca (zbyt słaba wydajność / 1KWh)...

    Ale z tego co pamiętam to BTC można też kopać na CPU. Było nieopłacalne
    bo lepiej było ETH na GPU kopać
    Kurs zwyżkuje procesory tanieją. Coś ten teges?
    Jak już jest komputer kopiący na GPU i ma procesor...

  • 82. Data: 2019-09-01 00:34:30
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-08-31, z <...@...pl> wrote:

    [...]

    > Ale z tego co pamiętam to BTC można też kopać na CPU. Było nieopłacalne
    > bo lepiej było ETH na GPU kopać
    > Kurs zwyżkuje procesory tanieją. Coś ten teges?
    > Jak już jest komputer kopiący na GPU i ma procesor...

    To jest po prostu matematyka i są na to kalkulatory w sieci.
    Są takie które uwzględniają obecną trudność, koszt energii CPU ma konkretną wydajność

    i zużycie energii, która mocno wzrasta przy jego pełnym obciążeniu (to nie jest tak,
    że CPU zużywa zawsze tyle samo energii). Można kopać inne waluty, do których nie
    powstały ASICe (one ogarniają tylko ten algorytm SHA-256) i wymieniać je na rynku
    na BTC (albo inne kryptowaluty).

    Tu masz kalkulator który ogarnie "co" się opłaca liczyć na czym:
    https://www.crypto-coinz.net/crypto-calculator/

    Algorytmy BTC to SHA-256, i przy ASIC Antminer S9 i naszych cenach prądu (0.60 gr ~
    0.15 $/kWH)
    jeszcze jako tako opłaca się kopać LTC, ale BTC to już raczej nie. Na graficznych
    kartach nie
    opłaca się kopać żadnych krypto opartych o SHA-256, a na CPU (w naszych warunkach
    prądowych)
    nie opłaca się chyba kopać nic. Ale to nie uwzględnia cen sprzętu. Do powyższych
    wyliczeń dołóż
    przewidywalną długość życia sprzętu (tak obciążonego). Karty graficzne obciążone 24/7
    wytrzymają
    te 2-3 lata maks.

    Dodaj do tego ryzyko gospodarcze (np. uznanie "kopania" za prowadzenie DG),
    a np. kupienie koparki krypto, czy 6 kart graficznych "w celu kopania", to już pod
    DG może podpaść, to do rachunku Ci dorzuci miesięczne składki ZUS (chociazby
    zdrowotną jeśli masz etat), koszty księgowości oraz ew. bujania się z US,
    jak zakwestionują koszty poniesione przed "uznaniem" za DG i masz w miarę
    pełny obraz. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 83. Data: 2019-09-01 06:59:49
    Od: xbartx <x...@b...net>

    On 30/08/2019 23:13, Wojciech Bancer wrote:

    > Górnicy węgla brunatnego, czy kamiennego też specjalnie nie narzekają,
    > ale jednak naiwnie uważam, że ludzkość stać na mądrzejsze rozwiązania.

    Jeżeli popatrzysz na blockchain jako całość, jak na technologię to
    naprawdę ma to potencjał i dużo mogłoby zmienić. Problemem są jak zwykle
    ludzie ze swoimi słabościami etc. ale to już temat na osobną historię i
    nie ma sensu tego ciągnąć. Ja w blockchain wierzę a co z tego wyjdzie to
    się okaże.

    Xenocide

  • 84. Data: 2019-09-01 07:20:56
    Od: xbartx <x...@b...net>

    On 31/08/2019 10:40, z wrote:
    > Napisz skąd / jaki masz ten prąd.
    > Generalnie resztę jestem w stanie opanować ale prądu NIE.
    > W mieszkaniu brutto mam po 65 groszy
    > 30 km dalej mam dwie taryfy i pewnie średnio 0,50 do uzyskania.
    > Oczywiście minus koszty logistyczne.
    >
    > W obecnym czasie po zakupie powiedzmy używanej koparki za 6 tyś.
    > 6 x GTX1060 Wyjdę na zero?

    > PS. Sam bitcoin ostatnio drogi. Tu można kopać CPU (takie dwie
    > pieczenie). Da się coś zarobić?

    Trochę odbiegamy od tematu wątku i grupy ale raz sobie pozwolę :)

    No od taniego prądu się zaczyna. Są w PL jakieś kolokacje gdzie można
    wstawić swój sprzęt ale to już trzeba sobie samemu przemyśleć i rozpisać
    na kartce + i - a potem podjąć decyzję. Mam znajomych co kolokują się w
    Chinach bo teraz świat się deko mniejszy zrobił :)

    Jeżeli masz miejsce to rozwiązaniem całkiem sensownym jest fotowoltaika.
    Tutaj jest podwójny zysk, bo pozbywasz się pieniędzy, które przynajmniej
    na razie są już coraz mniej warte i masz w domu prąd z nieba oraz możesz
    sobie kopać. Instalacja do 10kW przy oddawaniu do zakładu energetycznego
    prądu odzyskuje go w 80% czyli 1kW oddajesz i potem w nocy odbierasz
    0.8kW no ale lepiej jak cały prąd z nieba przepalisz w koparkach i na
    potrzeby domu i potem sprzedasz urobek. Do tego taryfa g12w i masz
    optymalnie wykorzystany prąd. Oczywiście wcale nie musisz kopać, bo
    możesz prąd z nieba używać do innych celów czy to zarobkowych czy hobby
    itd. itp.

    Co do kopania to jak pisałem to jest ciągła praca i kombinacja. Masz
    odpowiednie pool jak ninehash gdzie już sam pool dobiera ci co w danej
    chwili warto kopać aby był największy urobek (potem oczywiście dostajesz
    wypłatę w przeliczeniu na BTC). Generalnie w zależności od karty
    graficznej Nvidia vs Ati masz podział algo i po prostu tam kopiesz gdzie
    dana karta się najlepiej czuje. Poszperaj sobie tutaj:
    hhttps://whattomine.com/

    Co do koparki za 6k to jak nie ma taniego prądu to nie ma sensu się
    pakować. Generalnie na olx/allegro możesz kupić rx570 lub 580 a nawet
    rx470 i 480 dają radę. Tylko jak teraz inwestować to 8GB pamięci, bo za
    chwilę 4GB będzie już za mało, bo rozmiar daga na ETC i ETH
    3,5 GB pewnie już albo coś około. No ale wracając do zakupów takie rx
    możesz kupić za 400-500 zł a czasami uda się taniej, to powiedzmy
    zamykasz się poniżej 3k za całość i to ma jakiś sens, że ROI to będzie
    kilka m-c w zależności od warunków.
    Można też kupić tanio jakiś ASIC ale to już trzeba siedzieć w temacie
    albo zamawiać nowy z Chin tylko, że grupowe zamówienie, bo odprawa celna
    i takie tam.

    Generalnie aby wystartować trzeba mieć jakiś kapitał aby w razie jak
    cena danej krypto spadnie poniżej poziomu opłacalności to kopać dalej i
    czekać na odbicie. No trzeba w tym posiedzieć i się tego nauczyć.
    Skomplikowane to nie jest, według mnie ale to mówię, według mnie -
    według Ciebie może być zupełnie inaczej.

    Xenocide

  • 85. Data: 2019-09-01 07:23:36
    Od: xbartx <x...@b...net>

    On 30/08/2019 23:13, Wojciech Bancer wrote:

    > Górnicy węgla brunatnego, czy kamiennego też specjalnie nie narzekają,
    > ale jednak naiwnie uważam, że ludzkość stać na mądrzejsze rozwiązania.

    Ja reprezentuję górnictwo cyfrowe :)
    Nasze górnictwo to jest o ile dobrze pamiętam, po prostu grupa wyborcza
    dla aktualnej władzy i nic więcej, także jak dla mnie nie ma porównania ;)

    Xenocide

  • 86. Data: 2019-09-01 09:37:42
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hmm, kryptokopacze jako grupa wyborcza?
    Będziecie palić opony?
    Bo, jak widać na załączonym obrazku, kopanie krypto to pikusiowa kombinacja w
    porównaniu ze skokiem na kasę typu dojna zmiana po zdobyciu władzy...
    Ale zdecydowanie wolałbym kopaczy od - tego stwierdzenia usłyszanego w metrze w 2005
    nie zapomnę nigdy: "jak byli mali to op*lili księżyc - a teraz op*lą całą Polskę..."

  • 87. Data: 2019-09-01 11:08:40
    Od: xbartx <x...@b...net>

    On 01/09/2019 09:37, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    2005 nie zapomnę nigdy: "jak byli mali to op*lili księżyc - a teraz op*lą całą

    Wydaje mi się, że światek krypto to w większości ludzie, którzy są poza
    systemem i po części chcą z nim walczyć. No ale to tylko moje obserwacje
    i mogą być mylne. Ja w politykę się nie bawię i na wyborach nigdy nie
    byłem, bo nigdy nie dałem sobie wmówić, że mam na coś wpływ i niby kogoś
    wybieram.

    Xenocide

  • 88. Data: 2019-09-01 13:09:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z <...@...pl> writes:

    > PS. Nawet dla nie znającego się na analizach kursowych bardzo dziwne
    > są nagłe skoki (nawet godzinowe) kursu.

    Co w tym dziwnego? Towar nie posiadający żadnej wartości (trudno
    posiadać wartość, jeśli się właściwie nie istnieje), którego cena jest
    determinowana wyłącznie spekulacją (nadzieją) nt. możliwej odsprzedaży.

    Tu nie ma czegoś takiego, jak np. w akcjach (które też są często
    wyceniane niedorzecznie), że np. realny majątek firmy to 70% ceny akcji.
    Realna wartość "walut wirtualnych" ma się dokładnie tak samo do ich
    "kapitalizacji" wtedy, gdy kosztują $20k/jednostkę, i gdy za chwilę są
    X razy tańsze.
    W akcjach, to by były firmy śmieciowe. Tylko kto zapłaci tyle za akcje
    śmieciowe?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 89. Data: 2019-09-01 13:46:34
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Biorąc pod uwagę, że to-to niczego realnego nie wytwarza i zużywa nieodnawialne
    surowce Ziemi, taka aktywność powinna być zakazana.
    Równie pożyteczne jest wycinanie lasów.

    -----

  • 90. Data: 2019-09-01 14:14:37
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    > Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Do nasycenia panelu to Sloncu jeszcze duzo brakuje.
    > Przynajmniej w odlegosci Ziemi.

    Wspomaganie lustrami?
    No i trwałość - po ilu latach ich sprawność spadnie do 50% początkowej.

    Arek