  • 21. Data: 2003-10-24 19:48:22
    Temat: Re: Bezprawne zatrzymanie i zniszczenie karty - kto odpowie ?
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Mona <l...@n...gazeta.pl> wrote:
    [...]
    > Karta jednakze zostala
    > zniszczona i te chamy jeszcze mi wziely pieniadze za nowa! Znow wiec
    > polecialam do banku, pieniadze oddali, a po jakims czasie dostalam
    > list z przeprosinami.

    Czyli nie chamy wzięły, tylko automat. A chamy za to przeprosiły.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 22. Data: 2003-10-24 20:54:35
    Od: kam <X...@X...plX>

    Strange wrote:

    > I tu jest problem z własnością karty.Czy jako użytkownik (a nie właściciel,
    > którym
    > jest bank) mogę ich z tego artykułu skarżyć.

    Ale nikogo nie skarżysz. Spełniasz tylko swój społeczny obowiązek i
    zawiadamiasz o popełnieniu przestępstwa ściganego z urzędu.

    KG

  • 23. Data: 2003-10-24 22:02:28
    Od: Mona <l...@n...gazeta.pl>

    Użytkownik Piotr Grzegorz Skowroński napisał:
    > Mona <l...@n...gazeta.pl> wrote:
    > [...]
    >

    > Czyli nie chamy wzięły, tylko automat. A chamy za to przeprosiły.

    Na moja reklamacje centrum kart wydalo mi nowa karte i wzielo za nia
    pieniadze bezpodstawnie - to w wyniku *ich* pomylki moja karta (wazna)
    została zastrzezona i zniszczona. Chamy sie rabnely, wydaly, skasowaly,
    ale potem kase oddaly i przeprosily (za calosc, oczywiscie ;) )

    Pozdrawiam
    M.

    --
    "Symetria: estetyka idiotów." (Julian Tuwim)

  • 24. Data: 2003-10-24 22:04:16
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > Do banku, oczywiscie. Skad sklep ma to wiedziec? On tylko dostal
    > informacje od wlasciciela karty, ze ma ja zniszczyc.

    Od kiedy to WBK jest wlascicielem karty wydanej przez mbank/BRE?

    MJ

  • 25. Data: 2003-10-24 22:17:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Podejrzewam, że dla nich polecenie z ich centrum autoryzacji (WBK) jest
    > wiążące
    > chociaż to nadgorliwe babsko mogło dac mi kilka minut (np. na ustalenie,
    że
    > mBank _nie odnotował żądania autoryzacji_, bo tak było).

    Należy sprawdzić, czy faktycznie centrum autoryzacyjne takie polecenie
    wydało. jeśli wydało, to ciągnąć dalej i zapytać na jakiej podstawie.
    Jeśli bezpodstawnie, no to ponoszą konsekwencje (oczywiście w tym wypadku
    raczej już tylko cywilne).

    > I tu jest problem z własnością karty.Czy jako użytkownik (a nie
    właściciel,
    > którym
    > jest bank) mogę ich z tego artykułu skarżyć.

    Jak najbardziej. Przecież ekspedientka nie miała parwa duysponowania Twoją
    kartą. Problem by był, gdyby to zrobił pracownik banku, choć i w tym
    wypadku gdyby to zrobił bezprawnie, to i tak poniósłby konsekwencje. To
    przestępstwo jest ściogane z urzędu,a zatem właściciel nie musi składać
    wniosku o ściganie.

    > I tu pojawia się problem, sądzę, że zaryzykują czekanie i moje
    zniechęcenie.
    > Wiesz, jak funkcjonuje polskie sądownictwo.

    Myślę, że nie. Nie w wypadku prokuratury.

    > ATSD zastanawiam się, czy jakiś brukowiec typu SE nie zainteresował by
    się
    > sprawą.
    > Carrefour - Czyżyny ma kilka wstydliwych grzeszków.

    Osobiście jestem przeciwnikiem tego typu metod pseudodziennikarskich.

  • 26. Data: 2003-10-24 22:19:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    To jest bez wiekszego znaczenia dla sprawy, albowiem meritum lezy w tym,
    ze karta nie jest wlasnoscia uzytkownika.

  • 27. Data: 2003-10-24 22:44:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Strange" <s...@i...pl> writes:

    > Podejrzewam, że dla nich polecenie z ich centrum autoryzacji (WBK) jest
    > wiążące

    Nawet na pewno.

    > chociaż to nadgorliwe babsko mogło dac mi kilka minut (np. na ustalenie, że
    > mBank _nie odnotował żądania autoryzacji_, bo tak było).

    To bez znaczenia, zastrzezenia karty nie da sie cofnac - innymi slowy,
    ta karta juz byla martwa przed jej przecieciem.

    > I tu jest problem z własnością karty.Czy jako użytkownik (a nie właściciel,
    > którym
    > jest bank) mogę ich z tego artykułu skarżyć.

    Oczywiscie ze nie i w ogole nie ma to najmniejszego sensu. Potraktuj
    to tak, jakby to WBK CA zniszczylo ci karte (sklep tylko wykonal
    fizycznie to polecenie) na podstawie umowy zawartej posrednio z bankiem.

    Bardziej bym sie zastanawial kto zastrzegl karte i dlaczego - ale
    zapewne umowa z bankiem przewiduje ze jest to dopuszczalne bez podawania
    przyczyny.

    > Byc może, wszystko to potoczyło się podejrzanie szybko.

    Znaczy zgodnie z regulaminem.

    > ATSD zastanawiam się, czy jakiś brukowiec typu SE nie zainteresował by się
    > sprawą.
    > Carrefour - Czyżyny ma kilka wstydliwych grzeszków.

    Moze zadzwon do "NIE" :-(
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 28. Data: 2003-10-25 02:29:18
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

> [...]
    > została zastrzezona i zniszczona. Chamy sie rabnely, wydaly, skasowaly,
    > ale potem kase oddaly i przeprosily (za calosc, oczywiscie ;) )

    No nie zupelnie :-) Po prostu system automatycznie wygenerowal pobranie
    oplaty i widocznie nie dalo sie nic z tym zrobic, natomiast to co lezalo
    juz w gestii humanoidow czyli zestornowanie operacji zostalo wykonane
    i co - natrualnie wlasciwe w tej sytuacji - zostalas przeproszona za
    cale zdarzenie - imho wszystko ok!

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 29. Data: 2003-10-25 14:51:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > Od kiedy to WBK jest wlascicielem karty wydanej przez mbank/BRE?

    Od nigdy - ale karta nie jest zastrzegana przez centrum karciane,
    a przez bank, ktory ja wydal (lub w jego imieniu). I to jest wlasnie
    polecenie zniszczenia karty przy najblizszej okazji.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 30. Data: 2003-10-25 18:27:14
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Od nigdy - ale karta nie jest zastrzegana przez centrum karciane,
    > a przez bank, ktory ja wydal (lub w jego imieniu). I to jest wlasnie
    > polecenie zniszczenia karty przy najblizszej okazji.

    Czy do ciebie nie dotarlo jeszcze, ze bank wystawca karty nie mial z
    tym NIC wspolnego i ze w systemie banku wystawcy karty karta NIE BYLA
    zastrzezona?

    MJ