  • 1. Data: 2003-10-23 18:19:50
    Temat: Bezprawne zatrzymanie i zniszczenie karty - kto odpowie ?
    Od: "Strange" <s...@i...pl>

    Witam,
    Dzis rano w hipermarkecie Carrefour chcialem dokonac zakupu
    (co tu duzo gadac - alkoholu).Wspomniany zakup zwiazany byl
    z checia obdarowania nim osoby, u której mialem dlug wdziecznosci
    i z która bylem umówiony na spotkanie.
    Niestety, w czasie platnosci karta wystapily jakies problemy.
    Jak spod ziemi zjawila sie pani z nadzoru kas z ochroniarzem
    i uslyszalem pytanie:
    -"To panska karta ?"
    Nie, nie moja, pobilem jednego kolesia przed sklepem i mu zabralem.
    (to wyzej to myslowa dygresja, odpowiedzialem: "tak, moja")
    -Niestety otrzymalismy z centrum autoryzacji (WBK) informacje, ze zostala
    zastrzezona.
    -Ze, ze co ?? Przeciez jej nie zastrzegalem.
    -Niestety, musimy ja zniszczyc.
    -Pani zartuje, prosze poczekac, zadzwonie do banku (mBank).
    Po wybraniu przeze mnie numeru i jakichs 30 sekundach zobaczylem moja karte
    gustownie przecieta w polowie i zapakowana do woreczka.
    A co, nie ma gadania bandyto !! gdzies tu przylazl do naszego slicznego
    hipermarkeciku jakies
    swinstwa robic (tak sie poczulem).
    Oczywiscie w momencie zakupu karta byla aktywna, ale po fakcie przeciecia ja
    zastrzeglem.
    Przespacerowalem sie slicznie z ochroniarzem przez caly hipermarket (tak,
    spotkalem paru znajomych - lekko
    im opadly dolne czesci szczeki).Dostalem swistek potwierdzajacy zaistniala
    systuacje i tyle.
    Oczywiscie spóznilem sie na spotkanie z moim dobrodziejem, alkohol tez
    kupilem nie taki jak chcialem
    bo nie mialem az tyle gotówki.Oprócz tego czeka mnie wyrabianie nowej karty
    i brak swobodnego dostepu
    do gotówki przez przynajmniej tydzien, ze nie wspomne o kosztach rozmów i
    innych, spóznieniu sie i stresie.

    Poszedlem po poludniu do tego sklepu, zeby zapytac, do kogo moge zlozyc
    jakas reklamacje or something.
    Chce przeciez jakies odszkodowanie, a chociazby zwrot poniesionych kosztów.
    Oczywiscie, totalna olewka.Cwana pani z nozyczkami nie byla juz taka
    odwazna, zeby porozmawiac ze mna twarza
    w twarz, tylko przez telefon uslyszalem, ze mam skontaktowac sie z WBK.
    Ja na to, ze przeciez oddalem karte w rece jej pracownika, a przecial ja nie
    kto inny, tylko ona
    sama (tez pracownik Carrefour-a), zatem mam prawo oczekiwac od nich
    chociazby posrednictwa, a tak własciwie
    co mnie obchodzi ich system ?? Odpowiedziala mi cisza, po chwili: "do
    widzenia" i piii piiii piii piii.
    I teraz pytanie:
    czy moge im cos zrobic ??
    Moze ktos zna jakis paragrafik,
    z góry dziękuję,
    S.

  • 2. Data: 2003-10-23 18:35:15
    Od: Sztoker <s...@a...pl>

    On Thu, 23 Oct 2003 20:19:50 +0200, Strange wrote:

    >Moze ktos zna jakis paragrafik,
    >z góry dziękuję,

    Teoretycznie personel sklepu zachował się prawidłowo. Karta nie jest
    twoją własnością i w sytuacji jak opisana mieli obowiązek ją zniszczyć.

    Sztoker

  • 3. Data: 2003-10-23 18:37:38
    Od: "Stasio Podróżnik" <d...@n...gazeta.pl>

    <cut>

    Fuck .. chyba wycialem wszystko ;)

    Przespie sie z problemem ... i dam znac ...

    Wiem ze mozesz im troszke nadymic .. musze sobie jedynie przewertowac dwie
    ksiazeczki ...
    Pozdrawiam
    Do kolejnego wypocinka z mojej strony ... chyba ze mnie ktos ubiegnie ;)

    SP

  • 4. Data: 2003-10-23 18:52:07
    Od: "Strange" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Sztoker" <s...@a...pl> napisał w wiadomości
    hadows...

    > Teoretycznie personel sklepu zachował się prawidłowo. Karta nie jest
    > twoją własnością i w sytuacji jak opisana mieli obowiązek ją zniszczyć.

    OK, nie mam żalu do kasjerki (chociaż jej przełożona mogła pozwolić mi
    sprawdzić sytuację).Natomiast głównym winowajcą jest jak sądzę centrum
    autoryzacji, które naraziło mnie na stres, koszty i inne nieprzyjemności.
    Swoją drogą sklep odwracając się du*ą do całej sprawy tez nie jest do końca
    fair.
    Inna sprawa, że została de facto _bezprawnie_ zniszczona własność mojego
    banku, ale oni pewnie to oleją (strata mniejsza, pół godziny pracy
    prawnika).
    Ja natomiast nie zamierzam popuścić, choćby dlatego, żeby dostało się
    opryskliwej babie
    z WBK, z którą miałem nieprzyjemność rozmawiać.
    Pozdrawiam,
    S.

  • 5. Data: 2003-10-23 18:52:50
    Od: "Stasio Podróżnik" <d...@n...gazeta.pl>

    Użytkownik "Strange" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    > z WBK, z którą miałem nieprzyjemność rozmawiać.
    > Pozdrawiam,

    Propozycja - stwierdz kiedy karta zostala dokladnie zastrzezona
    Pytanie - Czy zazadales potwierdzenia zastrzezenia karty w POLCARDZIE ?
    Moze i karta nie byla twoja wlasnoscia .. nie byla tez wlasnoscia SKLEPU ..
    przez co jesli istnialo uzasadnione podejrzenie , ze sie walnal terminal na
    chwile ;) powinni byli to ponownie sprawdzic albo na terminalu albo w
    centrum autoryzacji kart .... z ktorym sklep wspolpracuje ... a wiem , ze to
    jest wlasnie BZ WBK ;)

    Zdaje sie , ze francuska firma rozdajaca karty KAMFOR ;> tez miala przejscia
    z BZ ... czesto byly braki autor ... i wlasnie info jakie rzucil kolega ;)

    SP

  • 6. Data: 2003-10-23 19:05:28
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > Teoretycznie personel sklepu zachował się prawidłowo. Karta nie jest
    > twoją własnością i w sytuacji jak opisana mieli obowiązek ją zniszczyć.

    Skoro karta jest zastrzezona, to po co ja niszczyc ?
    I tak juz nie ma z niej zadnego pozytku....

    Leszek Kowalski

  • 7. Data: 2003-10-23 19:08:28
    Od: Sztoker <s...@a...pl>

    On Thu, 23 Oct 2003 21:05:28 +0200, kovalek wrote:

    >Skoro karta jest zastrzezona, to po co ja niszczyc ?
    >I tak juz nie ma z niej zadnego pozytku....

    No własnie dlatego :-)

    Sztoker

  • 8. Data: 2003-10-23 19:15:16
    Od: "Strange" <s...@i...pl>

    Użytkownik "kovalek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Skoro karta jest zastrzezona, to po co ja niszczyc ?
    > I tak juz nie ma z niej zadnego pozytku....
    Właściwie to masz rację ;)))
    Pewnie chodzi o to, żeby "prawdziwy złodziej" juz nigdzie nie próbował.
    Pozdrawiam,
    S.

  • 9. Data: 2003-10-23 19:33:03
    Od: "Strange" <s...@i...pl>

    > Propozycja - stwierdz kiedy karta zostala dokladnie zastrzezona
    Karta została zastrżeżona przeze mnie już po fakcie jej przecięcia.
    Wcześniej nie pytałem, nie wiedziałem o co powinienem.

    > Pytanie - Czy zazadales potwierdzenia zastrzezenia karty w POLCARDZIE ?
    j.w.

> [...]
    > centrum autoryzacji kart .... z ktorym sklep wspolpracuje ... a wiem , ze
    Ja też wiem :( bo własnie pani stamtąd podjęła decyzje o zniszczeniu :(

    > Zdaje sie , ze francuska firma rozdajaca karty KAMFOR ;> tez miala
    przejscia
    > z BZ ... czesto byly braki autor ... i wlasnie info jakie rzucil kolega ;)
    Wiesz, to już nawet nie chodzi o brak autoryzacji (gdyby nie było kasy na
    koncie).
    Wiedziałem, ze mam, to wypłaciłbym w bankomacie.Chodzi o zniszczoną kartę
    (jak ja teraz wypłacę pensję), spier*ny dzień i koszty.

    A tak BTW, zastrzeżenie w Polcardzie powinien sprawdzić sklep, czy WBK ?

    Wielkie dzięki (cichutkim głosikiem proszę o więcej ;) )
    Pozdrawiam,
    S.

  • 10. Data: 2003-10-23 19:53:14
    Od: "Krab" <k...@p...of.pl>

> [...]
    > sprawdzić sytuację).Natomiast głównym winowajcą jest jak sądzę centrum
    > autoryzacji, które naraziło mnie na stres, koszty i inne nieprzyjemności.

    byl niedawno watek- ze im płaca za to, ze zatrzymaja taka karte (mam jednak
    nadzieje, ze tylko gdy maja racje)
    wyrazlem wowczas swoja opinie, ze jestem przekonany, ze kilku bandytow
    zatrudnionych w sklepach bedzie chcialo sobie dorobic do pensji maly
    dodatek - postepujaca wlasnie tak jak to opisales
    Masz dokument o zatrzymaniu - czeka cie wiec decyzja darowac czy nie
    Jesli nie to zbierz wszystkie dokumenty (lacznie z opinia banku o
    celowosci - bezcelowosci ich reakcji (opinia zapewne platna) i nakoniec
    wystaw rachunek z zadaniem zaplaty przez sklep - bez zadnych paragrafow, ale
    z zastrzezeniem, ze brak zaplaty oznaczac bedzie domaganie sie rowniez
    zwrotu kosztow sadowych i zastepstawa sadowego
    daj im 30 dniowy termin na wyplate tej kwoty i wal ich, uwazam, ze jesli z
    banku otrzymasz pismo o bezcelowosci zatrzymania poprzedniej karty - to bez
    problemu osiagniesz sadowa satysfakcje, choc nastapi ona dopiero za jakies 2
    lata :-((((
    koszty za telefon tez mozna do rachunku doliczyc, facet chyba we wroclawiu -
    wygral sprawe w sadzie o 1,20 zł tytułem zwrotu za znaczek pocztowy (nie
    musze dodawac, ze satysfakcja polegala na tym, ze dodatkowo wygral zwrot
    kosztow procesowych)