  • 1. Data: 2003-10-23 15:56:11
    Temat: Serwisy SMSowe w bankach
    Od: Bartol Partol <b...@p...co>

    Czesc,

    Jakie banki poza Inteligo maja serwisy SMSowe informujace o tym co sie
    dzieje na kontach?

    Bartol

  • 2. Data: 2003-10-23 16:00:54
    Temat: Re: Serwisy SMSowe w bankach
    Od: "Piotr \"Kazimierz\" Kuzmiak" <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    http://www.ebanki.pl/banki/index.html

    --
    Piotr Kuzmiak

  • 3. Data: 2003-10-23 16:40:57
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "Piotr \"Kazimierz\" Kuzmiak" <kazmirz@(usuń)astercity.net> writes:

    > "Bartol Partol" <b...@p...co> wrote in message
    >
    > http://www.ebanki.pl/banki/index.html

    No, ptaszek w kolumnie SMS na tej stronie nie oznacza jeszcze, że bank
    informuje SMSem co się dzieje na koncie ani tym bardziej, że robi to
    (jak inteligo) online....

    Przykładowo, w Citi o ile pamiętam SMS przychodzi ... następnego dnia
    po transakcji. W mbanku można się o coś SMSem spytać ale automatycznej
    wysyłki SMSów po transakcji nie ma. Podobnie jest chyba w PeKaO. Itd
    itp.

    Na mój stan wiedzy funkcjonalności 'natychmiast po dokonaniu
    transakcji przychodzi SMS z powiadomieniem o niej' poza inteligo nie
    oferuje obecnie nikt. Ale mogę się mylić, bo nie monitoruję tego zbyt
    dokładnie

  • 4. Data: 2003-10-23 16:50:10
    Od: "Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak" <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "Marcin Kasperski" <M...@s...com.pl> wrote in message
    > No, ptaszek w kolumnie SMS na tej stronie nie oznacza jeszcze, że bank
    > informuje SMSem co się dzieje na koncie ani tym bardziej, że robi to
    > (jak inteligo) online....

    Pytanie nie dotyczylo onlinowosci - chodzilo o informacje o tym co sie
    dzieje na kontach.

    --
    Piotr Kuźmiak

  • 5. Data: 2003-10-23 17:08:26
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak" <kazmirz@(usuń)astercity.net> writes:

    > "Marcin Kasperski" <M...@s...com.pl> wrote in message
    >
    > Pytanie nie dotyczylo onlinowosci - chodzilo o informacje o tym co sie
    > dzieje na kontach.

    No ale tu odpowiedź też była nienajlepsza - bo o tym co się dzieje na
    kontach informuje bardzo niewiele banków, gros ma serwisy SMSowe
    polegające na odpowiadaniu na pytania klientów a nie na wysyłaniu
    powiadomień.

    Tak sobie z ciekawości kliknąłem w oferty paru banków wymienionych na
    liście pod podrzuconym linkiem i:
    - PekaO SA obsługuje całkiem sporo operacji ale tylko 'na żądanie
    klienta' (klient śle SMS, bank coś robi i odsyła odpowiedź)
    - Raiffeisen to samo (z ubogą listą operacji)
    - Citi deklaruje następnego dnia po transakcji SMSa z saldem
    - KredytBank wysyła aktualne saldo oraz kursy walut, raz w tygodniu,
    raz dziennie albo 'po zmianie salda ale co najwyżej raz dziennie'
    - Mbank obsługuje operacje tylko 'na żądanie klienta' (lista operacji
    w miarę bogata ale istotnie węższa niż w PekaO)
    Dalej mi się już nie chce...

  • 6. Data: 2003-10-23 17:15:08
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "Piotr \"Kazimierz\" Kuzmiak" <kazmirz@(usuń)astercity.net> writes:

    > "Bartol Partol" <b...@p...co> wrote in message
    >
    > http://www.ebanki.pl/banki/index.html

    O, zauważyłem że na ebankach jest znacznie lepszy link:

    http://www.ebanki.pl/banki/kanal_sms.html

    W pytaniu chodzi prawdopodobnie o coś, co na tej stronie nazywa się
    'sposób dostępu: powiadamianie'. Oferują to poza Inteligo:

    - BPH { wiadomość przy odrzuceniu przelewu, przy wykonaniu przelewu
    ale tylko złożonego przez SMS, przy wystąpieniu debetu i przy
    logowaniu do Sez@m, wysyłana na bieżąco }

    - Citi { wysyłane raz dziennie następnego dnia po przelewie i to za
    9.50 miesięcznie - wygląda to na żart jakowyś }

    - Kredyt { wysyłane raz na tydzień, raz dziennie albo 'po zmianie
    salda ale najwyżej raz dziennie }

    - PKO BP { saldo wysyłane rano następnego dnia po dniu w którym były
    zmiany }

    - Raiffeisen { saldo wysyłane codziennie rano }

    Jeśli te informacje są uptodate, to jakieś cechy zbliżone do inteligo
    pokazuje tylko BPH ale niestety nie informuje o udanych przelewach i o
    wpływach na konto (informuje za to o logowaniach do serwisu, czego
    inteligo nie ma)

  • 7. Data: 2003-10-23 17:48:22
    Od: "KRzysiek" <k...@W...onet.pl>

    > "Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak" <kazmirz@(usuń)astercity.net> writes:
    >sza niż w PekaO)
    >(...)
    > Dalej mi się już nie chce...

    BZWBK - trzeba wysłac sms-a z zapytaniem do banku(płatnego)
    pozatym mozna doładowywac sms-em konto pre-paid komórki(bezpłatnie)

    KL

  • 8. Data: 2003-10-23 19:24:48
    Od: "Czeslaw M." <n...@d...slp.pl>

    Marcin Kasperski wrote:
    > "Piotr \"Kazimierz\" Kuzmiak" <kazmirz@(usuń)astercity.net> writes:

    > Na mój stan wiedzy funkcjonalności 'natychmiast po dokonaniu
    > transakcji przychodzi SMS z powiadomieniem o niej'

    1. Jakbys robil troche wiecej transakcji to bys po tygodniu wymiotowal
    SMS-ami.
    2. PeKaO SA pozwala zrobic wczesniej zdefiniowany przelew SMSem, daje
    wyciag ostatnich 5 transakcji po wyslaniu SMSa o odpowiedniej tresci,
    czyli cos w stylu 'pociagnij sobie', nie 'pcham do ciebie czy chcesz czy
    nie chcesz'.
    ---
    Cz.

  • 9. Data: 2003-10-24 07:35:00
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Bartol Partol" <
    > Jakie banki poza Inteligo maja serwisy SMSowe informujace o tym co sie
    > dzieje na kontach?

    online powiadamia chyba tylko inteligo
    w e-integrum bgz i solo nordea sa sms na drugi dzien jesli saldo przekroczylo
    jakis zadany przez ciebie prog - to jest jednak slaba usluga

    przydatne jest jednak powiadamianie w bgz o nadchodzacych platnosciach - jak
    sobiue ustawisz przelew (zlecen stalych niestety nie dotyczy) na przyszla date
    to mozesz n dni wczesniej dostac przypomnienie ze pojdzie przelew na kwote X a
    saldo jest teraz Y
    *** blad ***

  • 10. Data: 2003-10-24 09:09:29
    Od: "Grzexs" <g...@g...pl>

    > BZWBK - trzeba wysłac sms-a z zapytaniem do banku(płatnego)
    > pozatym mozna doładowywac sms-em konto pre-paid komórki(bezpłatnie)

    PKOBP przysyła raz na dobę (np. o 3:30) informację o stanie konta.
    Czasem dwa razy. Czasem tą samą informację. Z reguły jest ona
    nieaktualna. Dałem sobie spokój, bo debetu narobiłem opierając się na
    tych sms-ach.

    Grzexs