  • Data: 2019-03-15 19:21:24
    Temat: Re: Bezpieczeństwo mobilnej bankowości.
    Od: xxx <x...@x...xxx> szukaj wiadomości tego autora

    Dawid Rutkowski formulated on piątek :

> [...]
    >
    > Bo co to za porównanie - dedykowany komputer domowy z telefonem użytkowanym w
    > kretyński sposób? Porównaj z dedykowanym telefonem do rozmawiania i obsługi
    > banku, a nie z gimbazą czy phonem dawanym dziecku do grania - i potem ze
    > zdziwieniem, że na wyciągu z KK opłaty za tysiąc pięćset sto dziewięćset
    > gemów ;P
    >
    > Bo to takie samo porównanie jak "windows jest lepszy od linuxa, bo na moim
    > nowym komputerze z pentium przeglądarka chodzi szybciej niż na linuxie (tyle
    > że linux jest zainstalowany na poprzednim, starym 386)".

    Że dedykowany komputer to ty tak twierdzisz, ja nigdzie nic takiego nie
    napisałem. Komputer stacjonarny który używam w domu, mam linux i
    windowsa. Nie chodzi mi wcale o wyższość jednego systemu nad drugim.

    > I o to właśnie chodziło mi z myśleniem.
    > Jak ktoś jest na tyle głupi, że pozwala działać takiej apce latarki, czy
    > jakiejkolwiek innej, co chce wszystkiego, to sam się o kłopoty prosi. Tym
    > bardziej że każdy nowy telefon ma latarkę w menu podręcznym ;P

    No ale teraz większość apek w google play tak działa że chce uprawnień
    do wszystkiego

> [...]
    > definicji rzeczą osobistą - no i ta funkcjonalność jest niedorobiona, bo np.
    > trzeba dla każdego użytkownika osobno instalować każdą apkę) - a każda apka
    > ma dostęp jedynie do karty SD. Oczywiście osobną sprawą jest to, że wiele
    > "cennych" rzeczy jest na SD zapisywanych - zdjęcia, a choćby i taki temp. Ale
    > i tak jest to bezpieczniejsze niż w windows, gdzie aplikacja ma dostęp do
    > wszystkiego, czy w linuxie, gdzie ma dostęp do wszystkiego, co posiada dany
    > użytkownik - a wątpię, by komuś się chciało przełączać użytkownika, by

    Aż tak dobrze nie wiem jak to działa, ale jest możliwe że fake apka
    zainstalowana w telefonie wyciągnie ci dane logowania z apki bankowej i
    gdzieś te dane sobie pofruną do twórcy tej apki.
    Dwa że polityka jest taka w androidzie że przy tanich telefonach
    praktycznie nie ma aktualizacji zabezpieczeń. Powoli się to zmienia za
    sprawą android one, no i wiadomo flagowce.
    Ale prawda jest taka że większość androidów nie ma regularnych
    aktualizacji zabezpieczeń, a po coś jednak się je wydaje co miesiąc.
    To jest tylko mój punkt widzenia, nikt się z tym zgadzać nie musi.
    Po prostu nie mam silnej potrzeby instalowania apki bakowej na
    telefonie bo w niczym mi to nie pomoże, ani niczego nie przyspieszy, a
    moim zdaniem jest to tylko proszenie się o kłopoty w razie zgubienia
    telefonu, ale i nie tylko.