  • Data: 2019-03-15 13:00:01
    Temat: Re: Bezpieczeństwo mobilnej bankowości.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:98a7970b-9c7c-4500-a65a-ec3e963e7024@go
    oglegroups.com...
> [...]
    >gdzie klawisze mogą mieć taką wielkość, by spokojnie trafiać w nie
    >paluchem - a jednocześnie mieści się ich na ekranie więcej niż jeden
    >czy dwa.
    >I mając doświadczenia z 13 banków, w większości z apkami, powiem, że
    >wygoda obsługi w apkach (oczywiście nie jakichś fatalnych) jest
    >nieporównywalnie większa niż w przeglądarce na tablecie, a i większa
    >niż w przeglądarce na desktopie (a desktop, czy nawet notebook trzeba
    >gdzieś postawić, podłączyć do prądu, włączyć - a table w czuwaniu
    >sobie leży podłączony pod ładowarkę, a do "internetu" nie potrzebuje

    No, ja takiego doswiadczenia nie mam, ale IMO:
    -apki nie maja wszystkich mozliwosci
    -apki sa rozne, lepsze, gorsze ... a w tych konkursach nie mozna
    ujemnych punktow wystawic :-)
    -kable to akurat taka sobie cecha, bo i telefon i tablet trzeba
    naladowac, notebook ma baterie i wifi.

    -pamiec w telefonie ograniczona, 13 bankow ... trzeba dobry telefon
    :-) Chwilowo nie problem, poza ceną, umiarkowana zreszta.
    wolalbym chyba to robic przegladarka niz kolejna apka, no ale apka
    moze miec dodatkowe funkcje.

    -strona internetowa bankow na malym ekranie ... istotnie kiepska.
    -niektore strony uzywaja ambitnie "najedz kursorem myszy" ... a tu nie
    ma myszy.

    >Sprawdzanie stanu konta czy przelewy w kinie zostawmy durnym
    >reklamom.

    Czemu - konto wazna rzecz ... chyba, ze sie ma KK i wysokie zarobki
    :-)

    >HCE już może być pożyteczniejsze, choć ja rzadkie sytuacje, gdy
    >wychodzę z domu bez "wizytownika", w którym noszę karty i banknoty (a
    >rzadkie, bo jest tam też karta miejska), póki co mam rozwiązane tym,
    >że mam też kartę-naklejkę, którą noszę na breloku przy kluczach.

    >Telefonu z HCE nie mam - łobuz citek dał mi w promo wersję K8 bez
    >NFC, grrr - ale widziałem fajne patenty na to - np. noszenie karty
    >pod pokrywką baterii ;)

    ale 13 kart tam nie zmiescisz :-)

    >A moja nokia e51 i tak zostawia w tyle wszystkie androidy w
    >zastosowaniu do apki tokena pekao - androidowa rozsynchronizowała mi
    >się przy trzeciej operacji,
    >J2ME na staruszku działa bez pudła i nie wymaga połączenia z netem.

    Tam jest J2ME ? Symbian chyba byl troche obok.

    Tylko tych 13 apek na niej nie uruchomisz, wiec trzeba nosic drugi
    telefon.
    To moze i dobre jest, bo SMSow nie ukradnie, ale juz troche uciazliwe

    No i od SMS banki odchodza - teraz wszystko w apkach ... a ja sie
    zastanawiam co bedzie, jak za granica telefon strace, albo choc nie
    naladuje na czas...

    J.