  • Data: 2019-03-15 12:42:12
    Temat: Re: Bezpieczeństwo mobilnej bankowości.
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 15 marca 2019 09:44:27 UTC+1 użytkownik xxx napisał:

    > A ktoś może sobie gadać że to paranoja i zacofanie bo nie robię tak jak
    > wszyscy. Ważne jest myślenie, a nie to co ktoś sobie gada.

    To jaki masz ten komputer cudowny w domu, który na pewno jest absolutnie bezpieczny i
    na którym dokładnie wiesz, co która aplikacja robi?

    I czy z google play usunięto kiedyś jakąś apkę bankową?

    Może i w tym temacie włączyłbyś myślenie?

    Mnie też komputero-telefony nie zachwycają - te, które się dobrze mieszczą w
    kieszeni, mają za mały ekran, żeby na nich coś sensownego robić, te z większym się
    nie mieszczą, a ekran wciąż mają za mały ;>
    Ale już tablet 7", który w dużą kieszeń zabrać się da (choć usiąść już trudno), jest
    znakomity - to jest akurat ta wielkość ekranu, gdzie klawisze mogą mieć taką
    wielkość, by spokojnie trafiać w nie paluchem - a jednocześnie mieści się ich na
    ekranie więcej niż jeden czy dwa.
    I mając doświadczenia z 13 banków, w większości z apkami, powiem, że wygoda obsługi w
    apkach (oczywiście nie jakichś fatalnych) jest nieporównywalnie większa niż w
    przeglądarce na tablecie, a i większa niż w przeglądarce na desktopie (a desktop, czy
    nawet notebook trzeba gdzieś postawić, podłączyć do prądu, włączyć - a table w
    czuwaniu sobie leży podłączony pod ładowarkę, a do "internetu" nie potrzebuje żadnych
    kabli).

    Sprawdzanie stanu konta czy przelewy w kinie zostawmy durnym reklamom.
    HCE już może być pożyteczniejsze, choć ja rzadkie sytuacje, gdy wychodzę z domu bez
    "wizytownika", w którym noszę karty i banknoty (a rzadkie, bo jest tam też karta
    miejska), póki co mam rozwiązane tym, że mam też kartę-naklejkę, którą noszę na
    breloku przy kluczach.
    Telefonu z HCE nie mam - łobuz citek dał mi w promo wersję K8 bez NFC, grrr - ale
    widziałem fajne patenty na to - np. noszenie karty pod pokrywką baterii ;) Nie mówiąc
    o ogólnodostępnych etui, które robią z telefonu japoński kalkulator (tyle że w drugą
    stronę się otwierają) i na kilka kart mają przegródki.

    A moja nokia e51 i tak zostawia w tyle wszystkie androidy w zastosowaniu do apki
    tokena pekao - androidowa rozsynchronizowała mi się przy trzeciej operacji, J2ME na
    staruszku działa bez pudła i nie wymaga połączenia z netem.