  • 201. Data: 2008-03-19 14:14:24
    Temat: Re: Bezpieczenstwo karty ze scalakiem
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    writes:

    > Filmy są na DVD minus.
    >
    > A kopie w Ciebie na 'Takim samym jak zrodlo' i jednocześnie
    > 'producenci podrobek nie nagrywaja krazkow na DVD-+R.
    >
    > Trochę trudne -- jednocześnie nie są na DVD minus i są na DVD minus. :)

    Nie wiem co to jest "DVD minus".

    Kup sobie jakas plyte DVD w sklepie, to jest, uwazasz, DVD-R? Taka
    plyte mozna okreslic tylko jako DVD-5 albo DVD-9 (i myslalem ze o to
    pytasz - no coz, faktycznie tam jest "minus", albo "myslnik").
    Tloczac plyte mozesz zapisac dowolne dane dokladnie tak samo jak to
    robia producenci oryginalnych plyt, i producenci podrobek wlasnie
    dokladnie to robia - nie wnikaja w znaczenie zawartosci, w CSS itp, bo
    chca zrobic jak najwierniejsza kopie, takze pod wzgledem wygladu.

    To ze akurat plyty DVD-R sa bardziej "kompatybilne" z tloczonymi
    zupelnie nie ma znaczenia w momencie, gdy ktos nie uzywa DVD-R.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 202. Data: 2008-03-19 14:16:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kashmiri" <k...@i...pl> writes:

    > Chip and signature to nie jest chip and signature?

    Karta "chip and signature" to nie jest karta "chip and pin" and
    signature.
    Pogadaj z tym swoim bankiem w UK, moze oni beda wiedziec wiecej niz
    losowa strona wikipedii?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 203. Data: 2008-03-19 14:27:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "kashmiri" frqmc2$d8m$...@n...interia.pl

    > Przecież elektroniczne tagowanie towarów - bo chyba o tym piszesz - jest
    > stosowane od wielu lat. Nigdy nie zauważyłeś w sklepach bramek radiowych
    > uruchamianych metkami?

    I te metki mają w sobie chipy/mikroprocesory/pikokomputery ;) lub nawet zasilanie? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 204. Data: 2008-03-19 14:47:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kashmiri" <k...@i...pl> writes:

    > Przecież elektroniczne tagowanie towarów - bo chyba o tym piszesz -
    > jest stosowane od wielu lat. Nigdy nie zauważyłeś w sklepach bramek
    > radiowych uruchamianych metkami?

    To akurat nie jest zadne tagowanie, a zwykle zabezpieczenia dzialajace
    na zasadzie rezonansu (magnetycznego i ew. mechanicznego). Nie ma tam
    zadnych dodatkowych informacji poza wykrywaniem zabezpieczenia.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 205. Data: 2008-03-19 17:10:51
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    witek napisał(a):
    > Wątek długi na kilomter a do tej pory nikt nie podał podstawowej zalety
    > kart chipowych, czyli dlaczego nie da jej sie sklonować i czym różni sie
    > od kart, ktore sklonowac się da, np. gsm.

    Problem nie jest stricte karte chipowa tylko polaczenie chipa z paskiem.
    Bezpieczenstwo zadne (bo mozna skopiowac pasek, a autoryzacja
    nastepuje PINem), zalet brak.

    --
    Mithos

  • 206. Data: 2008-03-19 20:10:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mithos wrote:

    > Problem nie jest stricte karte chipowa tylko polaczenie chipa z paskiem.
    > Bezpieczenstwo zadne (bo mozna skopiowac pasek, a autoryzacja nastepuje
    > PINem), zalet brak.

    pasek jest tylko i wylacznie w celu kompatybilności, dopoki chip się nie
    upowszechni, potem zapewne zniknie, wiec mowienie o pasku to raczej
    mowienie o historii.
    Ale pytanie dalej pozostaje. To po co wszyscy prą w stronę tego chipa
    chociać narazie nikt(tu na grupie) nie potrafił podać zalet chipa nad
    paskiem.

  • 207. Data: 2008-03-19 20:28:00
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    witek napisał(a):
    > pasek jest tylko i wylacznie w celu kompatybilności, dopoki chip się nie
    > upowszechni, potem zapewne zniknie, wiec mowienie o pasku to raczej
    > mowienie o historii.

    Ale na razie nie znika tylko istnieje na jednej karcie razem z chipem. W
    dodatku wprowadzono w bonusie autoryzacje PINem. Czyli klient dostaje
    mniej bezpieczna karta z jeszcze mniej bezpieczna forma autoryzacji.
    Rozumiem, ze ma byc szczesliwy "bo tak".

    > Ale pytanie dalej pozostaje. To po co wszyscy prą w stronę tego chipa
    > chociać narazie nikt(tu na grupie) nie potrafił podać zalet chipa nad
    > paskiem.

    Jakie zalety ma karta chipowa autoryzowana PINem nad karta z paskiem
    autoryzowana podpisem ?

    --
    Mithos

  • 208. Data: 2008-03-19 21:32:16
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci

    > Karta "chip and signature" to nie jest karta "chip and pin" and
    > signature.
    > Pogadaj z tym swoim bankiem w UK, moze oni beda wiedziec wiecej niz
    > losowa strona wikipedii?

    W UK OBOWIAZUJE Chip and Pin. Bez wyjatku. Takie rozporzadzenie tutejszej
    rady nadzoru bankowego czy jak jej tam. Jesli CI bardzo zalezy, moge
    poszukac rozporzadzenia, tylko szczerze nie chce mi sie... Moze sam
    pogooglasz?

    k.

  • 209. Data: 2008-03-19 21:35:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kashmiri" <k...@i...pl> writes:

    > W UK OBOWIAZUJE Chip and Pin. Bez wyjatku.

    Juz przestan.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 210. Data: 2008-03-19 21:37:39
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    > To akurat nie jest zadne tagowanie, a zwykle zabezpieczenia dzialajace
    > na zasadzie rezonansu (magnetycznego i ew. mechanicznego). Nie ma tam
    > zadnych dodatkowych informacji poza wykrywaniem zabezpieczenia.

    Są informacje. Nie zauważyłeś, że tagi z jednego sklepu nie aktywują
    "obcych" bramek?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/RFID

    Może zainteresować Cię prędkość transmisji danych podana przy każdym z
    wymienionych standardów (z wyj. Tiris), jak również DUŻO BARDZIEJ
    rozbudowana wersja angielska artykułu.