  • Data: 2017-10-04 10:53:47
    Temat: Re: Bazwarunkowo darmowe karty debetowe?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 4 października 2017 09:59:42 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Natomiast mam problem z przekonaniem samego siebie, czy ta karta ma
    > licznik transakcji bezpinowych.

    Liczniki transakcji bezpinowych miały mieć chyba kiedyś visy...
    Ale to też mocno konfigurowalne - a równie tajemnicze, bo banki nie chcą mówić, jak
    to ustawiają - jakiekolwiek informacje na ten temat widziałem chyba tylko w milku i
    eurobanku, gdziekolwiek indziej próbowałem się dowiedzieć to kit wciskali - np. w db,
    że jest to "losowe" (i chyba tak nawet napisane mają w regulaminie debetówek).

    Ale liczniki mogą być włączane - np. moja KK z db ma limit pikaczowych transakcji
    offline - po wykonaniu pewnej liczby transakcji (a może po minięciu jakiegoś czasu)
    przestaje pozwalać na pikaczu offline (oczywiście mówimy wciąż o mniej niż 50zł) i
    wymusza pikaczu online do czasu, gdy zapłaci się z chipa.

    A z kolei KK citka potrafi co jakiś czas zażądać PINu przy pikaczu <50zł - żonie
    zdarzyło się to już kilka razy, mi raz - choć nie pamiętam, czy dotyczyło to karty
    czy naklejki.
    Hmm, jak się teraz tak nad tym zastanawiam, to chyba jednak naklejka - karty nie
    noszę i prawie nie używam, jedynie czasami do zapłacenia za pizzę w dostawie - choć
    to właśnie przy płaceniu za pizzę się zdarzyło - a naklejki citka i karty db używam
    naprzemiennie po ok. 2 tygodnie (w ten sposób wydłużam średni GP ;) - a to żądanie
    PINu było po powrocie z wczasów, i mogła być taka sytuacja, że naklejka była
    nieużywana dłużej niż 2 tygodnie.
    Ale może niepotrzebnie kombinuję i naprawdę jest to losowo ;>