  • Data: 2017-10-06 13:00:20
    Temat: Re: Bazwarunkowo darmowe karty debetowe?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-10-06 o 11:55, J.F. pisze:

    > A w/w automaty zdaje sie zczytuja nr z karty, sprawdzaja/autoryzuja ja
    > albo i nie, bo wszak zasiegu moze nie byc, potem wysylaja obciazenie do
    > banku,  a bank wszystko lyknie :-)
    > I klient musi byc czujny, ze to pobrano po zastrzezeniu karty :-)

    Wydaje mi się, że zastrzeżenie karty zbliżeniowej, która nie ma
    licznika, albo ma np. tylko licznik dzienny transakcji (nowa data z
    terminala - zeruje licznik) a nowy użytkownik będzie wykonywał tylko
    transakcje poniżej 50PLN w ogóle jest mało możliwe.
    To znaczy klient nie powinien być obciążany jak karta zastrzeżona, ale
    zakupy da się nią zrobić.

    Były tu opisywane takie przypadki więc zakładam, że terminale nie mają
    dość pamięci, aby rozsyłać do wszystkich w Polsce dane wszystkich kart
    zastrzeżonych (lista na szczęście nie rośnie w nieskończoność, bo jak
    termin ważności minie to już kartę można by z listy usunąć.
    P.G.