  • 21. Data: 2002-11-06 20:39:02
    Temat: Re: Bank oddał skarbowemu to czego nie mam - wyplacil $ z mojego kredytu
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Waldi" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:aqbtsr$81t$1@news.tpi.pl...

    > Z tego konta wysłałem PIT 5 chyba za czerwiec

    1. ATSD dlaczego nie chciales zaplacic tego VATu?
    Jezeli prowadzisz uczciwa DG to predzej czy pozniej i tak by to z Ciebie
    sciagneli.
    A mogłoby to kosztowac wiecej niz obecnie?
    2. Czy na koncie DG miales jakas kase, ktora mogli sciagnac w tym samym
    czasie?

    Karol

  • 22. Data: 2002-11-06 20:41:30
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    BaLab <b...@p...com> wrote:

    > Tak, prawda. Ale w jakiś sposób US musi uzyskać inforamcję, że dana
    > osoba posiada konto w danym banku. Informacje o kontach bankowych
    > stanowią jedną z najlepiej strzeżonych tajemnic w krajach rozwiniętych.
    > Nie może być tak, że urzędnik odszuka zeznanie PIT sprzed kilku lat,
    > spisze sobie numer rachunku podatnika i napisze do banku, zeby zajeli
    > taka a taką kwotę.

    Może być tak.

    --
    ___________ (R)

  • 23. Data: 2002-11-07 08:49:28
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Nikt" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > I po czymś takim bank nie zagroził ci np zamknięciem rachunku?

    A niby dlaczego?
    PIT to jest podatek osobisty - może być płacony z ROR jak i ZUS, w przypadku
    jednoosobowych działalności gospodarczych

  • 24. Data: 2002-11-07 09:19:46
    Od: "Waldi" <w...@i...pl>

    > 1. ATSD dlaczego nie chciales zaplacic tego VATu?
    > Jezeli prowadzisz uczciwa DG to predzej czy pozniej i tak by to z Ciebie
    > sciagneli.
    > A mogłoby to kosztowac wiecej niz obecnie?

    Prowadze uczciwa DG ale to nie ma nic do niezaplaconego VATu
    Po prostu kontrahenci wiszą mi okolo 10 000 i na razie nie chce stosowac
    "brutalnej" egzekucji bo to male miasto i bedą gadać.
    Ale moja cierpliwosc sie konczy powoli.
    Teraz wprowadzaja jakies przepisy ze podobno VAT bedzie trzeba placic
    jak kontrahenci zaplacą faktury. ZObaczymy

    > 2. Czy na koncie DG miales jakas kase, ktora mogli sciagnac w tym samym
    > czasie?

    nie calosc kwoty

  • 25. Data: 2002-11-07 10:04:29
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > Teraz wprowadzaja jakies przepisy ze podobno VAT bedzie trzeba placic
    > jak kontrahenci zaplacą faktury. ZObaczymy

    To sobie przeczytaj tę ustawę. Mnóstwo kłopotów, a i tak najpóźniej MUSISZ płacić po
    kwartale.
    Ile kontrahenci ci się spóźniają? Więcej niż kwartał ?

    Na co liczyłeś nie płacąc 1 tys. zł VATu??? Ile chciałeś się spóźnić? Mniej niż
    miesiąc ? Po jakim opóźnieniu Ci go zdjęli z konta
    prywatnego?

  • 26. Data: 2002-11-08 12:21:57
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    berdycz wrote:

    > PIT to jest podatek osobisty - może być płacony z ROR jak i ZUS, w
    > przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych

    Mnie kiedyś PKO BP odmówiło wykonania przelewu z tytułu PIT-5.
    Twierdzili, że z ROR można płacić tylko rozliczenia roczne jako nie
    związane z DG. To jest zresztą dziwny oddział - miałem i gorsze
    problemy. Rachunek na DG mam bez karty i ksiązeczki czekowej (bo i po
    co jeśli służy mi tylko do płacenia podatków i ZUS). Niestety kiedyś na
    rachunku znalazła sie większa suma bo faktura opiwałą na kwotę, której
    nie można płacić gotówką. Zrobiłem przelew na własny ROR opisując go
    zgodnie z prawdą jako "Zysk z działalności gospodarczej przeznaczony do
    użytku osobistego". I niestety PKO BP odmówiło przyjęcia przelewu.

  • 27. Data: 2002-11-08 12:42:40
    Od: s...@p...onet.pl

    Z moich informacji wynika, że interpretacja wiekszości banków jest taka sama.
    Nie można skorzystać ze śrdoków z limitu kredytowego w koncie, to nie są twoje
    środki. Bierzesz np. kredyt gotówkowy i pieniądze trzymasz w skarpecie.
    Komornik nie będzie wiedział, że wziąłeś kredyt i nic Ci nie zabierze. Kredyt w
    rachunku działa podobnie pomimo, że toretycznie masz środki komornik nie ma do
    nich prawa.
    Banki interpretują to właściwe(wiekszość) bo taka postawa jest logiczna. Drugi
    argument to, że zajęcie tych środków mogłoby spowodować utratę płynności
    finasowej klienta banku. W tym wypadku dodatkowo straci bank, bo może mieć
    problemy z odzyskaniem kredytu w rachunku.

    Ja wystapiłbym z reklamacją do banku. Jak nic nie zdziałasz to przekaż sprawę
    do arbitra bankowego.

    Cześć

  • 28. Data: 2002-11-08 14:39:50
    Od: "ewis" <e...@i...pl>

    > nie można płacić gotówką. Zrobiłem przelew na własny ROR opisując go
    > zgodnie z prawdą jako "Zysk z działalności gospodarczej przeznaczony do
    > użytku osobistego". I niestety PKO BP odmówiło przyjęcia przelewu.

    dokładnie. i dlatego ja wysyłając taki przelew opisuję go "przelew" i nikt
    się nigdy nie przyczepił

    pozdrawiam,
    kasia

  • 29. Data: 2002-11-08 15:46:55
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "ewis" <e...@i...pl> napisał w wiadomości

    > dokładnie.

    To jak inaczej wyobrazasz sobie przekazanie zysku na "prywatne" konto?
    Tresc jak najbardziej prawidlowa.
    Slyszalem juz o roznych cudach.
    Najczesciej, ze banki marudza (beprawnie) przy przelewach z RORu.
    Ale, zeby kwestionowac przelewy z konta DG to juz jest szczyt głupoty.

    Karol

  • 30. Data: 2002-11-08 16:42:21
    Od: "krab" <_...@h...pl___>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Najczesciej, ze banki marudza (beprawnie) przy przelewach z RORu.
    > Ale, zeby kwestionowac przelewy z konta DG to juz jest szczyt głupoty.

    ty zawsze jestes w zgodzie z prawem (i w sumie chcialem sie podbobnie
    ustosunkowac), ale facet opisal tylko to co przezyl - nie pytal czy to moze
    zaskarzyc
    :-)
    to jest tylko pko bp i nic wiecej, czyli nowa polska tradycja wzgledem
    wykazywania wyzszosci swiat wielkiej nocy :-)
    Kazde odmowne ustosunkowanie sie pracownika banku do tresci przelewu jest w
    sumie bezprawne, czesto tu o tym pisano, ale co z tego wynika ?
    nic - jak dotąd
    ;-((
    ps
    mimo wrogosci swojej do hamerykanskiego systemu prawnego - w sytuacjach jw -
    chyle czola dla jego slabosci - w takim bowiem przypadku - zleceniodawca
    mialby juz w kieszeni sporą kwotę zadośćuczynienia za odmowę przyjęcia
    takiego przelewu - u nas niestety odmaowa taka nic nie znaczy - jedynie
    kłopoty ;-)