  • 151. Data: 2009-03-24 21:23:32
    Temat: Re: Bank mówi doplac
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    news:slrngsig6s.bpd.joshua@tau.ceti.pl...
    > Tak, w dodatku zgodnej z prawem mimo że takie zapisy powinny być zakazane.
    > Państwo niczym lew broni konsumenta kupującego maszynkę do golenia, za to
    > pozwala bankom okraść klienta na podstawie "a bo tak chcemy".

    Jak ktoś bierze kredyt na zakup maszynki do golenia, to np ja bym takiej
    osobie pieniędzy nie pożyczył. Dziwię się, że banki są takie dobroduszne.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 152. Data: 2009-03-24 21:24:42
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Jacek Osiecki pisze:
    > I dlatego też nigdy nie brałem kredytu hipotecznego od złodziei... Niestety
    > wiele osób musiało - a nasi cudowni rządzący nadal pozwalają na istnienie
    > tych bandyckich zapisów w umowach.

    Nikt nic nie musiał, Polska to wolny kraj.

    Poza tym każdy kij ma dwa końce. Chcieli ludzie kapitalizmu i wolności
    to ją mają i trzeba też liczyć się z negatywnymi konsekwencjami czyli :
    nagłą utratą pracy czy też całego majątku w skutek niewłaściwych decyzji
    podjętych wcześniej. Epoka państwa opiekuńczego, gdzie każdy miał prace
    i mieszkanie (najwyżej poczekał 10 lat czyli w sumie lepiej niż obecne
    30 letnie kredyty) już minęła.

    --
    Mithos

  • 153. Data: 2009-03-24 21:25:56
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Ryzyko kursowe to jedno, a skurwysyństwo w wykonaniu banków to drugie.
    > Generalnie, wypowiedzenie umowy kredytu hipotecznego przez bank przy
    > sumiennym spłacaniu rat przez kredytobiorcę powinno być wśród klauzul
    > niedozwolonych. Jak gnoje były tak chciwe by udzielić kredyt, to mają
    > z nim żyć.

    Częściowo się z tym zgadzam. Myślę, że doubezpieczenie kredytu, co w tej
    chwili proponują jest genialnym rozwiązaniem. Przenosi dodatkowe ryzyko,
    które przecież powstało na trzecią stronę.

    W ten sposób bank ma zabezpieczone ryzyko, którego nie było w czasie brania
    kredytu, a kredytobiorca nie musi zwiększać zabezpieczenia. Do wyboru ma też
    zwiększenie zabezpieczenia.

    Nie lubię banków, ale muszę przyznać, że to bardzo rozsądne rozwiązanie.

  • 154. Data: 2009-03-24 21:27:06
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał

    ?

    > No to oszacuj. Czekam.

    Obecny kryzys jest większy niż jakikolwiek inny od czasów Wielkiego
    Kryzysu.
    Nie, nie wymyśliłem tego dzisiaj podczas golenia. Tak naprawdę przepisuję
    jedynie to, co słyszę i czytam na co dzień. Jeśli się mylę, jeśli mylą się
    media, to proszę - określ swoje stanowisko i uzasadnij.

    > Kredyty dla osób bez mieszkania sponsorowane przez rząd już są. Wkrótce
    > będzie wykupywanie bankrutów.

    Na razie to jedynie Twoje myślenie życzeniowe, a nie konkrety, o które
    prosiłem.

    > Pokazują, że niemożliwe staje się faktem.

    Ale o czym Ty człowieku piszesz? Te kredyty z dopłatą istnieją od jakichś
    2, jeśli nie od 3 lat. Teraz znów stały się popularne w mediach, bo na
    rynku zabrakło innych kredytów. To żadne novum, więc nie rozumiem, czym się
    tak denerwujesz.

    > Nie rozumiem dlaczego miałbym płacić za to, że ktoś ma dziecko?

    Choćby dlatego, że to dziecko będzie kiedyś zapitalać na Twoją emeryturę.
    I od razu BŁAGAM :)) Nie pisz, że na swoją emeryturę pracujesz sobie sam,
    bo pęknę ze śmiechu.

    > To ubezpieczenie ma płacić.

    No i płaci. Ubezpieczenie społeczne.

    > Dzieci najwięcej rodzi się w krajach bez zasiłku macierzyńskiego i mają
    > większy przyrost naturalny.

    I jaki przykład [oprócz nadwyżek demograficznych i wszechogarniającej
    biedy] mogłby dać Polsce te kraje?

    > Niech sobie będą zasiłki, ale tylko z ubezpieczenia.

    Jak wyżej.

    > W praktyce przed zasiłkiem pracownica choruje i pierwsze 30 dni płacę ja.

    Taki lajf :>
    Jak zatrudniałeś ludzi, to wiedziałeś, co Cię czeka, prawda?
    Poza tym nie wiem, co to ma wspólnego z zasiłekiem macierzyńskim, który jak
    sama nazwa wskazuje dostaje się po urodzeniu dziecka, a nie w czasie
    choroby.

  • 155. Data: 2009-03-24 21:29:20
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "szczurwa" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
    On 24 Mar, 19:33, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:

    > Raczej - powtarzam - zabronić bankom zrywania umów jeśli kredyt jest
    > spłacany. Żadne dowodzenie nie będzie potrzebne...

    Właśnie tu jest problem, ponieważ prawo bankowe nakłada na banki
    obowiązek weryfikacji tejże zdolności, zabezpieczeń itp. A że są to
    kryteria uznaniowe, to resztę dopowiedz sobie sam..;-)
    ===

    Zgadzam się, ale czy to nie będzie podstawą do nadużyć?
    Np biorę kredyt na 300% zabezpieczenia i spłacam go regularnie do czasu aż
    cała piramida się sypnie. Jak interes z wynajmem, hotelem, firmą nie
    wyjdzie, to niech się bank martwi. To by doprowadziło do załamania systemu
    bankowego.
    Dlatego wydaje mi się, że to nierealne. Gdybym był bankiem, to wolałbym
    minimalizować straty i ryzyko żądając dodatkowego zabezpieczenia kredytu.

  • 156. Data: 2009-03-24 21:32:08
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-03-24, Jacek Osiecki <j...@c...pl> wrote:

    > Bandyci też nie łamią restauratorom nóg, nie biją klientów i nie podpalają
    > lokalu - proponują też inne opcje...

    Prosiłem o trzymanie poziomu merytorycznego.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 157. Data: 2009-03-24 21:34:50
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > jedynie to, co słyszę i czytam na co dzień. Jeśli się mylę, jeśli mylą się
    > media, to proszę - określ swoje stanowisko i uzasadnij.

    Nieprawda.
    Jak już mówiłem stopa życiowa Polaków, Europejczyków i Amerykanów TERAZ w
    czasie kryzysu jest wyższa niż kiedykolwiek w 20 wieku.
    Mamy więcej samochodów i wszystkiego.

    > Choćby dlatego, że to dziecko będzie kiedyś zapitalać na Twoją emeryturę.
    > I od razu BŁAGAM :)) Nie pisz, że na swoją emeryturę pracujesz sobie sam,
    > bo pęknę ze śmiechu.

    Uwierzyłeś, że ZUS się do tego czsu nie załamie? Naiwny.
    Otóż to dziecko wyjedzie wpizdu do UK czy USA pracować tam i nie będzie
    pracować na emeryturę. Nie widzisz co się dzieje od 4 lat? Wszyscy się
    kształcą tutaj za moje pieniądze i wyjeżdżają zarabiać podatki dla innych
    państw.

    > No i płaci. Ubezpieczenie społeczne.

    :-D

    > I jaki przykład [oprócz nadwyżek demograficznych i wszechogarniającej
    > biedy] mogłby dać Polsce te kraje?

    Np Chiny mają spory procent środków produkcji, które są kluczem do bogactwa.

    > Jak zatrudniałeś ludzi, to wiedziałeś, co Cię czeka, prawda?

    No owszem. Dlatego ich wyrzuciłem z roboty. :-)

    > Poza tym nie wiem, co to ma wspólnego z zasiłekiem macierzyńskim, który
    > jak sama nazwa wskazuje dostaje się po urodzeniu dziecka, a nie w czasie
    > choroby.

    W Polsce ciąża jest chorobą. Taka anomalia.

  • 158. Data: 2009-03-24 21:37:17
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 24 Mar 2009 22:15:14 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

    > który siłą bierze ludzi z ulicy i wbrew ich woli każe im podpisywac umowy?

    Ktorych sytuacja zyciowa do tego zmusza. Dodatkowo nie maja najmniejszych
    szans na wprowadzenie zmian w tych umowach
    --
    marcin

  • 159. Data: 2009-03-24 21:40:47
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał

    > W Polsce konkretnie to kryzys trwający od 1939 do połowy lat 90-tych. Ze
    > szczególnym naciskiem na lata 80-te.

    No tak przypuszczałem, że do wora pod tytułem KRYZYS wrzucisz wszystko - od
    wojny, poprzez komunizm gomułkowsko-bierutowski aż po gierkowską bidę z
    nędzą. Tyle, że nie o to chodzi. Poziom życia w tych czasach był niski, ale
    generalnie szło się do przodu. Po grudach, bo po grudach, ale tak czy
    owak - nie zmienialiśmy się powoli w Bangladesz. W najgorszym przypadku
    tkwiliśmy w miejscu. Teraz - nie wiadomo, co nas czeka i jakie będą
    konsekwencje. To prawda, że stopa życiowa Polaków jest lepsza, niż kiedyś.
    Ale niepokojące jest to, że istnieje spore ryzyko, iż będzie drastyczne
    spadać. I nie wiemy, w którym miejscu się zatrzyma.

    > W innych krajach to różnie. Np w Indiach lata 40-te.

    Mowa była o kryzysach globalnych, a nie lokalnych.

    > Zależy o co konkretnie pytasz. Większe od obecnego kryzysy światowe to 2x
    > wojna światowa,

    Jeśli chodzi o ścisłość, to obie wojny były skutkiem lub przyczyną kryzysu,
    a nie samym kryzysem.
    Mnie chodziło o kryzys gospodarczy, finansowy, a nie kryzys jako synonim
    tragedii ludzkości.

    > a ostatnio bańka internetowa, ale to nas nie dotknęło a i świat nie
    > oberwał zbyt mocno.

    Skoro nas nie dotknęło a i świat nie oberwał za mocno, to na jakiej
    podstawie twierdzisz, że były większe od obecnego?

    > Nawet w roku 1990 było znacznie ciężej.

    Kwestia postrzegania. Wprawdzie wówczas byłem jedynie szczylem, ale nie
    przypominam sobie jakichś drastycznych sytuacji.

    > To mały pikuś, a nie kryzys!

    Rano pisałeś coś innego, więc przemyśl to jeszcze ;-)
    "Wiemy, że bardzo prawdopodobne, że będzie gorszy*"

    * od Wlk. Kryzysu

  • 160. Data: 2009-03-24 21:41:47
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "zly" <b...@N...fm> napisał w wiadomości

    > Ktorych sytuacja zyciowa do tego zmusza. Dodatkowo nie maja najmniejszych
    > szans na wprowadzenie zmian w tych umowach

    Jak ktoś nie ma gdzie mieszkać, to sobie wynajmuje pokój za 300 zł na spółę
    z dwoma rumunami, a nie buduje willę za 400 tys.

    Mnie np sytuacja życiowa zmusza do zakupu sportowego Merola, ale mnie nie
    stać.