  • 1. Data: 2009-03-23 21:15:57
    Temat: Polbank wymusza podwyższenie marży kredytów
    Od: Schliesky <t...@m...pl>

    "Masz kredyt we frankach w Polbanku? Prawdopodobnie zapłacisz wyższe
    raty. Polbank żąda od klientów by podpisali aneks do umowy i zapłacili
    wyższą ratę, tłumacząc, że kupione na kredyt mieszkanie nie pokrywa już
    wartości kredytu przeliczonego po dzisiejszym kursie."

    http://www.tvn24.pl/-1,1592160,0,1,w-polbanku-to-maj
    a-marze,wiadomosc.html

    --
    Pozdrawiam, *Schliesky*
    email: schliesky at gmail

  • 2. Data: 2009-03-23 21:46:45
    Temat: Re: Polbank wymusza podwyższenie marży kredytów
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 23 Mar, 22:15, Schliesky <t...@m...pl> wrote:

> [...]
    > wyższą ratę, tłumacząc, że kupione na kredyt mieszkanie nie pokrywa już
    > wartości kredytu przeliczonego po dzisiejszym kursie."

    Zaczyna się...Tylko co ma wysokość raty do wartości nieruchomości ? Po
    mojemu to ewentualnie powonni żądać dodatkowych zabezpieczeń, jeśli
    już trzęsą portkami z powodu LTV.

  • 3. Data: 2009-03-23 22:06:18
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "szczurwa" <s...@g...com> wrote in message
    m.googlegroups.com...

    Zaczyna się...Tylko co ma wysokość raty do wartości nieruchomości ? Po
    mojemu to ewentualnie powonni żądać dodatkowych zabezpieczeń, jeśli
    już trzęsą portkami z powodu LTV.

    Wieksze ryzyko = wieksza marza. Masz 3 wyjscia, zabezpieczyc inna
    nieruchomoscia, splacic czesc kredytu aby zabezpieczenie bylo adekwatne do
    jego kwoty albo placic wieksza marze zebybank wzial na siebie wieksze
    ryzyko. Jak dla mnie bardzo rozsadne podejscie. Depozytariusze beda mogli
    spac spokojniej :).

    MK

  • 4. Data: 2009-03-23 22:33:25
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Wieksze ryzyko = wieksza marza. Masz 3 wyjscia, zabezpieczyc inna
    > nieruchomoscia, splacic czesc kredytu aby zabezpieczenie bylo adekwatne do

    A nie mówiłem?
    ROTFL

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 5. Data: 2009-03-23 22:41:17
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> wrote in message

    > A nie mówiłem?
    > ROTFL

    Nie wiem co mowilem, ale na pewno mowil wczesniej to ktos inny :D.

    MK

  • 6. Data: 2009-03-23 22:45:11
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > "Jan Werbiński" <j...@j...com> wrote in message

    > Nie wiem co mowilem, ale na pewno mowil wczesniej to ktos inny :D.

    Przeciwne twierdzenia też już ktoś wypowiedział, więc to nie ma znaczenia.
    Wszystko już zostało kiedyś powiedziane, więc Twój argument redukuje sie do
    zera. :-)

  • 7. Data: 2009-03-24 08:16:10
    Od: "scholastyk" <s...@c...onet.pl>

    > Zaczyna się...Tylko co ma wysokość raty do wartości nieruchomości ? Po
    > mojemu to ewentualnie powonni żądać dodatkowych zabezpieczeń, jeśli
    > już trzęsą portkami z powodu LTV.

    Nie oni pierwsi zaczęli. Palmę pierwszeństwa dzierży na tym polu rdzennie
    polski :) Noble Bank, który zaproponował swym kredytobiorcom walutowym równie
    korzystną propozycję już w połowie lutego.

    http://www.wyhacz.pl/Wyhacz/1,88542,6301029,Banki_po
    magaja_klientom_w_trudnych_
    czasach__Ale_to.html

    Powoływanie się na LTV ma pewne wady - przecież zabezpieczenie nieruchomością
    jest już nieadekwatne w stosunku do udzielonego kredytu w momencie wypłaty
    (spread, przy założeniu kredytu na 100%).
    LTV codziennie lata w górę i w dół - domyślam się że jak spadnie to marży nie
    obniżą...

    Pozdrawiam
    scholastyk

  • 8. Data: 2009-03-24 08:20:13
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "scholastyk" <s...@c...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:69b2.0000012e.49c896ca@newsgate.onet.pl...
> [...]
    > (spread, przy założeniu kredytu na 100%).
    > LTV codziennie lata w górę i w dół - domyślam się że jak spadnie to marży

    Jak się frajer pcha na 100%, to dlaczego go nie wykorzystać jeszcze raz
    dając propozycję nie do odrzucenia??? Sam się podkłada. Chyba wie co robi,
    prawda?
    Jak by dawali kredyt na 150% zabezpieczenia, to też ktoś by wziął i narzekał
    na otrzymane 2 dni później żądanie zwiększenia zabezpieczeń. :-D