  • 1. Data: 2009-03-24 09:46:40
    Temat: Bank mówi dopłać
    Od: Mariusz Tasarz <m...@g...com>

    po Noble kolejne: Polbank i Millenium:

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33209,64171
    38,Bank_mowi__doplac.html

  • 2. Data: 2009-03-24 09:58:56
    Temat: Re: Bank mówi doplac
    Od: "Jan Werbinski" <j...@j...com>

    Uzytkownik "Mariusz Tasarz" <m...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:cb17248c-d14c-4c1a-ad5c-d7d011bb019d@v39g2000yq
    m.googlegroups.com...
    > po Noble kolejne: Polbank i Millenium:
    >
    > http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33209,64171
    38,Bank_mowi__doplac.html

    Nalalem sobie drinka, siadam wygodnie w fotelu i delektuje sie sytuacja.
    :-D

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    Prywatna http://www.janwer.com/

  • 3. Data: 2009-03-24 10:01:53
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Jan Werbinski" <j...@j...com> wrote in message
> [...]
    m.googlegroups.com...

    38,Bank_mowi__doplac.html

    > Nalalem sobie drinka, siadam wygodnie w fotelu i delektuje sie sytuacja.

    a wynika cos z tego samozadowolenia ?

  • 4. Data: 2009-03-24 10:03:23
    Od: "Jan Werbinski" <j...@j...com>

    Na pól miliona hipotek juz teraz trzeba renegocjowac 20-40% z nich.
    Ile bedzie podlegalo renegocjacji podczas poglebienia recesji? 90%?
    LOL

  • 5. Data: 2009-03-24 10:06:37
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości
    > a wynika cos z tego samozadowolenia ?

    Nie cieszysz się, że wkrótce wszystko stanieje?

  • 6. Data: 2009-03-24 10:13:54
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> wrote in message

    > Nie cieszysz się, że wkrótce wszystko stanieje?

    przy tym zadłuzeniu Polakow we franku obawiam sie jednak ogólnej deprechy...
    a to nigdy nie wróży dobrze, nawet tym z gotówką. Może bedzie parę fajnych
    okazji, ale spadające zadowolenie ludzi z życia mnie również przygnębia...
    tylko tyle. Jednym słowek nie ma tak naprawdę z czego cieszyć.
    No chyba że lubisz te klimaty, jak kumple jęczą dookoła a ty sie w duchu
    przycieszasz, że dobrze im tak bo byli "głupi" a ty "mądrzejszy" i wyszło na
    twoje.
    Szczerze, wolałbym żeby kryzysu nie było w tej skali, mimo że wyszło na
    moje...

    george

  • 7. Data: 2009-03-24 10:25:38
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > parę fajnych okazji, ale spadające zadowolenie ludzi z życia mnie również
    > przygnębia... tylko tyle. Jednym słowek nie ma tak naprawdę z czego

    Mnie bardziej martwi, kiedy gołodupce biorą kredyty na 100% i 50 lat.
    Napędzają bańkę, która musi pęknąć. Teraz wszystko zdrowieje i wraca do
    normalności.

> [...]
    > na twoje.
    > Szczerze, wolałbym żeby kryzysu nie było w tej skali, mimo że wyszło na

    Jak mówi Peter Schiff. Kryzys to nie problem, tylko lekarstwo.

  • 8. Data: 2009-03-24 10:28:21
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Jan Werbinski" <j...@j...com> writes:

    > Nalalem sobie drinka, siadam wygodnie w fotelu i delektuje sie sytuacja.
    > :-D

    Taaa. Wozem jestem niestety.

    Ale co do meritum. Domaganie się wyższego zabezpieczenia albo
    ubezpieczenia w sytuacji, gdy zmieniła się relacja wartości kredytu do
    wartości nieruchomości jest oczywiście normalne i spodziewane. Chociaż
    bank powinien brać też pod uwagę, że wypowiedzenie kredytu też niesie
    dla niego duże koszty (a wartość domu z lokatorem do ewent. eksmisji
    może być bardzo niska).

    Natomiast zagrania w stylu "przymkniemy oko na zbyt niską wartość
    zabezpieczenia jeśli klient zgodzi się na podniesienie marży" są po
    prostu niesmaczne.

    Albo narzekania, że banki coś tracą na wysokim kursie franka. Co
    tracą, gdzie tracą, klient spłaca równowartość franka zawsze po
    bieżącym kursie przecież.

    MJ

  • 9. Data: 2009-03-24 10:32:39
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    >
    > Mnie bardziej martwi, kiedy gołodupce biorą kredyty na 100% i 50 lat.
    > Napędzają bańkę, która musi pęknąć. Teraz wszystko zdrowieje i wraca do

    Tylko ja sie pytam kto tak przeszacował ryzyko? To że gołodupiec chce i
    bedzie chciał kredyt na 50 lat na 100% to jest pewne jak 2x2=4.
    Niby wyspecjalizowany w szacowaniu ryzyka Bank / nadzór w tym przypadku
    powinien ponieść konsekwencje swojej lekkomyslności bez wyciagania kasy od
    podatnika i uwalenia przy okazji wszystkiego co sie rusza.
    Te instytucje nie robia nic innego ( tak jest przynajmniej w zamyśle) jak
    kalkulowanie ryzyka. Czy im sie to udało ?
    Jak rozumiem Ty winisz gołodupca...

    > Jak mówi Peter Schiff. Kryzys to nie problem, tylko lekarstwo.

    Shiff chce deflacji, reszta inflacji (nie wiem co gorsze).
    Zobaczymy co z tego wyjdzie, tyle że to kosztować bedzie nas coś czego nie
    mamy zbyt dużo ... czas.

    george

  • 10. Data: 2009-03-24 10:46:52
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com>

    > Nie cieszysz się, że wkrótce wszystko stanieje?

    Radość kosztem_tragedii_innych?
    Współczuję Ci zatem braku elementarnych zasad człowieczeństwa :-/
    Przy czym nie pierwszy raz zauważam, że dewiza "Nic tak nie cieszy jak
    nieszczęście drugiego człowieka" jest cały czas na topie. Zwłaszcza wśród
    Polaków.

    Emka