  • 1. Data: 2005-03-23 14:38:38
    Temat: Bank BPH (kredyt hipoteczny)
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Witam Wszystkich.
    Po wielu dniach spedzonych w internecie zdecydowalem sie na kredyt
    hipoteczny w BPH. (walutowy CHF) 100000PLN, 25lat, zaawansowanie budowy ok.
    35%
    PLUSY. Oprocentowanie 3,2%, prowizja 1%, przewalutowanie bez oplat,
    wczesniejsza splata bez oplaty, rozpatrzenie wniosku bez oplat.
    MINUSY wycena nieruchomosci przez rzeczoznawce koszt 500PLN, 60% wydanych
    pieniedzy musi miec pokrycie w fakturach
    Jesli ktos ma w tym banku kredt hipoteczny prosze o wymiane doswiadczen,
    chyba ze nie zauwazylem jakis kruczkow bede wdzieczny za kazde sugestie i
    podpowiedzi.
    Pzdr robert

  • 2. Data: 2005-03-24 13:42:13
    Temat: Re: Bank BPH (kredyt hipoteczny)
    Od: "Mithras" <m...@N...blast.pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chyba ze nie zauwazylem jakis kruczkow bede wdzieczny za kazde sugestie i

    Sorki ale absolutnie nie rozumiem dlaczego te warunki moga byc dobre.
    Wydaje mi sie ze oferta GEMoney jest najlepsze chyba ze otowrzy sie konto
    platynowe w PKOBP, wtenczas oferta jest nie do pobicia:
    1. prowizja 1.6% (oczywscie warto jeszcze negocjowac majac konto platynowe)
    2. prowizja za przyznanjie kredytu 0.6%.
    3. Umowe podpisuje sie na okreslona sume CHF w dniu podpisania umowy i taki
    jest kredyt, szczegolnie teraz warto podpiasc i wziasc wiecej zlotych
    pozniej
    4. SUPER opcja mozliwosc splaty w CHF - nie traci sie na roznicach
    kursowych. Szczegolnie jak sei zarbia w CHF (tak np. jest w moim przypadku)
    wogole sie nie przejmuje wachaniami kursu CHF!!
    5. Oczywscie brak oplac za wczesniejsza splate, brak potrzeby przedstawiania
    Fartur, brak dodatkowych oplat za wczesniejsza splate, brak oplat za wycene
    nieruchomosci na ktorej zaostaje ustalona hipotekam, pierwsze (ewentualne
    psssyt) przewalutowanie za darmo.

    Kto potrafi dac lepiej (nie mam pojecia)? ja sprawdzilem DomBank - pomylka,
    Millenium Bank - rowniez pomylka, jedynie GE mozna wziasc pod uwage jesli
    nie niema sie mozliwosci prowadzenia rachuknku platinium w BP. A jak mozna
    wziasc kredyt w BPH - nie rozumiem??? Abstrahujac od warunkow kredytu, wg.
    mnie BPH to najgorszy bank pod wzgledem obslugi, pomylek i ukrytych kosztow
    (to juz z wiem z doswiadczenia).
    W przyszlym tygodniu podpisuje umowe kredytowa na 250000zl.
    Pozdrawiam wszystkich kredytobiorcow,
    Mithras

  • 3. Data: 2005-03-24 17:00:02
    Od: "Mariusz Orzechowski" <askala@poczta_usun.onet.pl>

> [...]
    > wg. mnie BPH to najgorszy bank pod wzgledem obslugi, pomylek i ukrytych
    > kosztow (to juz z wiem z doswiadczenia).

    Popieram przedmówce BPH to najgorszy bank pod wzgledem obslugi, pomylek i
    ukrytych kosztow (tez wiem z doświadczenia) Nigdy więcej tego banku i nikomu
    tego nie życze. Zapytaj ich ile kosztuje jakakolwiek najmniejsza zmiana w
    umowie (aneks do umowy np. skrócenie okresu kredytowania) i ile to trwa.....
    oczywiscie ile miesięcy.....

    Pzdr
    Mariusz

  • 4. Data: 2005-03-24 17:06:41
    Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl>

    Dnia Thu, 24 Mar 2005 14:42:13 +0100, Mithras napisał(a):

> [...]
    > nieruchomosci na ktorej zaostaje ustalona hipotekam, pierwsze (ewentualne

    Niby brak opłat ale nie zgodzili się wpisać tego do umowy
    kredytowej jak ich pytałem. Jak się zmienią taryfy
    to będziesz musiał płacić.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 5. Data: 2005-03-25 07:13:21
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > Niby brak opłat ale nie zgodzili się wpisać tego do umowy
    > kredytowej jak ich pytałem. Jak się zmienią taryfy
    > to będziesz musiał płacić.

    Tu się mylisz. Te warunki są wpisywane do umowy bo w TOiP one są.

    Darek

  • 6. Data: 2005-03-25 08:35:21
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 24 Mar 2005 18:00:02 +0100, Mariusz Orzechowski napisał(a):

> [...]
    > umowie (aneks do umowy np. skrócenie okresu kredytowania) i ile to trwa.....

    Właśnie w tym rzecz, że teraz jest promocja polegająca na tym że owe aneksy
    są bezpłatne :) Jest tylko limit minimalnej kwoty "dodatkowej" spłaty,
    bodajże 3000zł.

    A co do "najgorszego banku" - jeśli ktoś ma tam konto to ma np. o tyle
    łatwiej że zamiast żądać dostarczenia PITów po prostu mogą sobie rzucić
    okiem na konto i wpłaty...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 7. Data: 2005-03-25 17:39:06
    Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl>

    Dnia Fri, 25 Mar 2005 08:13:21 +0100, Darek napisał(a):

    > Tu się mylisz. Te warunki są wpisywane do umowy bo w TOiP one są.

    Jak wpisywane? Czy TOiP jest załączana do umowy?
    Jak pytałem to wyraźnie powiedzieli - zmienią się opłaty
    to trzeba będzie płacić.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 8. Data: 2005-03-25 19:32:07
    Od: "henning" <h...@g...pl>

    Mithras <m...@N...blast.pl> napisał(a):

    > Sorki ale absolutnie nie rozumiem dlaczego te warunki moga byc dobre.
    > Wydaje mi sie ze oferta GEMoney jest najlepsze

    ehhhh
    wez u nich kredyt, pobadz z nimi troche czasu to sam sie przekonasz co to
    jest, jak bedziesz potrzebowal zrobic z tym kredytem cokolwiek pt podwyzszyc,
    przewalutowac, itp itd
    Powodzenia

    h.

  • 9. Data: 2005-03-30 18:51:20
    Od: e...@o...pl

    > 100 tys. PLN to jakies 39 100 CHF. Masz budowę wypłaty w transzach - np. 3
    lub 4. Te transze bedziesz miał ustawione w CHF a nie złotówkach. Jak teraz
    weźmiesz kredyt (kurs CHF wysoki) a kurs w najbliższym czasie spadnie to
    kolejne transze będziesz miał wypłacane po kursie niższym niż ten po którym
    miałeś pierwotnie przeliczone te 100 tys. PLN. Skończy się to tym, że
    dostaniesz mniej z łotówek niż chciałeś otrzymać, co może wpłynąć na to, czy
    zakończysz budowę czy też nie. NIc gorszedo jak kredyt walutowy wypłacany w
    transzach. Doradcy go proponują, bo najłatwiej go sprzedać a klient nie jest
    do końca uświadomiony na jakie ryzyko jest wystawiony.

    pz

  • 10. Data: 2005-03-31 19:43:15
    Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl>

    Dnia 30 Mar 2005 20:51:20 +0200, e...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > transzach. Doradcy go proponują, bo najłatwiej go sprzedać a klient nie jest
    > do końca uświadomiony na jakie ryzyko jest wystawiony.

    W Kredyt Banku kredyt walutowy bierze się w... złotówkach :)
    Tzn w momencie wypłacania transzy ma być wypłacone tyle
    ile umówiono w złotówkach, a konto kredytowe jest obciążane
    wyliczoną po kursie kupna walucie.
    Podoba mi się to rozwiązanie bo dokładnie wiadomo ile dostanie
    sprzedający od banku i nic nie trzeba dopłacać (ani nic się
    nie zarobi przy przeciwnym trendzie). Nie wiem czemu inne banki
    ciagle przeliczają kwotę kredytu w momencie podpisania umowy...

    Pozdrawiam
    Miroo