    From: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bank BPH (kredyt hipoteczny)
    Date: Thu, 31 Mar 2005 21:43:15 +0200

    Dnia 30 Mar 2005 20:51:20 +0200, e...@o...pl napisał(a):

    > lub 4. Te transze bedziesz miał ustawione w CHF a nie złotówkach. Jak teraz
    > weźmiesz kredyt (kurs CHF wysoki) a kurs w najbliższym czasie spadnie to
    > kolejne transze będziesz miał wypłacane po kursie niższym niż ten po którym
    > miałeś pierwotnie przeliczone te 100 tys. PLN. Skończy się to tym, że
    > dostaniesz mniej z łotówek niż chciałeś otrzymać, co może wpłynąć na to, czy
    > zakończysz budowę czy też nie. NIc gorszedo jak kredyt walutowy wypłacany w
    > transzach. Doradcy go proponują, bo najłatwiej go sprzedać a klient nie jest
    > do końca uświadomiony na jakie ryzyko jest wystawiony.

    W Kredyt Banku kredyt walutowy bierze się w... złotówkach :)
    Tzn w momencie wypłacania transzy ma być wypłacone tyle
    ile umówiono w złotówkach, a konto kredytowe jest obciążane
    wyliczoną po kursie kupna walucie.
    Podoba mi się to rozwiązanie bo dokładnie wiadomo ile dostanie
    sprzedający od banku i nic nie trzeba dopłacać (ani nic się
    nie zarobi przy przeciwnym trendzie). Nie wiem czemu inne banki
    ciagle przeliczają kwotę kredytu w momencie podpisania umowy...

    Pozdrawiam
    Miroo