  • 1. Data: 2002-03-25 21:02:20
    Temat: BZ WBK + Microsoft
    Od: "minik" <m...@m...net>

    "Microsoft poinformował o umowie zawartej pomiędzy czołowym polskim
    bankiem - Bankiem Zachodnim WBK, oraz poznańską firmą informatyczną Talex. W
    Banku Zachodnim WBK, firma Talex zbuduje infrastrukturę informatyczną, w
    całości opartą na technologii serwerowej Microsoft.

    Wdrożenie technologii Microsoft w Banku Zachodnim WBK ma na celu
    standaryzację infrastruktury informatycznej w oparciu o sieciowy system
    operacyjny Microsoft Windows Server oraz bazę danych Microsoft SQL Server.

    Do zarządzania wszystkimi zasobami w sieci komputerowej będzie
    wykorzystywany Microsoft System Management Server. Komputery typu desktop
    będą działać w oparciu o system Microsoft Windows z wykorzystaniem pakietu
    biurowego Microsoft Office.

    W przyszłości instalacja zostanie rozszerzona o system poczty elektronicznej
    Microsoft Exchange Server, dzięki któremu wszyscy pracownicy banku będą
    mogli wymieniać pomiędzy sobą informacje.

    Rozwiązanie obejmuje ponad 5 tys. komputerów typu desktop i ok. 400
    serwerów. Wartość oprogramowania Microsoft objętego kontraktem wynosi ok. 8
    mln zł."

    Za medialink.pl

    m...@m...net
    --
    Nowosądecki portal internetowy: www.NowySacz.org

  • 2. Data: 2002-03-25 23:03:13
    Temat: Re: BZ WBK + Microsoft
    Od: "hilaner" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "minik" <m...@m...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > Banku Zachodnim WBK, firma Talex zbuduje infrastrukturę informatyczną, w
    > całości opartą na technologii serwerowej Microsoft.

    Ufff, dobrze, ze nie mam tam konta ;)
    Pozdrawiam,
    hilaner

  • 3. Data: 2002-03-25 23:38:47
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    "minik" <m...@m...net> writes:

> [...]
    > Talex. W Banku Zachodnim WBK, firma Talex zbuduje infrastrukturę
    > informatyczną, w całości opartą na technologii serwerowej Microsoft.

    A jeszcze nie tak dawno Talex robił porządne, solidne aplikacje na Tuxedo ;-)

    > W przyszłości instalacja zostanie rozszerzona o system poczty elektronicznej
    > Microsoft Exchange Server, dzięki któremu wszyscy pracownicy banku będą
    > mogli wymieniać pomiędzy sobą informacje.

    Hi, hi, pamiętam jak pracowałem w <pewna-duża-firma-telekomunikacyjna>
    i zrobiono serwer Exchange dla wszystkich pracowników mających dostęp
    do komputera. Fajnie się otwierała książka adresowa ale najfajniejsze
    były życzenia świąteczne które spora część pracowników wysyłała do
    wszystkich adresatów z tej książki.

  • 4. Data: 2002-03-26 06:37:16
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > A jeszcze nie tak dawno Talex robił porządne, solidne aplikacje na Tuxedo ;-)

    A co przestała je robić ?!?

  • 5. Data: 2002-03-26 07:20:38
    Od: s...@i...pl

    Strach tam teraz miec konto. Co to za bank, ktory swoj system opiera na
    rozwiazaniu, ktore _przewaznie_ dziala...

  • 6. Data: 2002-03-26 07:55:27
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    <s...@i...pl> wrote in message news:a7p7g6$p4c$1@news.tpi.pl...
    > Strach tam teraz miec konto. Co to za bank, ktory swoj system opiera na
    > rozwiazaniu, ktore _przewaznie_ dziala...

    Ale co w tym dziwnego - ludzie, myślcie o czym piszecie. W tysiącach firm i
    wielu banków _prawie_ całe oprogramowanie to Microsoft. Przecież w tym
    artykule chodzi głównie o system "biurowy" (5 tys. stacji roboczych i 400
    serwerów). Nie ma w tym nic nadzwyczajnego.

    K. Kowalski

  • 7. Data: 2002-03-26 08:08:57
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Mar 26, 2002 at 08:55:27AM +0100, Krzysztof Kowalski wrote:

> [...]
    > artykule chodzi głównie o system "biurowy" (5 tys. stacji roboczych i 400
    > serwerów). Nie ma w tym nic nadzwyczajnego.

    Co nie znaczy ze trzeba tam stawiac ms. W moim rozumieniu, stawianie w
    takich miejscach ms jest o tyle nieuzasadnione ze kosztuje to drogo i
    posiada bardzo duzo dobrze udokumentowanych dziur.

    Znane sa przypadki kiedy bundestag przechodzi na free soft, wlasnie ze
    wzgledu na cene. Rozumiem ze banki _stac_ na to aby sobie fundowac
    drogie rozwiazania.

    Przypomne Ci Krzysku ze system bankowy ma zapewniac obsluge kont i
    wogole cala polityke okolo-bankowa, a nie musi koniecznie stac na
    super nowoczesnych systemach windows 7000 z jeszcze nowszymi ekselami
    i innymi wordami. A swoja droga - caly czas dziwie ze na stacjach
    pracownikow bankow (we okienkach) sie wogole jakies programy graficzne
    instaluje.

    --

    --w

  • 8. Data: 2002-03-26 08:26:26
    Od: s...@i...pl

    Czy chodzi tylko o system biurowy? Z przytoczonego fragmentu wcale to
    nie wynika.
    "firma Talex zbuduje infrastruktur informatyczna, w calosci oparta na
    technologii serwerowej Microsoft", "Wdro|enie technologii Microsoft
    w Banku Zachodnim WBK ma na celu standaryzacje infrastruktury
    informatycznej w oparciu o sieciowy system operacyjny Microsoft
    Windows Server oraz baz danych Microsoft SQL Server",
    "Do zarzdzania wszystkimi zasobami w sieci komputerowej bdzie
    wykorzystywany Microsoft System Management Server"
    Jak wszystkie zasoby to wszystkie... Nawet jak sam system transakcyjny
    bedzie sprawny, to "infrastruktura" moze go skutecznie polozyc.

  • 9. Data: 2002-03-26 09:08:07
    Od: "pablos" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Znane sa przypadki kiedy bundestag przechodzi na free soft, wlasnie ze
    > wzgledu na cene. Rozumiem ze banki _stac_ na to aby sobie fundowac

    sorki, ale Bundestag to instytucja państwowa, opłacana z pieniedzy
    niemieckich podatników i chwała im za to że chcą oszczędzać i wdrażać
    bezpłatne oprogramowanie, swoją drogą ciekawe czy nasz Sejm czy kancelaria
    premiera na to wpadli, wątpię bo nawet Zus słynnego Płatnika napisał tylko
    dla windy zmuszając wiele firm do kupienia Windows...

    natomiast bank może z własnymi pieniędzmi robić co im się żywnie podoba,
    idąc Twoim tokiem myślenia dojdziemy zaraz do pytania : dlaczego mBank woli
    wydawać kasę na głupie promocje zamiast podnieść procenty starym klientom
    :-)

  • 10. Data: 2002-03-26 09:19:21
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Mar 26, 2002 at 10:08:07AM +0100, pablos wrote:

> [...]
    > premiera na to wpadli, wątpię bo nawet Zus słynnego Płatnika napisał tylko
    > dla windy zmuszając wiele firm do kupienia Windows...

    Alez masz racje! Co nie znaczy ze postepowanie jak powyzej nie musi u
    mnie wywolywac efektow wymiotnych.

    Znacznie gorsze natomiast jest to ze instytucja sie tym chwali, tak
    jakby bylo to z jakis powodow strasznie rewolucyjne.

> [...]
    > wydawać kasę na głupie promocje zamiast podnieść procenty starym klientom

    No, w wbk konta nie mam i pewnie teraz nie zaloze ;-)

    Promocje mbanku mi o tyle nie przeszkadzaja ze nie sa kretynskie i nie
    dotykaja mnie personalnie (np. maile z pewnego banku).

    --

    --w