  • 11. Data: 2002-02-17 17:46:06
    Temat: Re: BSK - złodzieje!!!
    Od: Krzysztof 'Szary' Kowalski <S...@p...onet.pl>

    On Sun, 17 Feb 2002 16:34:46 +0100, Wojtek Frabinski
    <w...@a...net.pl> wrote:

    >Bez przesady, zachowajmy troche ludzkiego podejscia :-).
    >Oczywiscie wpisywanie klucza w haslo jest bledem uzytkownika, ale czy
    >az takim bledem, ze kara 30 zl i to juz przy pierwszym logowaniu jest
    >odpowiednia? IMO nie. Tym bardziej, ze uzytkownika moze zmylic
    >wieksza ilosc "zaszarzonych" kratek w pytaniu o haslo niz jego haslo
    >ma znakow (to pewnie w celu zmylenia ewentualnego wlamywacza).
    >
    >Oczywiscie BSK ma pelne prawo obciazac uzytkownika taka oplata ale
    >pamietajmy, ze bank sa dla ludzi i "userfriedlność" ;-) ich TOiP
    >swiadczy o banku.

    Dodam, ze ten blad uzytkownika moze wcale nie byc bledem, a
    poszukiwaniem rozwiazania. I o malo co tez bym nie zabulil te 30
    zl., a to w takm przypadku: odebralem umowe o korzystanie z tego
    kanalu okolo godziny 14.00. Panienka z okienka powiedziala mi, ze
    gdzies za godzine bede mogl juz korzystac z uslugi. No to poszedlem
    do domu, zajalem sie czyms innym i po d w o c h godzinach sie
    probowalem dostac. Proby take czynilem z roznymi skutkami do
    godziny 22.00. Nawet byl i taki skutek, ze mi sie zatrzaskiwala
    przegladarka. :-) Mysle, ze to jest oznaka, ze system mnie juz
    wykopywal po przekroczeniu 'mylnych' logowan albo 'wlaman'.

    Nastepnego dnia znow probuje od 9.00. To samo, rozne wpisy, rozne
    mysli. Dalem systemowi troche czasu na ochloniecie, i okolo 11.00
    znow da capo...

    I mialem dwie drogi: te za 30 zl. :-) albo dzwonic, wyszlo mi
    taniej. Infetka po zbadaniu danych doszla do wniosku, ze NIKT z
    oddzialu nie pokwapil sie przez wczorajszy dzien i dzisiejszy
    (owczesny, mowa o zdarzeniu) uaktywnic mnie w systemie. I infetka
    radzi zebym poszedl do oddzialu. Troche sie wpienilem, na to ona, ze
    sama zadzwoni. Proba po dwudziestu mnutach wypadla pomyslnie...

    --
    KK

  • 12. Data: 2002-02-17 20:59:01
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej "AbrahaM" Piotrowski" <a...@s...in.pl> napisał w
    wiadomości news:a4okar$kn6$1@termit.pnet.pl...

    > Z tym nie polemizuje, ba nawet sie jestem sklonny bez oporow zgodzic,
    > aczkolwiek konsekwentnie podtrzymuje uwage o koniecznosci czytania
    > ZE ZROZUMIENIEM komunikatow.

    oki a co zrobi BSK jak mamy w domu np wredne cus zwane siostra :-) (czysto
    teoretyczny przypadek) ktora dorwie nasz ID i na zlosc wpisze 3 krotnie
    bledne haslo - czy za to tez musze isc i placic te 30 zl? :-D a jak sie taka
    siostra uwezmie i po kazdym odblokowaniu bedzie robila to samo? - inteligo i
    Citek robia to za free - i uwazam ze tak powinno byc... (w Inteligo sam
    mialem taki przypadek bo ustanowilem sobie dluzsze ID niz powinno byc)

    no i nie piszcie ze trzeba pilnowac ID - bo to wszyscy wiedza - to jest
    hipotetyczny przypadek ;-)

    --
    JaKi

  • 13. Data: 2002-02-18 06:19:14
    Od: "chip" <p...@i...pl>

    Hehe....
    Sory za ten sakkastyczny post:)))
    A nie mowilem...olac bank, i jaka masz oszczednosc, jak co poniekrorzy
    wyliczali...no 30 zeta poszlo sie rypac...za 30 zeta masz 10 przelewow na
    poczcie...to srednio jakies 5 miesiecy:))) Czasuy tez nie stracisz wiecej
    niz podczas lazenia, drukowania itp...a i nerwow jakby mniej, prawda....:)))
    A ktos mie karcil kilka postow wyzej, ze nie doroslem do uslug
    elektronicznych bankow:))) hehe a nie przypadkiem banki nie dorosly??? I
    jeszcze za to kaza sobie placic?
    Pomysl ile musisz trzymac teraz gotowy by te 30 zeta zwrocilo sie z
    odsetek...eee zapoomnij, oprocentowanie pewnie ok 3% koszt utzrymania konta
    tez ze 3 zl, inflacja....nie zarobisz na te 30 zeta w tym banku nigdy:))))
    Pozdrawiam.
    PS
    Naprawde pora olac super-hiper-nowoczesne internetowe banki (wszak tam sie
    tylko ciagle placii...za wszystko)...a w okienkach bankow, naprawde
    pusto:)))

  • 14. Data: 2002-02-18 14:39:10
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > PS
    > Naprawde pora olac super-hiper-nowoczesne internetowe banki (wszak tam sie
    > tylko ciagle placii...za wszystko)...a w okienkach bankow, naprawde
    > pusto:)))

    Bo o to przeceiz chodzilo :)

  • 15. Data: 2002-02-18 20:27:57
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Adam R." <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Pole do wpisania hasło ma 32 rubryki (tyle ile znaków ma klucz
    wygenerowany
    > przez BSK)
    > Więc oczywiste, że wpisuje klucz. (bo haslo) może mieć max. 20 znaków)
    > 30 zł to lekkie przygiencie.

    Twój wybór. Za własną "mądrość" wypada ponosić konsekwencje.
    Pójdziesz do konkurencji i znowu "dasz się zaskoczyć":-)
    Bank ostrzegł i skorzystał z okazji zarobienia 30zl