  • 1. Data: 2002-02-17 14:08:41
    Temat: BSK - złodzieje!!!
    Od: "Adam R." <s...@w...pl>

    Witam,

    Załozyłem konto studenckie w BSK,
    Uaktywniłem kanał online.
    Trochę to trwałao, wydrukowac dane z loginem, hasłem, i kluczem oraz zanieść
    do oddziału.

    Podczas pierwszego logowania podaje login i hasło.

    Pole do wpisania hasło ma 32 rubryki (tyle ile znaków ma klucz wygenerowany
    przez BSK)
    Więc oczywiste, że wpisuje klucz. (bo haslo) może mieć max. 20 znaków)

    Po kliku nieudanych próbach, konto zostaje zabokowane.
    Myślę trudno, odblokuje konto i będzie exstra.
    podobne działanie: wpisuje swoje namiary, drukuje i niosę do oddziału.

    Pani uśmiechnieta mówi "...Tak, wszyscy mają problem z pierwszym logowaniem,
    każdy przychodzi z zablokowanym kontem, klucz wygenerowany przez nas jest do
    niczego nie potrzebny. Trzeba wpisywać hasło... itp)

    Loguje się wieczorem a tam pobrane środki 30 zł.
    Za odblokowanie konta pobieraja 30 zł od biednego studenta.

    Oczywiście się zdenerwowałem i Państwu z BSK już podziekuję.
    30 zł to lekkie przygiencie.

    Pozdrawiam.
    Adam R.

    -------------------------
    Darmowy e-zin o biznesie
    www.swiat-biznesu.prv.pl
    -------------------------

  • 2. Data: 2002-02-17 14:11:03
    Temat: Re: BSK - złodzieje!!!
    Od: "minik" <m...@n...org>

    No faktycznie lekkie przegiecei ze strony BSK.

  • 3. Data: 2002-02-17 14:31:23
    Od: "Rafal Deptula" <r...@s...com.pl>

    .

    > Pole do wpisania hasło ma 32 rubryki (tyle ile znaków ma klucz
    wygenerowany
    > przez BSK)
    > Więc oczywiste, że wpisuje klucz. (bo haslo) może mieć max. 20 znaków)

    No coz. Jezeli nie jest dla Ciebie oczywiste, ze w pole "haslo" wpisuje sie
    haslo, a nie klucz, imie psa czy cokolwiek innego, to nie wiem, o co w ogole
    masz pretensje.

    Rafal

  • 4. Data: 2002-02-17 15:01:11
    Od: "TomEr" <t...@n...pl>

    Użytkownik "Adam R." <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wygenerowany
    > przez BSK)
    > Więc oczywiste, że wpisuje klucz. (bo haslo) może mieć max. 20 znaków)

    trzeba byc niezlym kretynem zeby w pole o tytule "podaj haslo" wpisywac
    klucz
    moje gratulacje

    TomEr

  • 5. Data: 2002-02-17 15:22:53
    Od: "Maciej \"AbrahaM\" Piotrowski" <a...@s...in.pl>

    > Witam,
    Witam...

    [ciach]
> [...]
    wygenerowany
    > przez BSK) Więc oczywiste, że wpisuje klucz. (bo haslo) może mieć max. 20

    Bynajmniej nie.
    I jesli nie postepujesz zgodnie z tym o co cie prosi system
    (czyli o podanie HASLA) to pretensje miej sam do siebie.

  • 6. Data: 2002-02-17 15:34:46
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 17 Feb 2002 16:22:53 +0100, "Maciej \"AbrahaM\" Piotrowski"
    <a...@s...in.pl> wrote:

    >Bynajmniej nie.
    >I jesli nie postepujesz zgodnie z tym o co cie prosi system
    >(czyli o podanie HASLA) to pretensje miej sam do siebie.

    Bez przesady, zachowajmy troche ludzkiego podejscia :-).
    Oczywiscie wpisywanie klucza w haslo jest bledem uzytkownika, ale czy
    az takim bledem, ze kara 30 zl i to juz przy pierwszym logowaniu jest
    odpowiednia? IMO nie. Tym bardziej, ze uzytkownika moze zmylic
    wieksza ilosc "zaszarzonych" kratek w pytaniu o haslo niz jego haslo
    ma znakow (to pewnie w celu zmylenia ewentualnego wlamywacza).

    Oczywiscie BSK ma pelne prawo obciazac uzytkownika taka oplata ale
    pamietajmy, ze bank sa dla ludzi i "userfriedlność" ;-) ich TOiP
    swiadczy o banku.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 7. Data: 2002-02-17 15:42:00
    Od: "minik" <m...@n...org>

    > Bynajmniej nie.
    > I jesli nie postepujesz zgodnie z tym o co cie prosi system
    > (czyli o podanie HASLA) to pretensje miej sam do siebie.

    No bez przesady. Kazdy mogl sie pomylic czy nie zastanowic sie. Faktem jest
    iz nie pomyslal co wpisac, ale innym faktem jest iz 30 zeta za pierwsze
    odblokowanie to zdzierstwo.

  • 8. Data: 2002-02-17 16:04:44
    Od: "Maciej \"AbrahaM\" Piotrowski" <a...@s...in.pl>

    Użytkownik "minik" <m...@n...org> napisał w wiadomości

    > No bez przesady. Kazdy mogl sie pomylic czy nie zastanowic sie. Faktem
    jest
    > iz nie pomyslal co wpisac, ale innym faktem jest iz 30 zeta za pierwsze
    > odblokowanie to zdzierstwo.
    Z tym nie polemizuje, ba nawet sie jestem sklonny bez oporow zgodzic,
    aczkolwiek konsekwentnie podtrzymuje uwage o koniecznosci czytania
    ZE ZROZUMIENIEM komunikatow.

  • 9. Data: 2002-02-17 16:09:43
    Od: "Maciej \"AbrahaM\" Piotrowski" <a...@s...in.pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Oczywiscie wpisywanie klucza w haslo jest bledem uzytkownika, ale czy
    > az takim bledem, ze kara 30 zl i to juz przy pierwszym logowaniu jest
    W zasadzie zgoda.

    > Tym bardziej, ze uzytkownika moze zmylic
    > wieksza ilosc "zaszarzonych" kratek w pytaniu o haslo niz jego haslo
    > ma znakow (to pewnie w celu zmylenia ewentualnego wlamywacza).
    Racja.

    > Oczywiscie BSK ma pelne prawo obciazac uzytkownika taka oplata
    > ale pamietajmy, ze bank sa dla ludzi i "userfriedlność" ;-) ich TOiP
    > swiadczy o banku.
    Rzeklbym ze "userfriedlność" personelu, gdyz IMHO w praktyce ta
    oplata moze ale nie musi byc stosowana, czego kiedys sam bylem
    swiadkiem.

    Nie zmienia to faktu ze konsekwentnie podtrzymuje uwage o
    koniecznosci czytania ZE ZROZUMIENIEM komunikatow,
    w szczegolnosci gdy dotyczy to interfejsu systemu bankowego.

  • 10. Data: 2002-02-17 17:18:27
    Od: "pablos" <d...@p...onet.pl>

    > Z tym nie polemizuje, ba nawet sie jestem sklonny bez oporow zgodzic,
    > aczkolwiek konsekwentnie podtrzymuje uwage o koniecznosci czytania
    > ZE ZROZUMIENIEM komunikatow.

    ale o tym że nie czytał ze ZROZUMIENIEM dowiedział się dopiero po fakcie :-)
    a dodatkowo jeżeli panienka z okienka sama zauważa że ten problem występuje
    masowo i wielu klientów się na to nabiera to może jednak problem leży w
    niezbyt czytelnym interfejsie ? Nigdy nie jest tak dobrze by nie można było
    zrobić lepiej .....

    a już całkowitym nieporozumieniem jest pobieranie tej opłaty od klienta
    który jeszcze nie zdołał nawet skorzystać z systemu, co innego gdyby był
    "starym użytkownikiem" który przez własne niedbalstwo zgubił (zapomniał)
    hasło, ale tak to sami sobie zniechęcają potencjalnego klienta już na
    starcie, a czasy dla banków idą chyba coraz cięższe ....