  • 81. Data: 2005-06-09 09:03:56
    Temat: Re: BPH - czy warto ?
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Marcin Nowakowski napisał:

    > Tzn jak ma przelać kasę (nie mam listy stałych odbiorców itp.) bez
    > fizycznego użycia pliku, który jest na nośniku dla Ciebie niedostępnym?

    Jesli nigdy tej dyskietki nie wkladasz do kompa, to jak uzywasz tego klucza?

    Bartol

  • 82. Data: 2005-06-09 09:05:54
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    > Analogicznie można przechwycić hasła jednorazowe...(było to tym już).

    Do znudzenia. Jeszcze nikt nie przedstawil w sposob szczegolowy i przede
    wszystkim sensowny jak cos takiego zrobic. Z tego wnosze, ze problem
    jest bardzo nietrywialny, a kradziez w ten sposob nieekonomiczna.

    Bartol

  • 83. Data: 2005-06-09 09:08:56
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    > Bo znaleźli się pewnie tacy, co to mieli dwa takie same hasła i takie
    > tam inne rzeczy.

    Wlasnie o to chodzi. Wymuszenie stosowania tokena/hasel jednorazowych
    powoduje zwiekszenie bezpieczenstwa niejako wbrew wygodnictwu klientow.

    > BTW - skąd wiesz, że do Inteligo, mBanku nikt się nie włamał?

    Bo by bylo slychac. Chyba, ze Inteligo i mBank potrafia tak szybko
    dzialac, ze naprawia szkode zanim klient wrzasnie. Ale w to chyba nikt
    nie wierzy.

    Bartol

  • 84. Data: 2005-06-09 09:14:57
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 09 Jun 2005 10:54:21 +0200, Marcin Nowakowski napisał(a):

    > Hm, tego nie sprawdzałem...

    Ja też sobie to dopiero dzisiaj/wczoraj uświadomiłem - że naprawdę nie
    trzeba robić niesamowitych mygry-mygry z podkradaniem klucza i hasła do
    klucza - wystarczy jedno główne hasło, obejrzenie historii przelewów i
    podmiana numerów kont tam gdzie jest to warte zachodu :(

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 85. Data: 2005-06-09 09:17:22
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Bartol Partol wrote:
    [...]

    > Do znudzenia. Jeszcze nikt nie przedstawil w sposob szczegolowy i przede
    > wszystkim sensowny jak cos takiego zrobic. Z tego wnosze, ze problem
    > jest bardzo nietrywialny, a kradziez w ten sposob nieekonomiczna.

    Poszukaj w archiwum z hasłami "niemiecka telewizjia" lub podobnie.
    Wiem że o takiej publicznej demonstracji czytałem jakiś czas temu.
    KJ

  • 86. Data: 2005-06-09 09:29:46
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 09 Jun 2005 09:33:39 +0200, Kamil Jońca napisał(a):
    > Jacek Osiecki wrote:
    > [...]

    > No przecież token w BZWBK tak działa(ł?). Na podstawie danych przelewu
    > twrzyło się "pytanie" na które musiał odpowiedzieć token.

    Ale użytkownik nie miał możliwości zweryfikowania, czy "pytanie" które widzi
    faktycznie dotyczy jego transakcji. Rozwiązanie proponowane przeze mnie daje
    zdecydowanie większą pewność, że podpisujemy taki przelew jaki chcieliśmy...

    Pozdrawiam,

  • 87. Data: 2005-06-09 09:32:57
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 09 Jun 2005 10:50:43 +0200, Marcin Nowakowski napisał(a):

    > Analogicznie można przechwycić hasła jednorazowe...(było to tym już).

    > I zamiast informatyków do dzieła przystąpią elektronicy...:)

    A po co, jak można obić pysk i kazać wypłacić wszystko z bankomatu? :)
    Włamy internetowe istnieją dlatego, że ciężej jest wykryć sprawcę (a bywa,
    że i samo przestępstwo bywa niezauważone)...

    Pozdrawiam,

  • 88. Data: 2005-06-09 09:43:31
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Bartol Partol napisał(a):
    > Jesli nigdy tej dyskietki nie wkladasz do kompa, to jak uzywasz tego
    > klucza?

    Wkładam, ale nie leży tam non stop, pomijając metodę "na dresa", to
    chyba nie takie proste ją przejąć...

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 89. Data: 2005-06-09 09:44:54
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Jacek Osiecki napisał(a):
    > A po co, jak można obić pysk i kazać wypłacić wszystko z bankomatu? :)
    > Włamy internetowe istnieją dlatego, że ciężej jest wykryć sprawcę (a bywa,
    > że i samo przestępstwo bywa niezauważone)...

    Wydaje mi się, że dla zdolnego elektronika podrobienie tokena nie jest
    czymś niemożliwym...

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 90. Data: 2005-06-09 09:45:06
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > Poszukaj w archiwum z hasłami "niemiecka telewizjia" lub podobnie.
    > Wiem że o takiej publicznej demonstracji czytałem jakiś czas temu.

    Telewizji nie wierze. Tu na tej liscie jest kilku magikow, ktorzy
    uwazaja, ze cos takie cos mozna zrobic. Ale jakos zaden z nich nie
    posunal sie dalej niz do walniecia kilku trywialnych tekstow nic nie
    wnaszacych do sprawy.

    Bartol