  • 1. Data: 2003-03-27 20:31:56
    Temat: BIK - najświeższe doniesienia :)
    Od: k...@o...pl

    Dostałem dzisiaj raport z BIK-u, więc - jak obiecałem - niniejszym informuję,
    które banki w praktyce są w BIK-u, a które - nie.
    Otóż są na pewno: ING BSK, BPHPBK, Kredyt Bank, BRE (Multibank), Millenium (ten
    to ma taki burdel, że muszę poprawiać dane - ale to szczegół: kredyt
    mieszkaniowy podali w kwocie... 2x większej niż prawdziwa, oraz wspomnieli o
    limicie w rachunku, którego już dawno... nie ma! Wrrr...!!!!), GE Capital Bank
    (a jeszcze niedawno nie było), FCE (dawny Ford) Bank.
    Nie ma na pewno: PeKaO SA, WBK, Lukasa oraz... dalej nie ma mnie na liście z
    CITIBanku! Wiem, wiem... - "jako pierwszy przystąpił do BIK-u" - ale fakt jest
    taki, że dalej nie ma, a powinien być: limit w rachunku i karta kredytowa.
    Jeszcze jedna ciekawostka: z raportu wynika, że GE przesyła do BIK-u dane o
    kredytach, ale o kredytobiorców... nie pyta! Też dziwne, choć to tłumaczy
    (prywatnie) kilka rzeczy.
    I ciekawostka dot. Millenium - karty kredytowej (nie wiedzieć czemu) -
    Millenium nie zgłosiło - potwierdza to istny (za przeproszeniem) burdel, jaki
    mają w tym banku. Ech... mając u nich konto czy kredyty, główne czynności z tym
    związane to... pisanie reklamacji! Ale kredyt mieszkaniowy mają całkiem niezły -
    to trzeba przyznać, tylko ta obsługa...:(((
    Jak mi się coś przypomni - to napiszę.
    Pozdrawiam!:)

  • 2. Data: 2003-03-27 20:58:04
    Temat: Re: BIK - najświeższe doniesienia :)
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dostałem dzisiaj raport z BIK-u, więc - jak obiecałem - niniejszym
    informuję,
    > które banki w praktyce są w BIK-u, a które - nie.

    wow - jako klient go dostales?

    czy mailem mozna dokonac zapytania o informacje, ktorymi bik dysponuje? (po
    przeslaniu formularza z danymi). byloby szynciej, niz listem, ale listem i
    tak jest calkiem sprawnie. ja wysylalam na adres:

    biuro informacji kredytowej sa
    ul. jana sengera "cichego" 1
    02-790 w-wa

    wyslalam swoje zapytanie 05-08, a dostalam odpowiedz 19-08.

    mam jeszcze pytanie, czy u nich jest baza posiadanych i wnioskowanych przeze
    mnie kredytow, pozyczek, limitow kredytowych i do kart platnicznych? czy cos
    jeszcze?

> [...]
    > mieszkaniowy podali w kwocie... 2x większej niż prawdziwa, oraz wspomnieli
    > limicie w rachunku, którego już dawno... nie ma! Wrrr

    zglosisz to jako reklamacje?

    > Jeszcze jedna ciekawostka: z raportu wynika, że GE przesyła do BIK-u dane
    > kredytach, ale o kredytobiorców... nie pyta! Też dziwne, choć to tłumaczy
    > (prywatnie) kilka rzeczy.

    co to znaczy? przeciez jak pyta o kredyt, to podaje chyba nasze wszystkie
    dane?

  • 3. Data: 2003-03-27 22:08:48
    Od: k...@o...pl

    > Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > informuję,
    >
    > wow - jako klient go dostales?

    Tak - jako Klient:)

    > czy mailem mozna dokonac zapytania o informacje, ktorymi bik dysponuje? (po
    > przeslaniu formularza z danymi). byloby szynciej, niz listem, ale listem i
    > tak jest calkiem sprawnie. ja wysylalam na adres:

    Nie - tylko osobiście albo listem poleconym.

    > biuro informacji kredytowej sa
    > ul. jana sengera "cichego" 1
    > 02-790 w-wa
    >
    > wyslalam swoje zapytanie 05-08, a dostalam odpowiedz 19-08.

    Co pół roku można pytać - częściej nie.

    > mam jeszcze pytanie, czy u nich jest baza posiadanych i wnioskowanych przeze
    > mnie kredytow, pozyczek, limitow kredytowych i do kart platnicznych? czy cos
    > jeszcze?

    Tak - zapytania innych banków w związku z wnioskami kredytowymi też są i są o
    nich informowane inne banki - że wnioskowałaś.

    > zglosisz to jako reklamacje?

    Tak - już to zrobiłem, jutro dalej będę z "drugiego frontu" działał dalej.
    Wkurzyli mnie!

    > co to znaczy? przeciez jak pyta o kredyt, to podaje chyba nasze wszystkie
    > dane?

    Z tym GE, to sam nie wiem o co chodzi: wygląda na to, że chyba jak mi
    przydzielali kredyt, to jeszcze nie byli w BIK-u - choć z drugiej strony
    wygląda też na to, że nie zawsze pytają. Dziwne - nie wiem...

  • 4. Data: 2003-03-27 22:37:28
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    k...@o...pl wrote:
    > Nie ma na pewno: PeKaO SA, WBK, Lukasa oraz... dalej nie ma mnie na liście z
    > CITIBanku! Wiem, wiem... - "jako pierwszy przystąpił do BIK-u" - ale fakt jest

    Wydaje Ci się.

    --
    ___________ (R)

  • 5. Data: 2003-03-28 00:11:09
    Od: k...@o...pl

    > Wydaje Ci się.
    >

    > --
    >     ___________ (R)
    >    /_  _______      Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    >  ___/ /_  ___       ul. Ludwiki 1 m. 74, 01-226 Warszawa
    > _______/ /_     IRC: _555, http://mike.oldfield.org.pl/
    > ___________/     mail: _...@i...pl UIN: 4098313 GG: 3524356

    Znaczy - nie rozumiem, CO mi się wydaje, skoro przed sobą mam wspomniany raport
    i piszę CO w nim jest: to CO mi się niby wydaje? Kłamię czy co? I po co?

  • 6. Data: 2003-03-28 09:03:21
    Od: "Konrad Krupinski" <k...@z...pl>

    liście

    Pekao SA - jezeli masz "stary" kredyt lub limit odnawialny w rachunku to nie
    znajdziesz go w raporcie.
    Na temat mojego limitu z 1999 roku do Eurokonta i Partnera nie ma sladu.
    BZWBK - nie ma sladu o KK (maj 2000), ale gdy staralem sie rok temu o
    podwyzszenie limitu - zapytanie sie pojawilo.

    Z mojego doswiadczenia wnioskuje, ze Banki raczej na biezaco uzupelniaja
    info ale nie siegaja za bardzo wstecz, bo trza by bylo posadzic czlowieka,
    ktory z glowa by to wprowadzil do BIK-u.
    A co do wprowadzania danych to nieumiejetnie pszeszkolona osoba, moze tam
    narobic niezlego bajzlu, czego sam doswiadczyles na wlasnej skorze.

    Pozdrawiam,
    KK

  • 7. Data: 2003-03-28 12:20:32
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    k...@o...pl wrote:

    > Znaczy - nie rozumiem, CO mi się wydaje, skoro przed sobą mam wspomniany raport
    > i piszę CO w nim jest: to CO mi się niby wydaje? Kłamię czy co? I po co?

    Wydaje Ci się, że nie współpracują.

    --
    ___________ (R)

  • 8. Data: 2003-03-28 16:10:39
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    Użytkownik "Konrad Krupinski" <k...@z...pl> napisał w wiadomości

    > Z mojego doswiadczenia wnioskuje, ze Banki raczej na biezaco uzupelniaja
    > info ale nie siegaja za bardzo wstecz, bo trza by bylo posadzic czlowieka,
    > ktory z glowa by to wprowadzil do BIK-u.

    a ile to jest "wstecz"?

  • 9. Data: 2003-03-28 16:21:29
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    a mam jeszcze pytanie - jesli jakis bank nie jest w biku, to jak sprawdza,
    czy klient nie ma innych obciazen?

  • 10. Data: 2003-03-28 17:56:52
    Od: k...@o...pl

    > Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > liście
    >
    > Pekao SA - jezeli masz "stary" kredyt lub limit odnawialny w rachunku to nie
    > znajdziesz go w raporcie.

    Limit odnawialny mam "stary" - choć co roku odnawiany na podstawie wszystkich
    dokumentów. Natomiast mam również "nowy" (sprzed 4 m-cy) kredyt. Jego też nie
    ma w BIKu.