  • 1. Data: 2003-03-27 19:36:44
    Temat: pomozcie wybrac oprocentowanie...
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    bo ja za glupia na to jestem:(((

    kredyt samochodowy na 5 lat. bank oferuje 13 % p.a. opr. stale i 15 % opr.
    zmienne. co byscie wybrali?

    i jaka jest zaleta rat stalych i malejacych (chodzi o to, ze te drugie
    wychodza taniej, ale sa niewygodne, bo co miesiac jest inna kwota?)

  • 2. Data: 2003-03-27 19:47:56
    Temat: Re: pomozcie wybrac oprocentowanie...
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    Użytkownik "rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
    > bo ja za glupia na to jestem:(((
    >
    > kredyt samochodowy na 5 lat. bank oferuje 13 % p.a. opr. stale i 15 % opr.
    > zmienne. co byscie wybrali?

    To zalezy co obstawiasz: zwyzke czy znizke stop procentowych.

    > i jaka jest zaleta rat stalych i malejacych (chodzi o to, ze te drugie
    > wychodza taniej, ale sa niewygodne, bo co miesiac jest inna kwota?)

    Daj w banku stale zlecenie i niech sami sobie pobieraja.

    Karol

  • 3. Data: 2003-03-27 19:51:57
    Od: "rena" <r...@p...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl> napisał w wiadomości

    > To zalezy co obstawiasz: zwyzke czy znizke stop procentowych.

    na wlasnie na to za glupia jestem:)))

    > Daj w banku stale zlecenie i niech sami sobie pobieraja.

    o nie - lubie wykonywac i kontrolowac to sama, a ze mam wszystko za darmo
    (mbank) to moge szalec:)

  • 4. Data: 2003-03-27 20:06:08
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    > Użytkownik "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl> napisał w wiadomości

    > na wlasnie na to za glupia jestem:)))

    > o nie - lubie wykonywac i kontrolowac to sama, a ze mam wszystko za darmo
    > (mbank) to moge szalec:)

    Obawiam sie, ze bank moze nie dac Ci wyboru w tej kwestii, ale jak da, to
    OK.

    Karol

  • 5. Data: 2003-03-27 20:35:39
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Karol"

    > To zalezy co obstawiasz: zwyzke czy znizke stop procentowych.

    zmienne - stale 13% jest bez sensu - najdalej za rok zmienne bedzie od niego
    duzo nizsze, a jak podpiszesz stale to bedziesz ciagle placic 13%
    *** blad ***
    PS przeciez mamy za rok wchodzic do Unii i takie bandyckie zroznicowanie
    pomiedzy % dla srodkow i kredytow bedzie nie do pomyslenia

  • 6. Data: 2003-03-27 21:25:19
    Od: "robin_hood" <r...@i...pl>

> [...]
    >
    > i jaka jest zaleta rat stalych i malejacych (chodzi o to, ze te drugie
    > wychodza taniej, ale sa niewygodne, bo co miesiac jest inna kwota?)

    Jeżeli stała stopa procentowa ma obowiązywać przez 5 lat, to lepiej zdecyduj
    się na stopę zmienną.
    Jak lubisz sama kontrolować płatności, to wybierz raty malejące. Na początku
    co prawda masz większe obciążenie miesięczne ale w perspektywie całego
    okresu kredytowania suma odsetek jest mniejsza.
    Zalętą rat stałych jest ich równa wysokość, przy założeniu że stopa
    procentowa nie ulegnie zmianie.

    pozdrawiam,
    robin_hood

  • 7. Data: 2003-03-28 06:26:56
    Od: "jo44" <j...@o...pl>

    Użytkownik "rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości news:b5vk0u$8b$1@foka.acn.pl...
    > bo ja za glupia na to jestem:(((

    (...)

    > i jaka jest zaleta rat stalych i malejacych (chodzi o to, ze te drugie
    > wychodza taniej, ale sa niewygodne, bo co miesiac jest inna kwota?)

    Bank, przy ocenie zdolności kredytowej, bierze pod uwagę najwyższą
    ratę. Jest ona (przy malejących ratach) wyższa niż rata stała, z czego
    wynika, że przy stałych ratach masz większą zdolność kredytową.
    Ten trick jest stosowany czasami, w sytuacjach podbramkowych,
    i wówczas nie masz wyboru - muszą to być stałe raty. Jeśli nie
    masz takiej podbramkowej sytuacji wybieraj co Ci się podoba.

  • 8. Data: 2003-03-28 10:37:30
    Od: e...@p...onet.pl

> [...]
    > PS przeciez mamy za rok wchodzic do Unii i takie bandyckie zroznicowanie
    > pomiedzy % dla srodkow i kredytow bedzie nie do pomyslenia

    niby tak, tzn. w pierwszym odruchu tez tak bym obstawial - tyle ze sa
    pewne "ale".
    pierwsze, to konstrukcja oprocentowania zmiennego - jesli jest uczciwe, tj.
    postaci wibor + max. marza, to ok. jesli nie to mozna sie nadziac: pisali tu
    kiedys o praktykach jednego z bankow samochodowych, ktory
    oprocentowanie "zmienne" dla starych kredytow utrzymywal de facto jako stale,
    tj. na poziomie z okresu zaciagniecia, oferujac jednoczesnie duzo nizsze stawki
    dla kredytow nowych. i mial takie bandyckie prawo, jesli umowa zostawiala to w
    gestii zarzadu banku.
    druga sprawa, to pytanie czy istotnie oprocentowanie spadnie tak bardzo.
    zakladajac nawet konstrukcje wibor + marza, azeby z 15% spadlo za rok ponizej
    12,5% (tyle da srednia 13% przez 5 lat), trzebaby przyjac spadek wibor z
    obecnych 6% na 3,5%. a to juz wydaje mi sie mocno watpliwe. alternatywnie
    musialaby spasc marza. pytanie tylko - dlaczego? bank naprawde nie ma interesu
    jej obnizac (i niewiele da tu konkurencja), zreszta i nie moze w sposob
    dowolny, ze wzgledu na koszt ryzyka kredytowego (ktory bedzie raczej utrzymywal
    sie na wysokim poziomie).
    wniosek: paradoksalnie, lepiej chyba wybrac oprocentowanie stale...

  • 9. Data: 2003-03-28 12:08:38
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik <e...@p...onet.pl>
> [...]

    utrzymywal
    > sie na wysokim poziomie).
    > wniosek: paradoksalnie, lepiej chyba wybrac oprocentowanie stale...

    ja bym jednak wolal zmienne ale w banku ktory:
    - ma ustalony mechanizm obnizania a nie tak ja VWBank na ktory sie tu
    skarzyli
    - pozwala wczesniej kredyt splacic bez problemu - wtedy mozna w trakcie
    uciec z jednego banku zaciagajac kredyt w drugim.
    Ten drugi warunek jest badzo wazny - czy mozna wczesniej splacic i ile to
    kosztuje!
    *** blad ***

  • 10. Data: 2003-03-28 16:08:10
    Od: "rena" <r...@p...pl>

> [...]
    > uciec z jednego banku zaciagajac kredyt w drugim.
    > Ten drugi warunek jest badzo wazny - czy mozna wczesniej splacic i ile to

    a jest taki bank, co nie pozwala wczesniej splacic? nie slyszalam...a
    konsumenckie mozna splacac bez prowizji - narzucone przez ustawe.