  • 31. Data: 2014-12-27 12:26:23
    Temat: Re: Anonimowe platności
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-12-26 o 21:51, Rafal Jankowski pisze:

    > Ciekawe, że pytanie o cel dokonywania anonimowych płatności zadaje
    > się osobie, która podpisuje się (jak dotąd w tym wątku jako jedyna)
    > imieniem i nazwiskiem w dodatku korzystając z maila i IP, które w
    > jednoznaczny sposób pozwala na identyfikację. Chyba powody anonimowych
    > dokonania chęci dokonania anonimowych płatności każdy może sobie
    > sam wyobrazić lub znaleźć w ogólnodostępnych źródłach chociażby:

    A połowa z tych podpisujących się imieniem i nazwiskiem brzmi tak śmiesznie,
    że trudno uwierzyć w realność tych danych :-)
    Do takiej "anonimowości" jaka może być przeciętnie potrzebna, to
    wystarczy jakiś prepaid i paczkomat. Jak potrzebujesz bardziej, to może
    Ci ktoś coś kupić,
    ale chyba nie o to Ci chodzi, żeby można było zapytać potem kto to zlecał.
    (chyba, że to coś bardzo poważnego i nie będzie już kogo spytać :-)

  • 32. Data: 2014-12-27 13:23:46
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Sat, 27 Dec 2014, Budzik wrote:

    > Użytkownik Rafal Jankowski j...@o...wsisiz.edu.pl ...

    > W jakim sensie najgorsza?

    No w takim, że wszystko poza płatnością możesz bez problemu załatwić bez
    kontaktu osobistego i bez ujawniania danych, a płatność jest tu jednak
    sporą przeszkodą.

  • 33. Data: 2014-12-27 14:35:37
    Od: Krzysztof kw1618 z Warszawy <"adres na mojej www">

    Dnia Fri, 26 Dec 2014 16:52:19 +0100, Rafal Jankowski napisał(a):

    > która byłaby u nas
    > akceptowana i możnaby ją doładować np. przez bitcoin albo SMS. Oczywiście
    > nie interesują mnie jakieś dziwne konta/karty, które muszę wcześniej
    > zasilić imienną kartą albo przelewem ze swojego konta.

    nawet ładowanie przez SMS nie jest anonimowe, bo środki na karcie prepaid
    też nie jest łatwo zanonimizować

    --
    Krzysztof kw1618 [Warszawa - Ursynów]
    http://grupy.3mam.net/

  • 34. Data: 2014-12-27 14:36:23
    Od: Krzysztof kw1618 z Warszawy <"adres na mojej www">

    Dnia 26 Dec 2014 16:57:35 GMT, Budzik napisał(a):

    > A co chcesz kupic? Dopalacze czy broń?

    stawiam na grę u wirtualnego bukmahera bez pozwolenia na teren UE

  • 35. Data: 2014-12-27 15:59:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krzysztof kw1618 z Warszawy "adres na mojej www" ...

    > stawiam na grę u wirtualnego bukmahera bez pozwolenia na teren UE

    Hazard to zło! A tak powaznie - to rzeczywiscie byłby jakis powód.
    Ale jak wtedy wypłacic kase?

  • 36. Data: 2014-12-27 15:59:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > No w takim, że wszystko poza płatnością możesz bez problemu załatwić bez
    > kontaktu osobistego i bez ujawniania danych, a płatność jest tu jednak

    Przeszkodą w czym?

    Podałes dwa argumenty:
    - bo tak - nie jestesmy dziecmi
    - bo chcesz sobie kupic masc na hemoroidy - ale nie jestesmy dziecmi...

  • 37. Data: 2014-12-27 16:27:02
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Sat, 27 Dec 2014, Krzysztof kw1618 z Warszawy wrote:

    > nawet ładowanie przez SMS nie jest anonimowe, bo środki na karcie prepaid
    > też nie jest łatwo zanonimizować

    Tutaj to raczej większym problemem jest duża marża operatora na tych
    SMSach, bo akurat anonimowość jest na poziomie względnie przyzwoitym.
    Doładowanie kupujesz za gotówkę w kiosku ruchu i doładowujesz w komórce z
    nazwijmy to anonimowego źródła gdzieś w centrum miasta, gdzie obok jest
    1000 innych użytkowników, więc geolokalizacja karty SIM będzie dość
    zgrubna. Oczywiście daje to już dość dobry punkt zaczepienia odpowiednim
    służbom pod warunkiem, ale sprawa nie jest oczywista.

  • 38. Data: 2014-12-27 16:34:43
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

> [...]

    > Podałes dwa argumenty:
    > - bo tak - nie jestesmy dziecmi
    > - bo chcesz sobie kupic masc na hemoroidy - ale nie jestesmy dziecmi...

    No dobra, tylko że moja motywacja nie ma żadnego związku z tematem tej
    dyskucji. Jak Cię to tak nurtuje to załóż sobie osobny wątek pod tytułem
    po co różni degenaraci i zboczeńcy szukają anonimowych płatności w
    internecie, ale to już będzie pewnie jakaś grupa o socjologii.

  • 39. Data: 2014-12-27 17:18:14
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-12-27, Imka <s...@g...pl> wrote:

    [...]

    > Oj, chyba nie wszystkie prepaidy mają takie wymagania.
    > Np. model w motylki BZ WBK nie ma.
    > http://www.bzwbk.pl/karty-platnicze/karty-przedplaco
    ne-pre-paid/karty-z-doladowaniem/karta-prepaid-z-dol
    adowaniem.html#tab_rodzaje_kart

    I odbierzesz ją bez pokazania dowodu? :)
    + ma śmieszny limit *roczny*, więc do niczego poważnego się nie nadaje.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 40. Data: 2014-12-27 17:52:18
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Sat, 27 Dec 2014 17:18:14 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

    > On 2014-12-27, Imka <s...@g...pl> wrote:
    >
    > [...]
    ne-pre-paid/karty-z-doladowaniem/karta-prepaid-z-dol
    adowaniem.html#tab_rodzaje_kart

    > I odbierzesz ją bez pokazania dowodu? :)

    Ależ odnosiłam się nie do zasad odboru przesyłki, tylko do stwierdzenia
    że prepaid wymaga rejestracji i przypisania do jakiejś osoby - ten
    akurat nie wymaga.

    > + ma śmieszny limit *roczny*,

    Dla niektórych nie jest to wada dyskryminująca tę kartę.

    > więc do niczego poważnego się nie nadaje.

    Świetnie się za to nadaje się do codziennego płacenia w sklepikach bez
    konieczności prezentacji wszystkim wokół imienia i nazwiska - nareszcie
    sprzedawcy w żadnym sklepie nie będą się do mnie zwracali po imieniu.

    --
    Imka