    From: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Anonimowe platności
    Date: Sat, 27 Dec 2014 16:27:02 +0100

    On Sat, 27 Dec 2014, Krzysztof kw1618 z Warszawy wrote:

    > nawet ładowanie przez SMS nie jest anonimowe, bo środki na karcie prepaid
    > też nie jest łatwo zanonimizować

    Tutaj to raczej większym problemem jest duża marża operatora na tych
    SMSach, bo akurat anonimowość jest na poziomie względnie przyzwoitym.
    Doładowanie kupujesz za gotówkę w kiosku ruchu i doładowujesz w komórce z
    nazwijmy to anonimowego źródła gdzieś w centrum miasta, gdzie obok jest
    1000 innych użytkowników, więc geolokalizacja karty SIM będzie dość
    zgrubna. Oczywiście daje to już dość dobry punkt zaczepienia odpowiednim
    służbom pod warunkiem, ale sprawa nie jest oczywista.