  • 1. Data: 2014-12-27 21:22:15
    Temat: Weryfikacja adresu przy płatności on-line kartą.
    Od: " 666" <...@...6>

    Na którym poziomie odbywa się ewentualna weryfikacja adresu posiadacza karty z
    adresem wysyłki:
    * w systemie banku wydającego kartę?
    * w systemie Visa/MC?
    * w systemie 3d Secure?
    * w systemie transakcyjnym sprzedawcy (sklepu)?
    Próbuję kupić jakiś drobiazg w sklepie kanadyjskim (wysyłają tylko do Kanady, ale to
    średnie piwo, tyle że nie da się wpisać
    niekanadyjskiego adresu w "billing address", no chyba żeby oszukiwać rozwijane menu),
    no tragedia, parę kart odrzuciło (1.
    niezgodność adresu, 2. nie_wiadomo_dlaczego 3. komunikaty 3dS system chwilowo
    niedostępny), przez inną przeglądarkę jedną wreszcie
    łyknęło (uff, jest autoryzacja i blokada, uff), ale z kolei na stronie "podsumowanie
    transakcji" (sklepu) wyskoczył komunikat o
    niezgodności adresu, wrrrrr, dezinfolinia banku oczywiście nie wie, a "przypuszcza"
    (chyba bezrobotnych filozofów na dezinfolinii
    zatrudniają), że bank jako bank adresów nie weryfikuje, co chyba zresztą jest prawdą
    bo latami przechodziło, podejrzewam sklep (też
    mają wolne do poniedziałku, więc automat te czerwone komunikaty wysyła), ale skąd
    sklep to bierze (adres posiadacza karty)?
    A może tylko kraj wysyłki weryfikują?

  • 2. Data: 2014-12-27 22:07:34
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-12-27, 666 <...@...6> wrote:
> [...]
    > * w systemie Visa/MC?
    > * w systemie 3d Secure?
    > * w systemie transakcyjnym sprzedawcy (sklepu)?

    Są różne bazy.
    Np. sprawdzając BIN karty (pierwsze 6 cyfr):
    http://www.binlist.net/json/431940
    http://www.binlist.net/json/557509

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2014-12-27 22:24:23
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

> [...]
    >* w systemie Visa/MC?
    >* w systemie 3d Secure?
    >* w systemie transakcyjnym sprzedawcy (sklepu)?

    O to chodzi?
    http://en.wikipedia.org/wiki/Address_Verification_Sy
    stem

    Arek

  • 4. Data: 2014-12-28 02:25:04
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2014-12-27 21:22, 666 pisze:
> [...]
    > * w systemie Visa/MC?
    > * w systemie 3d Secure?
    > * w systemie transakcyjnym sprzedawcy (sklepu)?

    Mojemu znajomemu w PayPal nie przeszła karta (gdzie w PayPal miał podany
    stary adres zameldowania) z banku, gdzie do rachunku karty był
    przypisany nowy adres. Co śmieszniejsze, nie dało się później ponownie
    przypisać tej karty do PP. Musiał spróbować innej, z innego banku.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/