  • 1. Data: 2004-03-25 13:59:12
    Temat: ALGORYTM - raty annuitetowe
    Od: "Jaro" <j...@h...pl>

    Witam,

    Przejrzalem archiwum grupy i znalazlem jedynie cos takiego:
    > i -stopa oprocentowania
    > n -ilość okresów
    > k -kwota kredytu
    >
    > 1. Policz (1+i)^n
    > (1,3848)
    > 2. Liczymy licznik ułamka tj. od obliczenia w p. 1 odejmij 1.
    > (0,3848)
    > 3. Liczymy mianownik ułamka, tj. wartość z p. 1 przemnóż przez i.
    > (0,0381)
    > 4. Policz ułamek: podziel p. 2 przez p. 3.
    > (10.1042)
    > 5. Teraz kwotę kredytu podziel przez wartość z p. 4
    > (109,95)

    OK mamy kwotę raty równej - jaki natomiast jest algorytm do obliczenia
    części kapitałowej i odsetkowej dla dowolnego z okresów zawierających się w
    przedziale od 1 do n ??

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2004-03-25 20:01:31
    Temat: Re: ALGORYTM - raty annuitetowe
    Od: "Hubert Grzegorzewski" <s...@k...wiadomo.gdzie.invalid>

    In news:c3uonv$m86$1@nemesis.news.tpi.pl,
    Jaro <j...@h...pl> typed:

    > OK mamy kwotę raty równej - jaki natomiast jest algorytm do obliczenia
    > części kapitałowej i odsetkowej dla dowolnego z okresów zawierających
    > się w przedziale od 1 do n ??

    Liczysz odsetki od kapitalu niesplaconego za dany okres. Kwota kapitalu to
    obliczona wysokosc raty minus odsetki.

    Pzdr
    Hubert

    --
    hubertg * poczta , onet , pl

  • 3. Data: 2004-03-25 20:58:11
    Od: "Jaro" <i...@t...pl>

    Widze ze nie "czujesz problemu". To w takim razie podaj mi wzor (przy zal.
    ze n=12) na wysokosc raty i odsetki w wypadku rat rownych dla raty nr 4

    Pozdrawiam
    Jaro

  • 4. Data: 2004-03-25 21:37:07
    Od: "Hubert Grzegorzewski" <s...@k...wiadomo.gdzie.invalid>

    In news:c3vh71$iam$1@atlantis.news.tpi.pl,
    Jaro <i...@t...pl> typed:
    > Widze ze nie "czujesz problemu". To w takim razie podaj mi wzor (przy
    > zal. ze n=12) na wysokosc raty i odsetki w wypadku rat rownych dla
    > raty nr 4

    Ja Ciebie nie przezywałem ;)
    "Czuję problem" jak najbardziej. Poddaję Ci pod rozwagę, że Twój przykład
    jest trochę "abstrakcyjny" - zakłada dokładnie równe co do długości okresy
    pomiędzy spłatami (włącznie z pierwszym) - co w rzeczywistości rzadko się
    zdarza. Realnie długość tych okresów przeważnie się różni (bierze się to np.
    z różnej długości miesięcy), a przekłada się to na stosunek odsetki/kapitał
    w kolejnej spłacie.

    Pzdr
    Hubert

    --
    hubertg * poczta , onet , pl

  • 5. Data: 2004-03-26 16:11:13
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    polecam kalkulator finansowy
    np. http://www.vulcansoft.com/calc97.html

    JerzyR

  • 6. Data: 2004-03-27 05:35:12
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Jaro napisal/a:

    > OK mamy kwotę raty równej - jaki natomiast jest algorytm do obliczenia
    > części kapitałowej i odsetkowej dla dowolnego z okresów zawierających
    > się w przedziale od 1 do n ??

    witam,
    część kapitałowa każdej raty jest większa od poprzedniej o i (stopa
    oprocentowania w okresie pomiędzy ratami) ale nie wiem jaki jest wzór na
    sumę takiego ciągu - bo można by to wykorzystać do stworzenia uniwersalnego
    wzoru. Może Tensor będzie wiedział, on ma lepsze przygotowanie teoretyczne
    :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 7. Data: 2004-03-27 20:25:48
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Jaro napisal/a:
    > Widze ze nie "czujesz problemu". To w takim razie podaj mi wzor (przy
    > zal. ze n=12) na wysokosc raty i odsetki w wypadku rat rownych dla
    > raty nr 4

    a więc tak:

    Rn - wysokość raty n
    K - kapitał (znany)

    K = suma (dla n= 1 do 12) [R1+i]^(n-1)

    z tego możesz obliczyć potem R1
    a R4 = R1*(1+i)^3

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 8. Data: 2004-03-27 20:31:17
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    zbiggy napisal/a:

    > a więc tak:
    >
    > Rn - wysokość raty n
    > K - kapitał (znany)
    >
    > K = suma (dla n= 1 do 12) [R1+i]^(n-1)
    ^^^^^^^^^^^^
    sorki tu chochlik złośliwy coś namieszał

    powinno być R1*(1+i)^(n-1)

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 9. Data: 2004-03-28 16:55:22
    Od: "David100" <d...@p...onet.pl>

    Proponuję rozwiązanie problemu przy pomocy arkusza np Excel .
    Nie będzie to jednak wzór .
    Dane n - ilość rat , i -% , p- płatność miesięczna .
    Przy odpowiednim ułożeniu formuł program wyliczy nam na dany dzień miesiąca
    ratę kapitałową i odsetki
    oraz poda płatność razem .
    Możemy wykorzystać funkcję szukaj wyniku , która określi nam taką wysokość
    płatności miesięcznej
    aby suma rat kapitałowych była równa wartości pobranego kredytu , a w
    odpowiednich komórkach
    otrzymamy osobno kapitał i odsetki.

    powodzenia David
    ps. Mam coś takiego napisanego i dziala OK sprawdzałem z tym co płacę w
    banku

  • 10. Data: 2004-03-28 17:19:18
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    David100 napisal/a:

    > powodzenia David
    > ps. Mam coś takiego napisanego i dziala OK sprawdzałem z tym co płacę
    > w banku

    he
    żeby się zgadzało z tym co płacisz w banku powinna wystarczyć funkcja PMT :)

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy