  • 11. Data: 2004-03-30 12:56:59
    Temat: Re: ALGORYTM - raty annuitetowe
    Od: "Jaro" <j...@h...pl>

    Użytkownik "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:c44obf$150b$1@mamut.aster.pl...

    > ^^^^^^^^^^^^
    > sorki tu chochlik złośliwy coś namieszał
    >
    > powinno być R1*(1+i)^(n-1)

    skoro wg Twoich oznaczen Rn to wielkość RATY (gdzie n=1,2 ....
    ,n-1,nr_ostatniej_raty)
    a cala dyskusja dotyczy rat rownych wiec
    R1=R2=R3=...=Rn

    wiec
    K=suma Rn*(1+i)^n-1
    z powyzszego wynika ze Rn to NIE jest wielkość raty !!
    Jezeli znalibysmy faktyczą STALA wartosc raty oznaczmy ja jako WR (wielkosc
    raty) mo mozna zapisac cos takiego:

    dla kazdego okresu n w jakim do banku wplywaja pieniadze mozna wyprowadzic
    BiezacaWartosc (PV-Present Value) kazdej wplaty

    PVn=WR/(1+i)^n
    czyli dla n=1,2 ...... ,n-1, ost_rata
    Dla kazdego n suma wszystkich PVn=K
    K=suma(WR/(1+i)^n)

    Zobacz kilka linijek wyzej jaki tobie wyszedl wzor na K

    Wiec dalej w naszej dyskusji nokt nie podal wzoru na obliczenie n-tej
    wartosc czesci_kapitalowej i n-tej czesci_odsetkowej.

    Pozdrawiam
    Jaro

  • 12. Data: 2004-03-30 17:24:32
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Jaro napisal/a:

    > skoro wg Twoich oznaczen Rn to wielkość RATY (gdzie n=1,2 ....
    > ,n-1,nr_ostatniej_raty)
    > a cala dyskusja dotyczy rat rownych wiec
    > R1=R2=R3=...=Rn

    sorki nie wyraziłem się jasno (miałem sobotnią pomroczność :))):
    Rn to wzór na część KAPITAŁOWĄ raty, a wielkość całej (dowolnej) raty umiesz
    obliczyć z poprzednio stosowanych przez Ciebie wzorów, część odsetkowa może
    zatem zostać wyliczona z różnicy tych wielkości.

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 13. Data: 2005-07-26 09:44:18
    Od: p...@p...onet.pl

    > Witam,
    >
    > Przejrzalem archiwum grupy i znalazlem jedynie cos takiego:

    > OK mamy kwotę raty równej - jaki natomiast jest algorytm do obliczenia
    > części kapitałowej i odsetkowej dla dowolnego z okresów zawierających się w
    > przedziale od 1 do n ??
    >
    > Pozdrawiam
    > Jarek

    wartosc raty annuitetowej liczy sie w ten sposob

    Wzór wykorzystywany przy wyliczaniu kwoty raty kapitałowo-odsetkowej (podstawowy):

    rata=kredyt*q^n*(q-1)/(q^n-1)

    oraz q=1+r

    gdzie:
    Rata &#8211; to kwota raty kapitałowo-odsetkowej
    Kredyt &#8211; to kwota kredytu
    r &#8211; to oprocentowanie miesięczne kredytu (stopa oprocentowania / 12)
    n &#8211; to liczba rat na jaki została zawarta umowa (nie mylić z okresem
    kredytowania)

    pozdro