  • 1. Data: 2004-03-25 14:00:30
    Temat: Portal edukacyjny NBP ...
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Nardowy Bank Polski uruchomił portal edukacyjny dla wszystkich
    pragnących zgłębić tajniki ekonomii i finansów. Jest na nim dużo porad i
    ciekawostek. Więcej informacji na stronie: www.nbpportal.pl

    K.

  • 2. Data: 2004-03-25 15:31:18
    Temat: Re: Portal edukacyjny NBP ...
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik <k...@p...space.mailbox>
    napisał w wiadomości news:c3uomb$hit$1@atlantis.news.tpi.pl:
    > Nardowy Bank Polski uruchomił portal edukacyjny dla wszystkich
    > pragnących zgłębić tajniki ekonomii i finansów. Jest na nim dużo
    > porad i ciekawostek. Więcej informacji na stronie: www.nbpportal.pl

    a wszystko za pieniądze podatników .... ciekawe jaki jest konstytucyjny cel
    NBP ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2004-03-25 15:45:37
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    plusz napisał:
    > a wszystko za pieniądze podatników .... ciekawe jaki jest konstytucyjny
    > cel NBP ?

    a ch..(...) ich wie ;)

    K.

  • 4. Data: 2004-03-25 17:53:09
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> wrote in message
    > a wszystko za pieniądze podatników .... ciekawe jaki jest konstytucyjny
    cel
    > NBP ?

    Poczytaj ich misje:
    http://www.nbp.pl/onbp/index.html
    szczegolnie fragment:

    "Istotnym elementem działalności NBP są przedsięwzięcia o charakterze
    edukacyjnym. Ich celem jest propagowanie w społeczeństwie wiedzy o
    gospodarce i rynkach finansowych. Poprzez organizowanie i inicjowanie badań
    naukowych NBP przyczynia się do wzrostu świadomości ekonomicznej
    społeczeństwa oraz poprawy poziomu informacji ekonomicznej dla organów
    państwa i sektora finansowego."

    Chyba wszystkie banki centralne tak robia. Na przyklad w USA, UK,
    Singapurze, Estonii, Niemczech, Australii, Kanadzie.
    Tyle zapamietalem z prezentacji :)

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 5. Data: 2004-03-25 19:24:48
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Krystek <k...@p...space.mailbox> wrote:
    > Nardowy Bank Polski uruchomił portal edukacyjny dla wszystkich
    > pragnących zgłębić tajniki ekonomii i finansów. Jest na nim dużo
    > porad i ciekawostek. Więcej informacji na stronie: www.nbpportal.pl

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,19882
    60.html

    "Koszty uruchomienia portalu (jest głównie dziełem krakowskiego ComArchu)
    wyniosły ponad 3 mln zł. "
    ;)

  • 6. Data: 2004-03-26 00:31:25
    Od: "Szymon Nitka" <s...@u...pl>

    Krystek napisał:

    > Nardowy Bank Polski uruchomił portal edukacyjny dla wszystkich
    > pragnących zgłębić tajniki ekonomii i finansów. Jest na nim dużo porad i
    > ciekawostek. Więcej informacji na stronie: www.nbpportal.pl

    Ale jakie brzydkie to, mdłe, nieczytelne :/

    Szy.

  • 7. Data: 2004-03-26 07:17:30
    Od: "Andrzej Boloczko" <a...@i...pl>

    "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> wrote in message

    > a wszystko za pieniądze podatników .... ciekawe jaki jest konstytucyjny
    cel
    > NBP ?

    A ja naiwny przez moment ucieszylem sie, ze przybliza troche
    ekonomiki czy finansow takiemu zielonemu czlowiekowi jak ja,
    a tam jakis shit dla nauczycieli, a z finansami to ma tyle wspolnego,
    co jakikolwiek inny portal w stylu onetu :(
    Pozdrawiam
    Andrzej B

  • 8. Data: 2004-03-26 08:35:12
    Od: "Piotr Sieniawski" <f...@f...com>

    plusz wrote:

    > a wszystko za pieniądze podatników ....
    Jaka czesc twoich podatkow idzie na NBP ?

  • 9. Data: 2004-03-26 08:47:08
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

    Użytkownik "Piotr Sieniawski" <f...@f...com> napisał w wiadomości

    > Jaka czesc twoich podatkow idzie na NBP ?

    Z tego co wiem, NBP jest instytucja generujaca zysk netto, wiec zadne
    podatki tam do nich nie trafiaja. To raczej NBP wplaca zysk do budzetu.
    Ale fakt jest faktem, ze jakos tak z rezerwa podchodze do "komercji"w
    wykonaniu NBP. Moze jestm zbytnim konserwatysta. Moze faktycznie swiat sie
    zmienia i nawet NBP powienien zajmowac sie dzialalnoscia komercyjna? W sumie
    kiedys Bank Centralny Malzesji spekulowal na rynku walutowym osiagajac
    calkiem spore zyski z tego tytulu. Wielu czulo sie zniesmaczonych. BIS oraz
    MFW wywieraly nawet naciski, by BCM zaprzestal tych praktyk. W kazdym razie
    problem jest dyskusyjny :)

    Malin

    Jacek Maliszewski - Analityk FOREX
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    j...@e...com ; tel.: 601-247-423

  • 10. Data: 2004-03-26 09:03:21
    Od: "Piotr Sieniawski" <f...@f...com>

    Jacek Maliszewski wrote:

    > Z tego co wiem, NBP jest instytucja generujaca zysk netto, wiec zadne
    > podatki tam do nich nie trafiaja. To raczej NBP wplaca zysk do
    > budzetu.
    No wlasnie tak cos mi sie wydawalo.

> [...]
    > czulo sie zniesmaczonych. BIS oraz MFW wywieraly nawet naciski, by
    > BCM zaprzestal tych praktyk. W kazdym razie problem jest dyskusyjny :)

    Ale "portal edukacyjny" to ani budka z piwem ani spekulacje na walutach.
    A nuz ktos poczyta i zrozumie. Na ten przyklad ja.