  • 11. Data: 2010-11-07 15:20:58
    Temat: Re: A gdyby tak nie posiadać kart?
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 7 Lis, 14:49, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > a z jakiego banku masz kk? mnie za (pomyłkową) wypłatę kk z Multi bank
    > obciążył odsetkami w kwocie 10 gr pomimo iż w tym samym dniu (co
    > wypłata) wyzerowałem saldo na karcie

    Wlasnie z Multi korzystam, jeszcze nie mialem odsetek... dziwna
    sprawa... moze to kwestia kwoty i dlatego przeoczylem cos. W takim
    razie przyjze sie temu jeszcze raz.

    > nie korzystam z żadnej karty, która byłaby w jakiś sposób płatna co
    > więcej za korzystania z kk to bank mnie płaci a debetówką mogę wypłacać
    > wszędzie bez opłat
    >
    > mimo wszystko z bankomatów korzystam rzadko, u mnie podstawa to kk! ;-)

    Ja tez korzystac przede wszystkimz KK, ale raz w miesiacu zdarzy sie
    koniecznosc wyplaty, np. gdy musze kupic znaczki na listy, zaplacic za
    parkowanie itp...

    MK

  • 12. Data: 2010-11-07 15:46:34
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Jan Werbinski pisze:
    > Nastąpiło nieporozumienie.
    > Postuluję rezygnację z karty bankomatowej/debetowej, rezygnację z
    > wypłacania gotówki w bankomacie i pozostawienie jedynie kredytowej.

    Te dwie rzeczy nie mają związku - nic nie stoi na przeszkodzie, aby nie
    mieć karty debetowej i mimo to nadal korzystać z bankomatów - tj.
    wypłacać kredytówką. Albo równie dobrze można nie mieć karty kredytowej
    i po prostu płacić w sklepach debetówką.

    Zastanów się więc co tak naprawdę postulujesz. :-)

    Tym niemniej Twój postulat jest zgodny z dążeniami banków i organizacji
    płatniczych od wielu lat... :-)

    --
    MiCHA

  • 13. Data: 2010-11-07 16:24:49
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:ib6ho4$e41$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > kredytówką. Albo równie dobrze można nie mieć karty kredytowej i po prostu

    Wszystkie karty kredytowe, jakie znam słono karzą za takie herezje jak
    wypłata z bankomatu. Moim zdaniem rozsądne używanie karty kredytowej polega
    WYŁĄCZNIE na płaceniu nią w sklepach, nie wykonywaniu płatnych prowizjami i
    odsetkami operacji ani wypłat z bankomatu i spłacenie CAŁOŚCI zadłużenia w
    terminie grace period.

    > Zastanów się więc co tak naprawdę postulujesz. :-)
    >
    > Tym niemniej Twój postulat jest zgodny z dążeniami banków i organizacji
    > płatniczych od wielu lat... :-)

    Tylko że ja jestem tym klientem, którego banki nie lubią tak bardzo, bo
    spłacam KK w terminie.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 14. Data: 2010-11-07 16:46:20
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent Jan Werbinski nadaje:
    > Wszystkie karty kredytowe, jakie znam słono karzą za takie herezje jak
    > wypłata z bankomatu.

    Jeśli masz KK oprocentowaną na 10% to "słona kara" za wypłatę 2000zł
    z bankomatu to 55 gr/dziennie. Jeśli 20% to złotówka z drobnymi. Czasem
    lepiej zapłacić złotówkę niż biegać z debetówką w poszukiwaniu "swojego"
    bankomatu.

  • 15. Data: 2010-11-07 16:50:43
    Od: Grzexs <g...@g...pXl>

    > Wszystkie banki wprowadzają lub podwyższają opłaty za karty płatnicze.

    Ejże, jeszcze trochę banków z bezpłatnymi lub względnie bezpłatnymi
    debetówkami zostało.

    > A gdyby tak nie mieć żadnych kart oprócz kredytowej? Wypłacić gotówkę
    > raz w miesiącu w kasie, a gdzie się da płacić kredytową, w której łatwo
    > jest wyrobić limit darmowości i ma się wygodę darmowego kredytu?

    Są kredytówki i bez limitu darmowości.

    > Mnie bankomaty już się przejadły i unikam korzystania z nich. Są
    > niekiedy nawet dwa miesiące, kiedy z nich wogóle nie korzystam.

    W ostateczności można w ogóle z banków nie korzystać.

    Ergo - co kto lubi, na co kogo stać. Jeśli tak ci wygodnie - proszę
    bardzo. I chyba właśnie o to w tym wszystkim chodzi, żeby mieć wybór i
    móc postępować w sposób dla siebie najwygodniejszy.

    --
    Grzexs

  • 16. Data: 2010-11-07 17:04:05
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "JanKo" <b...@m...tu> napisał w wiadomości
    > Agent Jan Werbinski nadaje:
    >
    > Jeśli masz KK oprocentowaną na 10% to "słona kara" za wypłatę 2000zł
    > z bankomatu to 55 gr/dziennie. Jeśli 20% to złotówka z drobnymi. Czasem

    +10 zł za sam fakt wypłaty.
    Wolę mieć gotówkę, lub przelać.

  • 17. Data: 2010-11-07 18:39:06
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > prowizjami i odsetkami operacji ani wypłat z bankomatu i spłacenie
    > CAŁOŚCI zadłużenia w terminie grace period.

    Większość, ale nie wszystkie! Są kk którymi możesz wypłacić z bankomatu
    bez opłat tylko bank odsetki nalicza (czasem są niższe niż przy kredycie
    w KO więc się opłaca).

    > Tylko że ja jestem tym klientem, którego banki nie lubią tak bardzo, bo
    > spłacam KK w terminie.

    Ale jakoś bank Ci z tego powodu kk nie zabiera więc aż taki zły nie
    możesz być ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 18. Data: 2010-11-07 19:21:34
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Jan Werbinski pisze:

    > Wszystkie karty kredytowe, jakie znam słono karzą za takie herezje jak
    > wypłata z bankomatu.

    Owszem, zwykle tak, ale nie ma związku z przedstawionym postulatem.
    Postulowałeś rezygnację z debetówki w celu niedokonywania wypłat w
    bankomatach i płacenia wyłącznie kredytówką. A ja wskazałem brak związku
    pomiędzy tymi rzeczami:
    Można jak najbardziej zrezygnować z wypłat z bankomatu, nie rezygnując
    przy tym wcale z karty debetowej (i używać jej do płatności).
    Analogicznie można zrezygnować z karty debetowej, nie rezygnując
    jednocześnie z wypłat z bankomatu (i wypłacać z KK).
    Ergo: Twój postulat jest wewnętrznie niespójny. :-)

    > Tylko że ja jestem tym klientem, którego banki nie lubią tak bardzo, bo
    > spłacam KK w terminie.

    Bez obaw. Bank i tak ma niemal 2% od Twoich obrotów. Jak karty używasz,
    to bank nie ma powodu, by Cię nie lubić... :-)

    --
    MiCHA

  • 19. Data: 2010-11-07 20:34:45
    Temat: Odp: A gdyby tak nie posiadać kart?
    Od: "f" <f...@c...gh>

    > Wszystkie banki wprowadzają lub podwyższają opłaty za karty płatnicze.
    > A gdyby tak nie mieć żadnych kart oprócz kredytowej? Wypłacić gotówkę raz
    > w miesiącu w kasie, a gdzie się da płacić kredytową, w której łatwo jest

    To może dotyczyć mieszkańcow metropolii.
    Ja kredytówką mogę zdzierać szron z szyb, bo na co dzień korzystam z miejsc
    obslugujacych wyłacznie gotowke
    Nie mam ochoty zapierdzielać do banku po gotowkę, mając bankomaty po drodze.
    Główne opłaty to opłaty domowe, a te jak na razie mogę realizować przelewami
    i to nie z kart,. bo z karty kredytowej przelew to jak wypłata gotowki.

  • 20. Data: 2010-11-07 20:58:08
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Główne opłaty to opłaty domowe, a te jak na razie mogę realizować
    > przelewami i to nie z kart,. bo z karty kredytowej przelew to jak
    > wypłata gotowki.

    dlaczego? nie wiem co miałeś na myśli pisząc "opłaty domowe", ale ja za
    czynsz, energię, gaz itp... płacę przelewem z rachunku kk i to zupełnie
    za darmo ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS