  • Data: 2003-02-26 10:57:18
    Temat: RE: Zaklejanie CVV2/CVC2
    Od: s...@p...onet.pl (Sebastian Ramatowski) szukaj wiadomości tego autora

    Michal Jankowski wrote:

    > BPH/PBK. Nic tam

    > Na jaki? Ktory bank ma w umowie z posiadaczem karty zapisane,
    > ze do odwolania transakcji bez fizycznego uzycia karty
    > wystarczy oswiadczenie posiadacza karty?
    >
    > Bo ze tak wygladaja umowy miedzy bankiem (czy innym
    > Polcardem) a sklepem, to wiem. Ale dla klienta z tego niewiele wynika.

    W przypadku transakcji bez fizycznej obecnosci karty nie ma podpisu
    posidacza (oprocz odosobnionych wypadkow). W przypadku gdy zglaszasz
    reklamacje bank musi Ci udowodnic ze to Ty dokonales tej transakcji,
    czego nie jest w stanie zrobic, jezeli nie ma podpisu. To taka logika,
    cos dorozumianego z regulaminu, co nie moze byc tam zapisane, bo
    naraziloby to bank na mase reklamacji wyludzajacych.
    Regulamin trzeba umiec czytac miedzy wierszami ;-)
    Z praktyki, obecnie banki polskie prawie w 100% zwracaja reklamowane
    kwoty, przerzucajac ciezar na sklepy internetowe (regulaminy
    Visa/MasterCard).
    Ale juz niedlugo...
    Od kwietnia kazdy bank powinien udostepnic posiadaczowi karty, ktora
    mozna poslugiwac sie w Internecie, poufny kod alfanumeryczny do
    potwierdzania transakcji internetowych.
    Jezeli nie udostepni - kosztow juz nie bedzie mogl przerzucic na sklep i
    sam je poniesie.
    Polskie centra sa przygotowane do obslugi 3D Secure (nazwa systemu z
    uwierzytelnieniem), jezeli banki sie nie przygotuja, poniosa spore
    straty.

    Pozdrawiam,
    Sebastian Ramatowski

    Tanie bilety lotnicze!